کد خبر: 876688
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰
ﻣﺪﯾﺮﮐﻞ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﯾﮑﭙﺎﺭﭼﻪ ﺷﺒﮑﻪ ﻣجاز ﯽ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﻓﻨﺎﻭﺭﯼ ﺍﻃﻼﻋﺎﺕ از راه‌اندازی شبکه علمی کشور در استان چهارمحال و بختياري و ايجاد ۱۰۰ فرصت شغلی به صورت مستقیم خبر داد.

ﺑﻬﻨﺎﻡ ﻭﻟﯽﺯﺍﺩه عصر امروز در ستاد فناوری استان اظهار داشت: مقرر شده است اپراتور شبکه علمی کشور همه دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی را که نیاز به دیتا با فیبر نوری دارند را به منظور اشتراک اطلاعات به یکدیگر متصل کند.

وی سهم این شبکه را در اشتغالزایی استان‌ها زیاد عنوان کرد و افزود: اپراتور شبکه علمی کشور اینترنت را 50 درصد ارزانتر از قیمت اینترنت موجود به مراکز علمی واگذار می‌کند.

اين مسئول بيان کرد : حوزه مشترکین شبکه علمی با اشخاص حقیقی، حقوقی و مراکز علمی مرتبط با وزارت علوم یا وزارت بهداشت و مراکز حوزه علمیه مرتبط است و کلیه مرکزهای تحقیقاتی که به شکل دانش‌بنیان در حال کار هستند می‌توانند با این شبکه علمی کار کنند.

ولی‌زاده خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی شبکه علمی کشور در چهارمحال و بختیاری حدود 100 فرصت شغلی به صورت مستقیم ایجاد می‌شود، این فرصت‌های شغلی برای افراد متخصصی ایجاد می‌شود که وظیفه نگه‌داری از این شبکه را به عهده دارند که همگی از افراد بومی استان انتخاب می‌شوند.

وی با اشاره به شناسایی شخصیت‌های حقیقی، حقوقی و مراکز علمی که متقاضی استفاده از شبکه علمی کشور خاطرنشان کرد: کنترل‌های لازم برای استفاده کنندگان و ارائه دهندگان محتوی علمی در این اپراتور انجام می‌شود.

مدیرکل مدیریت یکپارچه دفتر اطلاعات با بیان اینکه در حوزه علوم انسانی فضای خوبی به لحاظ تولید محتوی وجود دارد، گفت: شبکه علمی یک شبکه یک طرفه نیست و تولید محتوی علمی باید از طریق دانشگاه‌ها هم صورت بگیرد، این اقدام برای دانشگاه‌ها تولید ثروت می‌کند ضمن اینکه سبب افزایش و ارتقای سطح علمی کشور نیز می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار