کد خبر: 876576
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۱
يك نماينده مجلس تأكيد كرد
يك عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس، از دولت خواست وقت را تلف نكند و ستاد تدابير ويژه اقتصادي را براي تدوين استراتژي مقابله با تحريم‌ها فعال كند.
محمد حسيني در گفت‌وگو با مهر، با اشاره به ياوه‌گويي‌هاي رئيس‌جمهور امريكا در خصوص ايران اظهارداشت: دشمني ايالات متحده امريكا با جمهوري اسلامي مربوط به ۴۰ سال قبل است و از همان ابتدا تحريم‌هاي ظالمانه‌اي عليه ملت ايران وضع شد. وي ادامه داد: در چند سال گذشته هم با توجه به مذاكرات بسيار خوبي كه انجام شد، برجام در مواردي توانست تحريم‌هاي ظالمانه را براي مدتي متوقف كند اما رئيس‌جمهور امريكا در سخنان خود بر لزوم استمرار تحريم‌ها و بازگشت مجدد آنها تأكيد كرد تا فشار‌هاي جديدي بر اقتصاد ايران تحميل شود. 

وي اظهارات رئيس‌جمهور امريكا در خصوص سپاه پاسداران را وقيحانه و دور از انتظار خواند و گفت: آژانس بين‌المللي انرژي اتمي در گزارش‌هاي متعدد خود اعلام كرده است كه ايران به تمام تعهدات عمل كرده است. 

حسيني با بيان اينكه تنها ناقض برجام امريكا بوده است، افزود: امريكا تحريم‌هاي بانكي و بسياري از تحريم‌هاي ديگري كه قرار بود طبق برجام حذف شود، ابطال نكرد تا فشار اقتصادي بر ايران ادامه داشته باشد. اين نماينده مجلس با تأكيد بر لزوم برنامه ريزي ايران براي مقابله با مصوبات كنگره و دستورهاي نابخردانه ترامپ در زمينه فشار اقتصادي بر ايران، گفت: با توجه به فضاي اقتصادي كشور و تمايل اتحاديه اروپا به ادامه ارتباطات اقتصادي با ايران، به نوعي تحريم‌هاي جديد امريكا شكننده است. وي اظهار داشت: درست است ما با امريكا رابطه اقتصادي مستقيمي نداريم اما امريكا با دخالت‌هاي خود در همه كشورهاي دنيا مشكلاتي را براي كشورهايي كه با ما رابطه اقتصادي دارند به وجود آورده است.

امروز تنها راهكار برون رفت ايران از بحران‌هاي اقتصادي كه مشكلاتي را در معيشت مردم ايجاد كرده است، اجراي دقيق سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي است. عضو كميسيون برنامه و بودجه تأكيد كرد: جمهوري اسلامي بايد براي مقابله با تحريم‌هاي جديد امريكا نسخه واحدي داشته باشد، نبايد مثل گذشته زمان را تلف كنيم و بعد از اقدامات امريكا استراتژي خود را تدوين كنيم. با تشكيل ستاد ويژه تدابير اقتصادي مي‌توان برنامه ريزي دقيقي براي مقابله با تحريم‌هاي جديد امريكا كرد. وي گفت: اجراي مصوبات ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي بايد به صورت دقيق و جدي پيگيري شود، بايد ستاد تدابير ويژه، مصوباتي داشته باشد كه در ميدان عمل قابل اجرا باشد تا تحريم‌هاي جديد امريكا همانند گذشته تأثيري در اقتصاد كشور و مسير پيشرفت ايران نداشته باشد. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار