کد خبر: 876617
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۱
رئیس سازمان استاندارد کشور خبر داد:
رئیس سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران گفت: از ابتدای دی ماه سال آینده جلوی تولید خودروهای بی کیفیت گرفته شده و ما اجازه عرضه این محصولات را به هیچ وجه نخواهیم داد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، نیره سادات پیروزبخت در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: ما در سه مرحله طرح نظارتی خود را بر تولید خودروهای با کیفیت انجام داده و آخرین مهلتی که به کارخانه های خودروسازی داده ایم اول دی ماه سال ۹۷ است که تمامی ۸۵ استاندارد تعریف شده را رعایت کرده و خودروی منطبق بر این استانداردها تولید کنند.

وی گفت: ما استانداردهای خورد را از ۵۲ مورد به ۸۵ استاندارد رساندیم تا زمینه تولید خودروهای با کیفیت در کشور فراهم شود که در این باب تلاش ما تقویت نظارت ها و برنامه های حمایتی است.

رئیس سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران ادامه داد: از اول دی ماه سال ۹۷ به هیچ وجه ورود خودروهای غیر استاندارد و بی کیفیت را تحمل نخواهیم کرد و قطعا براساس مقررات و قوانین با خاطیان برخورد می کنیم.

پیروزبخت با اشاره به اینکه به هیچ وجه مزاحم یا به دنبال موازی کاری با سایر دستگاه ها و نهادها نیستیم خاطرنشان کرد: ما سازمان ناظر بر فعالیت نهادهای مختلف هستیم و سعی می کنیم تا در حوزه اختیارات و وظایف خود در استاندارد سازی کیفی محصولات و همچنین کالاها و خدمات ارائه شده کمک کنیم.

وی اعمال کیفیت را در این حوزه یکی از مسئولیت هاز مهم این سازمان اعلام کرد و بیان داشت: سازمان استاندارد نه تنها مانع کار سایر دستگاه ها نیست بلکه به عنوان یک دستگاه فرابخشی تلاش می کند تا به دور از بخشی نگری فعالیت های خود را بر حوزه نظارت بر کیفیت محصولات تولید شده متمرکز کرده و یار و یاور عرصه تولید و ارائه توانمندی ها در این عرصه باشد‌

پیروزبخت تصریح کرد: ما بدون تعارف با محصولات بی کیفیت برخورد می کنیم و تلاش داریم در همه استان ها با تعاملی که با تولیدکنندگان داریم زمینه ارتقای خدمات به مردم به شکل مطلوب فراهم شود.

وی به برنامه های گرامیداشت هفته استاندارد از ۲۲ مهرماه اشاره کرد و افزود: سال ها بود انتظار حضور در اردبیل را داشتم که امروز توفیق شد در گرامیداشت هفته استاندارد و در آستانه این ایام در استان اردبیل باشم که عملکرد این اداره کل مطلوب و مناسب بوده است.

رئیس سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران با بیان اینکه در همه شئون زندگی و مراحل توسعه ای باید استاندارد مورد توجه قرار گیرد گفت: خوشحال هستیم که مقوله استاندارد و ارتقای کیفیت زندگی به عنوان یک مقوله فراگیر به دور از بخشی نگری ها مورد توجه قرار گرفته و سعی بر تنوع بخشی در این حوزه و اعمال نظارت های قانون مدارانه است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر