کد خبر: 876636
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳
مسئول بسیج سازندگی ناحیه دانشجویی استان چهارمحال و بختیاری از رشد 10 درصدی اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم استان خبر داد.

وفا همتی گفت: طی شش ماه نخست امسال یک هزار و 684 دانشجو شامل 900 دانشجوی دختر و 784 دانشجوی پسر به مناطق محروم استان اعزام شدند.

وی با اشاره به رشد 10 درصدی اعزام گروههای جهادی به مناطق محروم، افزود: در این مدت 32 گروه در تابستان و 10 گروه در ایام تعطیلات عید نوروز به مناطق محروم استان اعزام شدند.

همتی گفت: طی این مدت دو گروه پزشکی و سه گروه دامپزشکی به افراد مناطق کمتر توسعه یافته خدمات‌رسانی کردند.

وی با اشاره به انجام 19 پروژه در این مناطق، تصریح کرد: ساخت سرویس بهداشتی، رنگ آمیزی دیوار مساجد و مدارس و انجام کارهایی در بخش کشاورزی از اقدامات مهم دانشجویان در مناطق محروم استان از جمله روستاهای مناطق کیار، اردل، لردگان و کوهرنگ بوده است که این گونه فعالیت ها از مهاجرت روستاییان به شهرها جلوگیری و در توسعه روستاها نقش بسزایی دارد.

همتی از اعزام دو گروه از دانشجویان به منظور فعالیت در موکب‌های مستقر در نجف و کربلا برای ایام اربعین حسینی نیز خبر داد.

وی گفت: به مناسبت بازگشایی مدارس از سوی بسیج دانشجویی، 400 بسته تحصیلی به دانش آموزان نیازمند مناطق محروم استان هدیه داده شد.

همتی با اشاره به کمبود اعتبارات و عدم همکاری برخی ادارات، خاطرنشان کرد: با توجه به این اقدام خداپسندانه دانشجویان و اعزام آن‌ها به مناطق محروم استان و انجام فعالیت رایگان در آن مناطق، متاسفانه برخی ادارات استان از لحاظ فراهم‌سازی اعتبارات و محل اسکان همکاری مطلوبی ندارند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار