کد خبر: 876675
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۶
مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل از راه‌اندازی مرکز ملی فرش در مشگین‌شهر با هدف حمایت از فرشبافان خبر داد.

قاسم رحیمی گفت: با هدف حمایت از فرشبافان شهرستان مشگین‌شهر مرکز ملی فرش در این شهرستان راه‌اندازی می‌شود که با راه‌اندازی این مرکز می‌تواند زمینه اشتغال یک هزار نفر را فراهم کند.

وی افزود: 35 هزار فرشباف در استان در حال حاضر با مشکل فروش روبه‌رو هستند که نیاز است در این زمینه برنامه‌ریزی‌های اساسی و لازم مبنای کار قرار گیرد تا بتوانیم مشکلات و موانع موجود در این زمینه را برطرف کرده و بزرگ‌ترین نقص در زمینه اشتغال‌زایی در این حوزه را برطرف کنیم.

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: اگر بتوانیم از ظرفیت‌های استان برای توسعه صنعت پیشرو در حوزه فرش بهره‌گیری کنیم به طور حتم اشتغال‌زایی برای بیکاران در آینده‌ای نزدیک تحقق می‌یابدکه به همین منظور اشتغال‌زایی از شهرستان خلخال آغاز شده و در مشگین‌شهر نیز در دستور کار قرار گرفته است.

رحیمی بیان کرد: یکی از اقداماتی که در این زمینه باید در دستور کار قرار گیرد بحث بازاریابی و فروش فرش دستبافت در کشور است که در این زمینه مسئولان و دستگاه‌های مربوطه در این زمینه باید همکاری و مشارکت‌های همه‌جانبه‌ای با ما داشته باشند تا بتوانیم به تمامی اهداف خود در این زمینه دست یابیم.

وی تصریح کرد: در این شهرستان بیش از چهار هزار بافنده فرش وجود دارد و بسترهای مناسبی نیز در شهرستان وجود دارد که باید از همه آن‌ها به نحو احسن استفاده شود تا بتوانیم به تمامی اهداف خود در ارتباط با توسعه و پیشرفت منطقه دست یابیم و به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و منویات مقام معظم رهبری جامه عمل بپوشانیم.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار