کد خبر: 876589
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴
واکنش عضو شورای شهر تبریز به تخریب مزار شیخ محمد خیابانی؛
عضو شورای شهر تبریز با اشاره به انتشار فیلمی در خصوص تخریب مزار شیخ محمد خیابانی نسبت به این قضیه واکنش نشان داد.
غلامحسین مسعودی ریحان در صحن علنی شورای شهر تبریز گفت: شایسته نیست که با قهرمانان ملی کشورمان چنین رفتاری بکنیم و مزار مرد بزرگی چون شیخ محمد خیابانی در چنین وضعی قرار داشته باشد.

وی با درخواست ورود شورای شهر تبریز به این قضیه خواستار اهتمام شورای شهر تبریز به مرمت و بازسازی مزار شیخ محمد خیابانی شد.

عضو شورای شهر تبریز توجه به بزرگان و نام آوران آذربایجان را پاسخگویی به مطالبات شهروندان و مردم فرهنگ دوست تبریز دانست و گفت: اعتمادی به شبکه های اجتماعی نیست و ضمن زیارت قبر شیخ عبدالعظیم از قبر ستارخان و شیخ محمد خیابانی بازدید کردم. به دلیل توسعه بقعه شاه عبدالعظیم کنار بقعه شیخ محمد خیابانی کنده شده است.

وی با اعلام اینکه اخیرا بازدیدی که از مزار داشته است گفت: در این بازدید شاهد تخریب محوطه مزار بوده ام و متاسفانه داربست های زده شده در نزدیکی مزار اح

عضو شورای شهر تبریز در پایان سخنانش گفت: پیشنهاد می کنم برای تکریم این دو بزرگوار یعنی ستارخان و شیخ محمد خیابانی، مکان مزار شیخ محمد خیابانی و ستارخان با اختصاص بودجه ای بازسازی  شود و بقعه ای احداث شود یا اینکه مقدمات انتقال قبر ایشان به تبریز فراهم شود.

مسعودی ریحان افزود: این مسئله در تاریخ ایران و آذربایجان مهم است مسئولین مربوطه باید شان شخصیت هایی مانند ستارخان و یا شیخ محمد خیابانی را حفظ کنند و باید این روحانی شیعه که جز شخصیت های برجسته در آزاد اندیشی در جهان شرق است .

وی با قرائت سخنانی از مقام معظم رهبری در خصوص شیخ محمد خیابانی زندگی پر افتخار این روحانی شیعه و مجاهد و شهید راه آزادی را نمونه و الگویی برای آزاداندیشی دانست.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر