کد خبر: 876620
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۹
سرپرست استانداری اردبیل:
سرپرست استانداری اردبیل گفت: نباید اجازه دهیم تا کانون های قدرت و ثروت با دست درازی به سازمان استاندارد نسبت به تولید و عرضه بی کیفیت محصولات اقدامی عملی انجام دهند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، اقبال عباسی در مراسم گرامیداشت روز جهانی استاندارد در اردبیل اظهار کرد: اجباری کردن موارد و موازین استاندارد ملی و حتی بین المللی باید در دستور کار تمام دستگاه ها، واحدهای تولیدی و صنعتی قرار گیرد تا هیچکس نتواند با استفاده از رانت قدرت و ثروت به این حوزه وارد شده و معادلات جهانی و بین المللی را به هم بزند.

وی با بیان اینکه سه امر مهم در حوزه استاندارد باید مورد توجه قرار گیرد تصریح کرد: در وهله اول بازمهندسی استاندارد مورد توجه و تاکید است چرا که امروز یکی از مشکلات جدی حوزه صنعت بازاریابی و برندسازی است که در اقتصاد ایران با تکیه بر استانداردهای ملی و جهانی می توان تا حدودی این مشکل را برطرف کرد.

سرپرست استانداری اردبیل ضرورت تدوین استاندارد ملی در همه حوزه ها و واحدهای  تولیدی و خدماتی را یادآور شد و بیان داشت: در کنار آن باید رعایت استاندارد به یک ادبیات مشترک در بین همه تبدیل شود و سعی کنیم تا کالای بدون استاندارد خریداری نکنیم.

عباسی اهمیت فراگیر شدن ادبیات استاندارد و فرهنگ مصرف کالاهایی با استاندارد ملی و حتی جهانی را یادآور شد و گفا: در این زمینه امر آموزش، تدوین و ترویج استاندارد ملی باید مورد توجه نهادها و دستگاه های آموزشی و فرهنگی قرار گرفته و در این زمینه گام های جدی برداشته شود.

وی از مدیران و کارشناسان حوزه استاندارد خواست تا نسبت به تدوین استاندارد در همه بخش ها از تولید کالا گرفته تا خدمات و فعالیت های اجتماعی فرهنگی اقدام کنند.

عباسی افزود: اجباری کردن این امر مانع از دستکاری ها و همچنین برخی سوء استفاده ها خواهد شد.

وی به موضوع غیر استاندارد بودن برخی از خودروها نیز اشاره کرد و گفت: معلوم نیست عده ای با ادامه این فعالیت ها و تولید خودروهای بی کیفیت می خواهند به کدام هدف و مقصد برسند در حالی که این شرایط بازی کردن با جان مردم است.

سرپرست استانداری اردبیل از سازمان استاندارد خواست تا در امر نظارت خود در این باب کوتاه نیامده و با رانت خوارها و کانون های ثروت و قدرت که در برابر نظام استاندارد ایستاده اند مقابله کرده و به تقویت بنیه آموزشی و پژوهشی و مطالعاتی خود کمک کنند.

عباسی اهمیت رعایت استاندارد را ور صادرات نیز یادآور شد و خاطرنشان وزد: یکی از واحدهای تولیدی استان به دلیل نداشتن استاندارد جهانی از فروش محصولات خود به روسیه محروم بود که اخیرا با رعایت استانداردها و موازین بین المللی و جهانی صادرات خود را آغاز کرده که این خود توفیقی بزرگ برتی استان اردبیل محسوی می شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر