وی خاطرنشان کرد: حضور نویسندگان و ناشران بومی هر استان برای حضور در نمایشگاه کتاب استان مورد توجه است که در نمایشگاه کتاب تبریز نیز لحاظ شده است.
به منظور ارتقای کمی و کیفی خدماترسانی به سیل مشتاقان نمایشگاه کتاب ، و برای اطلاع رسانی و پاسخگویی مطلوب به بازدیدکنندگان چند میلیونی نمایشگاه، اهتمام جدی خویش را با استفاده از تمامی ابزارهای موثر ارتباطی، به کار گرفتهایم.
سالاریان حضور حداکثری مردم را منوط به تلاش سه رکن اساسی در برگزاری نمایشگاه دانست و افزود: موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران، اداره کل استان و ناشران سه رکن اساسی در برگزاری نمایشگاه هستند.
وی در ادامه افزود: یکسری تبلیغات به صورت متمرکز در تهران انجام می شود که در سطح کلان و با حمایت های موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران است. دیگر رکن تبلیغات توسط عوامل اجرایی استان انجام می شود که در شهر تبریز مربوط به نصب بنر و بیلبورد شهری، تبلیغات در صداو سیما، مدارس و مراکزی است که می توانند در جهت تبلیغات کمک رسان باشند. بخش سوم تبلیغات نیز برعهده ناشران است که با تلاش ها و ارتباط هایی که در شبکه های مجازی دارند تبلیغات نمایشگاه را در این شبکهها بارگذاری میکنند.