کد خبر: 876550
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
رونمايي از قطعات عاشورايي در سازمان اوج انجام شد
مراسم پاسداشت نواهاي خاطره‌انگيز عاشورايي و تجديد‌خاطره پيرغلامان آستان سيدالشهدا روز گذشته با عنوان «از نسل محتشم» در نخلستان سازمان هنري رسانه‌اي اوج برگزار شد.
جواد محرمي 

مراسم پاسداشت نواهاي خاطره‌انگيز عاشورايي و تجديد‌خاطره پيرغلامان آستان سيدالشهدا روز گذشته با عنوان «از نسل محتشم» در نخلستان سازمان هنري رسانه‌اي اوج برگزار شد. 
حجت‌الاسلام سيدحسين مؤمني که يكي از سخنرانان اين مراسم بود در صحبت‌هايش گفت: امام‌حسين(ع) مربوط به نسل خاص يا زمان خاصي نيست. اين يك جريان، فرهنگ و سير است و بايد به آن توجه داشت. سيدالشهدا عامل نجات ماست. اهل‌بيت (ع) از ما نوكري و غلامي نمي‌خواهند و اين درست است، اما اين ماييم كه به اهل‌بيت (ع) نياز داريم و از آنان مي‌خواهيم كه ما را به غلامي بپذيرند. او ادامه داد: در غلامي اهل‌بيت (ع)، جبرئيل سبقت گرفته است. جبرئيل به اسرافيل گفت من مقربم و حامل وحي و اسرافيل گفت من صاحب صورم. به اين دو گفتند اهل بيت (ع) از بهترين بندگان ما هستند. در همين‌جا بود كه جبرئيل سبقت گرفت و به نخستين خدمتگزار اهل‌بيت (ع) تبديل شد. قوه خيال اگر تقويت شود، جهل و ناداني تقويت  و در عين حال عقل ضعيف مي‌شود. براي جلوگيري از تقويت جهل و ناداني بايد به امام‌حسين(ع) متوسل شد.

مؤمني تأكيد كرد: امام‌حسين(ع) مصباح است. مصباح به مفهوم نور مطلق است. در يكي از سخنراني‌هاي مقام معظم رهبري ايشان فرمودند: كربلا شامل سه بخش است؛ عقلانيت، حماسه و عزت، عاطفه و عشق. اگر كسي بدبخت باشد و به حرم امام‌حسين(ع)برود، خوشبخت بيرون مي‌آيد. امكان ندارد كسي بدون معرفت بر امام‌حسين(ع) گريه كند. اين گريه نشان قبولي طاعات است. گريه بر امام‌حسين(ع) گناه كبيره پاك مي‌كند. اين مدرس حوزه در پايان صحبت‌هايش گفت: تقاضا مي‌كنم به بحث روضه بيشتر دامن زده شود. مملكت ما در حال حاضر بيش از هر چيز به روضه نياز دارد. فرزند رحيم منزوي از شاعران و مداحان اهل‌بيت، سخنران بعدي اين مراسم بود. منزوي كه سربند مشكي به سر بسته بود، درباره سنت بستن اين سربند گفت: اين سربند در اردبيل مرسوم است و هدف اين سربند اين است كه مي‌خواهند بگويند سياه به تن كردن با تعقل است و اين عزاداري با تعقل انجام مي‌شود. حسام‌الدين سراج هم که در اين مراسم حضور داشت با حضور روي صحنه تنها چند بيت را با موضوع حماسه كربلا دكلمه كرد. در ادامه از حاج يونس حبيبي، ذاكر اهل‌بيت و جانباز هشت سال دفاع مقدس تقدير شد. مصطفي ناظم يكي ديگر از پيرغلاماني بود كه در اين مراسم دقايقي سخن گفت و خاطره‌هايي از مراسم عزاداري امام‌حسين(ع) بيان كرد. در انتهاي اين برنامه قطعه سيد باقر در قالب يك كليپ پخش شد. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار