کد خبر: 876583
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی:
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی در جلسه هماهنگی با روسای ادارات تابعه راه و شهرسازی خراسان رضوی از سهمیه ۵ هزار و ۸۰۰ واحدی مسکن اجتماعی در استان خراسان رضوی خبر داد.

 محمدرضا اخوان عبداللهیان با اعلام این خبر گفت: مسکن اجتماعی، توانمند کردن مردم با استفاده از تسهیلات و بهره گیری از مشارکت مردم در دهک های کم درآمد و متوسط جامعه در راس الویت های سیاست های حوزه مسکن وزارت راه و شهرسازی است که در همین راستا تعداد 5 هزار و 800 واحد، سهمیه برای استان در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه پیگیری تامین زمین به عهده ادارات راه و شهرسازی و اجرای طرح با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و با همکاری نهادهای دیگری همچون بنیاد مستضعفان، کمیته امداد امام خمینی (ره) و خیرین مسکن ساز خواهد بود، افزود: ضوابط و دستورالعمل های اجرایی مسکن اجتماعی به زودی ابلاغ خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مسکن اجتماعی مسکنی ارزان قیمت با کیفیت مناسب برای اقشار هدف است، ادامه داد:به زودی سهم هر شهرستان نیز مشخص خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی به روسای ادارات تاکید کرد: الویت بعدی ادارات راه و شهرسازی در شهرستان ها توجه به بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری است، چرا که امتیازات خوبی در خدمات روبنایی و زیربنایی، بهره وری اقتصادی، کالبدی و دسترسی دارد.

وی در خصوص توجه به حاشیه شهر و بافت های ناکارآمد شهری نیز گفت: برای اولین بار در کشور اعتباری بالغ بر 170 میلیارد تومان به بافت فرسوده و ناکارآمد شهری در استان خراسان رضوی اختصاص یافته است که در حال حاضر در حاشیه شهر مشهدو برخی شهرستان ها 59 پروژه با تخصیص اعتباری مبلغی بالغ بر 102 میلیارد تومان در حال انجام است و چون به این موضوع ردیف اعتباری خاص اختصاص یافته، می توان برای سال های آتی نیز برنلامه ریزی نمود.

در این جلسه همچنین در خصوص مسائل ادارات راه و شهرسازی شهرستان ها بحث و تبادل نظر و برای رفع آن تدابیری اندیشیده شد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار