کد خبر: 876633
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲
استان مرکزی دارای ظرفیت فراوان برای سرمایه گذاران خارجی است و در حال حاضر یک میلیارد دلار در استان در قالب ۴۳ پروژه سرمایه گذاری شده است.

محمود نعمتیمدیرکل امور اقتصادی استانداری مرکزی در جلسهبا رییس و معاون انجمن بین المللی راه ابریشم کشور چین در اراک با عنوان کردن مطلب فوق گفت: این جلسه به منظور ارزیابی فرصت ها و پتانسیل های سرمایه گذاری های خارجی در ایران برگزار شده است.

وی افزود: رئیس این انجمن طی روزهاي گذشته از برخی شهرهای استان مرکزی از جمله زرندیه، ساوه، آشتیان، خمین و اراک بازدید کرد تا با زمینه های سرمایه گذاری در این مناطق آشنا شود و اقدامات و پیگیری های لازم در این رابطهصورت پذیرد.

مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استان مرکزی در خصوص زمینه ها و فرصت های سرمایه گذاری در استان مرکزی بیان داشت: پتانسیل های صنعتی، احداث نیروگاه های برقی، بادی، خورشیدی از جمله ظرفیت های سرمایه گذاری در استان مرکزی است.

نعمتیخاطرنشان ساخت: در زمینه تسهیل روند سرمایه گذاری در استان مرکزی پنجرهواحد سرمایه گذاری تشکیل شده و کلیه دستگاه های اجرایی و خدمات رسان در آن دارای نمایندگان تام الاختیار هستند.

مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استان مرکزیادامه داد: وظیفه این نمایندگان بررسی موانع سرمایه گذاری های داخلی و خارجی و تهیه امکانات سرمایه گذاری و رفع موانع برای این اقدامات است.

مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استان مرکزی در پایان گفت: در حال حاضر طبق اطلاعات مرکز آمار ایران،نرخ بیکاری در استان مرکزی ۷.۳ درصد،نرخ تورم نیز ۱۲درصد و نرخ رشد اقتصادی ۱۱درصد است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار