کد خبر: 876684
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۶
سرپرست استانداری چهارمحال و بختیاری وضعيت دشت هاي استان را بحراني اعلام کرد .

گودرز امیری با اشاره به کاهش بارش و خشکسالی در این استان، گفت: دشت های چهارمحال و بختیاری در وضعیت بحرانی قرار دارند و خشکسالی و کاهش بارش نقش مهمی در خشک شدن دشت های استان داشته است.

وی عنوان کرد: برخی از دشت های استان به کانون گرد و غبار محلی تبدیل شده اند و آلودگی گرد و غبار را در این استان تشدید می کنند.

سرپرست استانداری چهارمحال و بختیاری و معاون عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: برداشت های بی رویه آب در بخش کشاورزی از منابع زیر زمینی نقش برجسته ای در خشک شدن دشت های استان داشته است.

وی ادامه داد: باید از ظرفیت های مختلف برای کاهش مصرف آب در دشت های استان بهره برد.

اميري با بيان اينکه احیای دشت های استان با بهره گیری از تجهیزات آبیاری نوین ضروری است افزود: توسعه تجهیزات آبیاری نوین نقش برجسته ای در کاهش مصرف آب و افزایش راندمان کشاورزی دارد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون دشت های چهارمحال و بختیاری در وضعیت بحرانی قرار دارد، اظهار داشت: باید نظارت ها بر میزان آب برداشتی در دشت های چهارمحال و بختیاری مورد توجه بیشتر قرار بگیرد.

سرپرست استانداری چهارمحال و بختیاری افزود: باید چاه های آب غیر مجاز در چهارمحال و بختیاری شناسایی شوند و تلاش شود که این چاه های آب کشاورزی غیر فعال شوند


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار