کد خبر: 876714
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۲
اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای ضمن تاکید دوباره بر لزوم حفظ برجام اعلام کرد: اتحادیه اروپا از رئیس‌جمهور آمریکا می‌خواهد تا به تعهداتش در برجام پایبند بماند.
ایسنا: فدریکا موگرینی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه در نشست لوکزامبورگ با حضور وزیران امور خارجه این اتحادیه بیانیه این کشورها در دفاع از توافق هسته‌ای را قرائت کرد.

بنا به گزارش پایگاه اینترنتی اتحادیه اروپا در این بیانیه آمده است: برجام که حاصل 12 سال دیپلماسی است که توسط اتحادیه اروپا تسهیل شد و به طور یک‌پارچه نیز در قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل مورد تایید قرار گرفت. برجام یک عنصر کلیدی در معماری جهانی منع اشاعه هسته‌ای و یک ضرورت برای امنیت منطقه است. اجرای کامل این توافق تضمین می‌کند که برنامه هسته‌ای ایران کاملا صلح‌آمیز باقی می‌ماند. اتحادیه اروپا بر اهمیت این که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با یک نظام راستی‌آزمایی دقیق و جامع تا کنون هشت بار راستی‌آزمایی کرده است که ایران به تمام تعهدات مرتبط هسته‌ای عمل می‌کند، تاکید دارد.

در ادامه این بیانیه آمده است: اتحادیه اروپا بر ادامه اجرای کامل و موثر تمام بخش‌های برجام،‌ متعهد است. اتحادیه اروپا تاکید می‌کند که لغو تحریم‌های مرتبط هسته‌ای تاثیری مثبت روی روابط اقتصادی و تجاری با ایران داشته که شامل مردم این کشور شده است. این توافق همکاری را تقویت و امکان ادامه گفت‌وگو با ایران را فراهم می‌کند.

اتحادیه اروپا همچنین آورده است: این اتحادیه تصمیم رئیس‌جمهور ترامپ برای تایید نکردن پایبندی ایران به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را به عنوان یک روند داخلی در آمریکا در نظر می‌گیرد. اتحادیه اروپا از آمریکا می‌خواهد تا تعهداتش در برجام را اجرا کند و پیش از هر اقدام دیگری تاثیرات روی امنیت آمریکا، متحدانش و منطقه را در نظر داشته باشد.

علاوه بر این اتحادیه اروپا با تکیه بر ادعاها علیه سیاست‌های منطقه‌ای کشورمان در بیانیه خود آورده است: در حالی که اتحادیه اروپا نگرانی‌هایش در ارتباط با موشک‌های بالستیک و افزایش تنش‌ها در منطقه را ابراز می‌کند بر لزوم رسیدگی به این مسائل خارج از برجام به شکل‌های مربوطه تاکید می‌کند. اتحادیه اروپا آماده است تا به طور فعال از ابتکار عمل‌ها برای تضمین یک فضای منطقه‌ای امن‌تر،‌ با ثبات‌تر و صلح ‌آمیزتر حمایت کند.

در بخش پایانی این بیانیه آمده است: اتحادیه اروپا مصمم به حفظ برجام به عنوان یک ستون زیربنایی برای معماری منع اشاعه بین‌المللی است.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
رمضانعلى محمدیان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
0
0
بسم الله باسلام،یحتمل،بوى بازى دست آوردسازى براى کلاھ گشاد برجام وساکت کردن جوسیاسى داخل بانظر به انتخابات ھاى آتى وآتش تھیھ برجام ھاى2و3و... به مشام میرسد.ازمثلث آمریکا،اروپا،رانت مدارن .والسلام اندیشه
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار