کد خبر: 876627
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۷
مهتاب کرامتی در نشست باشگاه مستند فیلم گلستان عنوان کرد:
اكران و نقد فیلمهای " وراي سكوت " به کارگردانی آذرتجلی ، " دستها و شانه ها " به کارگردانی علی اصغراحمدی مقدم، "پرده توری " به کارگردانی آرش محمودی و " نه تومانی ونه من " به کارگردانی سپیده میرحسینی" باحضور میهمانان ویژه مهتاب كرامتي وسامان استرکی، میرشکاری و یحیی منصورموید، عوامل فیلم ها و محمدرضا لطفی به عنوان مجری و منتقد در فرهنگسرای گلستان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی مراکز فرهنگی هنری منطقه8 و فرهنگسرای گلستان؛ در این نشست نقد و بررسی مهتاب کرامتی با تأکید بر اینکه کارگردانان جوان و مستعد فیلم کوتاه شایستگی حمایت های بیش از این را دارند، گفت: حقیقتا از منظر من فیلم کوتاه و بلند تفاوتی با هم ندارند و در هر سبکی ایده های جدید باید بها پیدا کند وعملی شوند.
این بازیگر زن شناخته شده با اشاره به حرفه ای بودن بسیاری از عوامل سازنده فیلم های کوتاه افزود:  ما در بسیاری مواقع با فیلم های کوتاهی روبه رو هستیم که تیتراژ فیلم به واسطه حضور بزرگان هر عرصه و قوی بودن ساختار فیلم بسیار طولانی تر از متن فیلم است اما متأسفانه در فیلم کوتاه و روی پرده این ویژگی ها کمتر دیده می شود.
وی با اشاره به حضور و فعالیت بیشترش در عرصه تولید و تهیه کنندگی سایر فیلم ها اظهار داشت: در روند فعالیت های حرفه ای خود تصمیم دارم تهیه کنندگی فیلم های داستانی، کوتاه و مستند را در اولویت برنامه کاری ام قرار دهم زیرا نسبت به حوزه تولید این فیلم ها و اهمیتشان بسیار جدی هستم.
سپیده میرحسینی کارگردان اثر "نه تو مانی و نه من" در ادامه این نشست با بیان اینکه فیلمنامه این اثر از یک اتفاق ساده شروع شد، گفت: طرح و ایده را با آرام  روانشاد رمان نویس و نویسنده شناخته شده مطرح کردم و در نهایت به یک توافق کلی رسیدیم.
وی افزود: داستان فیلم کوتاه "نه تو مانی و نه من" تعدادی زوج از تیپ های مختلف اجتماعی است که تصمیم می گیرند با هم مسافرت بروند و براثر یک اتفاقی اختلافی میانشان می افتد و پیش می روند.
آرش محمودی کارگردان اثر "پرده توری" در این نشست گفت: فیلمنامه این اثر در مورد یک زوج مشترک تئاتری است که در حال گذراندن آخرین روز از زندگی مشترک خود هستند نویسنده اثر احسان فلاح پور است.
علی اصغر احمدی مقدم کارگردان اثر "دستها و شانه ها" نیز بیان کرد: این فیلم اولین تجربه من درعرصه کارگردانی است و من تا امروز تجربه من محدود به نویسندگی و فیلمنامه نویسی بوده است داستان فیلم در مورد کسانی است که لذت مادر داشتن را تجربه می کنند و هنوز بهره مند هستند.
کارگردان "ورای سکوت"، آذر تجلی در ادامه این نشست با بیان اینکه موضوع فیلم من در مورد صداهایی است که ما را آزار می دهند و زمانی که تصمیم به قطع آنها می گیریم اظهار داشت:  متوجه می شویم این صداها از درون و ذهن خود ماست حتی گاهی اوقات به قلب ما مربوط می شود ما برای حذف این صداها تا جای ممکن تلاش می کنیم اما زمانی که به خودمان و قلبمان می رسیم انگار راهی برای حذف آنها نداریم.
سامان استرکی کارگردان سینما در ادامه این نشست با بیان اینکه خوشبختانه قدرت و تکنیک فیلم های کوتاه بسیار متفاوت از اثار گذشته است، عنوان کرد: سازندگان فیلم های کوتاه چون یاد گرفته اند دیگر سر صحنه پلان های مناسب تر را انتخاب کنند در نهایت تدوین فیلم های کوتاه در مقایسه با گذشته بسیار روان تر است.
گفتنی است نشست باشگاه  فیلم گلستان ماهی یک بار در فرهنگسرای گلستان برگزار می شود و علاقمندان بر شرکت در برنامه باشگاه  فیلم گلستان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به فرهنگسرای گلستان واقع در نارمک میدان هلال احمر، خیابان گلستان مراجعه کنند. و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با تلفن 77815173 تماس بگیرند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار