کد خبر: 876673
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵
نخستین دفتر نمایندگی قرنطینه گیاهی مناطق آزاد کشور با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار،رئیس سازمان حفظ نباتات کشورو جمعی از مسئولان سازمان جهادکشاورزی استان سیستان و بلوچستان با هدف پیشگیری از ورودآفات نباتی که موجب آسیب به نباتات می شود در این منطقه مورد بهره برداری قرار گرفت.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار درحاشیه آئین گشایش این دفترگفت: یکی ازظرفیت های مهمی که در بندر چابهار و محورشرق کشور برنامه ریزی وپیش بینی شده است ترانزیت کالا از طریق بندرچابهار به افغانستان و کشورهای آسیای میانه است.

"عبدالرحیم کردی" افزود: فرصتی که درمنطقه آزادچابهار وجوددارد امکان تولید،فرآوری وترانزیت کالاازمنطقه به مناطق مختلف به ویژه کشور افغانستان فراهم شده است.

وی ادامه داد: درسنوات گذشته تلاش زیادی درراستای تحقق و اجرای کارهای مختلف دستگاههای اجرایی سرزمین اصلی درمنطقه آزادچابهار صورت گرفته است.

کردی خاطر نشان ساخت:ضرورت این کار تمرکز بر محصولات کشاورزی داخل کشور و همین طورصادرات محصولات کشاورزی افغانستان ازطریق چابهارکه الان از مسیرهای دیگری صورت می گیرد ، است که طبیعتا منافع تجار و تولید کنندگان کشور افغانستان و هم منافع ورود از کشور ایران و فعال سازی ترانزیت از چابهار را همراه خواهد داشت.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: توافقات خوبی باسازمان حفظ نباتات کشور داشتیم انتظارمان این است که چابهار به هاب صادرات محصولات کشاورزی تبدیل شود.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار