کد خبر: 876746
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۴
مأموريت سخت پرسپولیس برابر الهلال
ورزشگاه سلطان قابوس 19:30امشب شـاهد آخرين تلاش‌هاي پرسپوليس مقابل الهلال عربستان براي صعود به فينال ليگ قهرمانان آسياست.
دنیا حیدری

ورزشگاه سلطان قابوس  19:30امشب شـاهد آخرين تلاش‌هاي پرسپوليس مقابل الهلال عربستان براي صعود به فينال ليگ قهرمانان آسياست. فينالي كه بي‌شك از سخت‌ترين آزمون‌هاي برانكو در تمام طول مدت حضورش روي نيمكت سرخپوشان است.
اولين حضور پرسپوليس در نيمه‌نهايي ليگ قهرمانان آسيا مي‌توانست خيلي بهتر از اينها باشد، اگر دروازه اين تيم در بازي رفت چهار مرتبه باز نمي‌شد تا الهلال همچنان تنها تيم بدون شکست در رقابت‌هاي امسال ليگ قهرمانان باشد و كار پرسپوليس براي راهيابي به فينال ليگ قهرمانان آسيا مأموريتي ناممكن!
   
تاريخ تكرار مي‌شود؟
برانكو اميد زيادي دارد. اين را مي‌توان از لا‌به‌لاي صحبت‌هايش دريافت، وقتي مي‌گويد زدن پنج گل به الهلال امکانپذير است: «در بازي رفت نتوانستيم به نتيجه دلخواه برسيم و گل‌هاي زيادي دريافت كرديم، اما به حساسيت و اهميت بازي امروز واقفيم و با تمام قدرت به ميدان مي‌رويم. الهلال يكي از بهترين‌هاي آسياست و طبيعتاً زدن پنج گل به اين تيم كار سختي است، اما نه‌تنها اين امکان وجود دارد، بلکه نمونه‌هاي زيادي ديده‌ايم. من به بازيكنانم ايمان دارم. ما تنها تيمي بوديم که بدون بازيکن خارجي تا يک‌چهارم نهايي بالا آمديم و با همين تيم اميدوارانه براي كسب يك نتيجه رؤيايي و صعود به فينال به ميدان مي‌رويم.» البته پرسپوليس پيش‌تر نيز توانسته بود با خلق يك شگفتي، نتيجه‌اي غيرقابل پيش‌بيني را رقم بزند و شايد امروز نيز يادآوري گذشته‌هاست كه پرسپوليس و سرمربي آن را تا اين اندازه اميدوار كرده است. پرسپوليس در حالي امشب براي عبور از سد الهلال و رسيدن به فينال ليگ قهرمانان بايد پنچ گل به ثمر برساند كه نهم شهريور سال 1370 نيز در شرايطي مشابه قرار داشت و موفق شد. سرخپوشان در ديدار رفت مقابل آليماي قزاقستان 3 بر صفر شكست خوردند، اما در ديدار برگشت ورق به سود پرسپوليس برگشت و با يك پيروزي باور نكردني پرگل (5 بر صفر) نماينده ايران برتري خود را به رخ كشيد، حالا اين تيم يك‌بار ديگر اميدوار به تكرار تاريخ است.
   
مأموريت غيرممكن 
پيروزي برابر الهلال نيازمند پنج گل در مسقط است. اتفاقي كه بيشتر شبيه به يك معجزه و مأموريتي غيرممكن است، خصوصاً كه دست برانكو همچنان خالي است. او در بازي رفت انصاري، کاميابي‌نيا و طارمي را به دليل محروميت و سيدجلال را به دليل مصدوميت به همراه نداشت، امروز نيز بايد در غياب طارمي و ماهيني محروم و فرشاد احمدزاده مصدوم تيمش را برابر الهلال عربستان كوچ كند. از سوي ديگر برانكو بعد از پايان اردوي تيم ملي تنها يك روز شاگردانش را در اختيار داشت و با چنين شرايطي به مصاف استقلال خوزستان رفت. ديداري كه اگرچه با پيروزي پرگل به سود سرخپوشان خاتمه يافت تا پرسپوليس با روحيه‌ خوبي راهي مسقط شود، اما مي‌تواند ناهماهنگي‌هايي را در بازي حساس امروز به دنبال داشته باشد، هرچند كه زمزمه‌هاي حضور سيدجدلال در خط دفاعي پرسپوليس بعد از مدت‌ها مي‌تواند بهترين روحيه براي اين تيم و خبري ناخوشايند براي حريف باشد. كاپيتان سرخپوشان تأكيد دارد كه با هدفي بزرگ به مسقط آمده‌اند و قصد ندارند دست خالي باز گردند. البته اين تنها پرسپوليس نيست كه در غياب چند بازيكن تأثيرگذار خود به ميدان مي‌رود، چراكه مصدوميت دامنگير سعودي‌ها نيز شده به طوري‌كه سلمان الفرج کاپيتان الهلال، العابد هافبک طراح اين تيم و همچنين مجاهد المنيع نيز بازيكنان غايب الهلال در اين ديدار حساس هستند كه مي‌تواند كار نماينده عربستان را برابر پرسپوليس سخت كند. 
   
نگاه AFC به پرسپوليس- الهلال
حساسيت اين بازي، سايت كنفدراسيون آسيا را نيز به نگارش وا داشته است. سايت AFC ديدار برگشت دو تيم پرسپوليس ايران و الهلال عربستان را کار سخت پرسپوليس براي بالا رفتن از کوه در عمان مي‌داند و در تحليل اين بازي مي‌نويسد: «اولين حضور پرسپوليس در مرحله نيمه‌نهايي ليگ قهرمانان آسيا نمي‌توانست بدتر از اين باشد. حالا اين تيم براي راهيابي به فينال بايد بهترين پيروزي تاريخ خود را رقم بزند، آن هم در شرايطي كه الهلال پس از پيروزي 4 بر صفر بازي رفت كه هت‌تريك عمر خريبين در ابوظبي نقش پررنگي در آن داشت، اكنون به دنبال تضمين جايگاهش در فينال اين رقابت‌ها و صعود به دومين فينال خود در چهار دوره اخير ليگ قهرمانان آسياست و با رقم زدن شرايطي بهتر به سود خود، کوهي را مقابل حريف ايراني خود قرار داد که بايد در ورزشگاه سلطان قابوس از آن بالا برود.»
   
هيچ چيز تمام نشده
دياز، سرمربي الهلال اما هنوز هم بيم بازي برگشت را دارد. او به‌رغم پيروزي 4 برصفر ديدار رفت تأكيد مي‌كند كه هنوز کار تمام نشده و هر اتفاقي ممکن است رخ دهد: «پرسپوليس حريف سرسختي است. حتي اگر در بازي رفت 4 بر صفر باخته باشد. روي هيچ چيزي نمي‌توان حساب كرد، حتي نبود طارمي. او بازيكن مهمي براي پرسپوليس است، اما اين تيم بدون شك جايگزين‌هاي خوبي دارد و دست خالي نيست و دست‌كم گرفتنش اشتباهي بزرگ است.» البته همان‌طور كه دياز مي‌گويد پرسپوليس جايگزين‌هاي خوبي براي طارمي دارد، اما شايد تك‌اخطاره بودن برخي بازيكنان اين تيم است كه سرمربي الهلال را نگران كرده سلمان الفرج، محمد جحفلي، سالم الدوسري، عبدالملک الخيبري و نيکولاس ميلسي بازيكنان تك‌اخطاره اين تيم هستند كه دريافت يك كارت ديگر مي‌تواند آنها را از فينال محروم و كار الهلال را در صورت صعود سخت كند. مسئله‌اي كه مي‌تواند دياز را براي استفاده از آنها محتاط كند كه اين مي‌تواند به سود برانكويي باشد كه استاد فرصت‌طلبي و انجام كارهاي سخت است. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار