کد خبر: 876543
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۹
با همکاری سازمان محیط‌زیست30 نخبه ايراني سرشاخه‌هاي نفوذ و شبكه‌سازي سازمان‌هاي بين‌المللي - صهيونيستي در كشور مي‌شوند ...
کبری فرشچی

برگزاري دوره تربيت مربي اخلاق در كشور به خودي خود اتفاق مباركي است، اما اينكه اين دوره بخواهد از سوي سازمان ملل و در دانشگاه محيط‌زيست انجام شود كمي عجيب به نظر مي‌رسد. اگر تصور كرده‌ايد منابع و سرفصل‌هاي اين دوره اخلاق از مباني شرعي و قرآني است، سخت در اشتباهيد. منابع و مباحث آموزشي اين دوره تربيت مربي است؛ به طور نمونه بحث اخلاقي بودن يا نبودن اجازه خودكشي به بيماران از منظر اخلاق مبتني بر ارزش‌هاي انساني يكي از مباحث طرح شده در اين دوره آموزشي است. اين در حالي است كه غلبه جمعيت مسلمانان در ايران مي‌طلبد تا اگر قرار است مربي اخلاق تربيت كنيم بر مبناي آموزه‌هاي ديني خودمان باشد.

 از سوي ديگر نيز اگر بنا بود چنين دوره‌اي از سوي سازمان ملل با همكاري دانشگاه‌هايي در حوزه‌هاي علوم انساني و الهيات يا حقوق و امثال آن برگزار شود، توجيه منطقي داشت به‌خصوص اينكه متقاضيان اين دوره رايگان بايد حداقل داراي مدرك كارشناسي‌ارشد در رشته‌هاي حقوق، پزشكي، فلسفه، اخلاق و جامعه‌شناسي بوده و مشغول به تدريس در دانشگاه باشند و مداركشان چندان هم با موضوع اخلاق نا‌مرتبط به نظر نمي‌رسد، اما چرا اين دوره قرار است با همكاري دانشگاه محيط‌زيست برگزار شود؛ سؤال بزرگي است كه بي‌پاسخ مانده است. جالب‌تر از همه اينكه اگرچه دفتر سازمان ملل در ايران اين اطلاعيه را در سايت خود منتشر كرده‌، اما در سايت دانشگاه محيط‌زيست خبري از برگزاري چنين دوره‌اي منتشر نشده است!

دفاتر سازمان‌هاي بين‌المللي و برنامه‌هاي اين سازمان‌ها در ايران خيلي وقت‌ها به‌گونه‌اي سازماندهي شده كه اثبات كرده نمي‌توان به اين سازمان‌ها چندان اميدوار و دلخوش بود. ماجراي تشويق‌ها، ‌وام‌ها و جوايزي كه از سوي همين سازمان‌ها نظير صندوق جمعيت ملل متحد براي ماجراي تحديد نسل به كشورمان تعلق گرفت، تنها جوايزي است كه ايران توانسته از اين سازمان‌ها دريافت كند و نه فقط امروز كه تا دهه‌هاي آينده چند نسل ايران درگير چهره مهربان و برنامه‌هاي دلسوزانه اين سازمان‌ها براي كاهش جمعيت كشور هستند. به بيان ديگر تقريباً به همگان اثبات شده است كه سازمان ملل و ديگر دفاتر سازمان‌هاي بين‌المللي نظير يونيسف و يونسكو در لباس بشردوستانه مجري برنامه‌هاي غرب براي كشورهايي نظير ايران هستند. در مواجهه با برنامه‌ريزي‌هاي اين سازمان‌ها از سند توسعه پايدار 2030 گرفته تا معاهده پاريس با پشت پرده‌هايي مواجه مي‌شويم كه حتي خود كشورهاي غربي و امريكا هم حاضر به رفتن زيربار تعهدات اين اسناد نيستند و به سادگي از آنها خارج مي‌شوند. با چنين پيش‌زمينه‌هايي بديهي است برگزاري دوره تربيت مربي اخلاق از سوي سازمان ملل و با منابع مورد‌تأييد اين سازمان و نه منابع مورد تأييد اسلام يا لااقل تجميعي از منابع بين‌المللي و اسلامي چندان مشفقانه به نظر نمي‌رسد. 
  
تربيت مربي اخلاق با جزوه‌هاي حقوق بشري 
اگر به سايت دفتر سازمان ملل در تهران سري بزنيد متوجه خواهيد شد كه قرار است براي نخستين‌بار دوره تربيت مربي اخلاق با همكاري يونسكو و دانشگاه محيط‌زيست در ايران برگزار شود.  بر‌اساس اعلام مركز اطلاعات سازمان ملل در تهران دوره مذكور از تاريخ 28 اكتبر تا 3 نوامبر يعني 6 تا 12 آبان ماه با همكاري «متخصصان بين‌المللي آموزش اخلاق» در كرج برگزار خواهد شد. 
مطابق اين اطلاعيه ظرفيت دوره محدود به 30 نفر بوده و متقاضيان بايد حداقل داراي مدرك كارشناسي‌ارشد در رشته‌هاي حقوق، پزشكي، فلسفه، اخلاق و جامعه‌شناسي بوده و مشغول به تدريس در دانشگاه باشند. 

معلمان اخلاق براي هماهنگي جهت ثبت‌نام در دوره بايد با فردي به نام خانم sue vize دفتر سازمان ملل هماهنگي لازم را انجام دهند. 
منابع مطالعاتي اين دوره اعلاميه جهاني حقوق بشر و تعدادي از جزوات آموزش اخلاق است كه توسط يونسكو تدوين شده است. جزوه‌هاي يونسكو اعلاميه جهاني حقوق بشر جزو منابع مطالعاتي دوره مذكور قرار گرفته‌اند. 
ظاهراً در اين جزوه‌ها سعي شده است مباحث اخلاقي از طريق طرح برخي سناريوها و تلاش براي جاي‌گذاري افراد در آن موقعيت‌ها آموزش داده شود. براي مثال در يكي از مباحث طرح شده بحث اخلاقي بودن يا نبودن اجازه خودكشي به بيماران از منظر «اخلاق مبتني بر ارزش‌هاي انساني» مورد بررسي قرار گرفته است. جالب اينجاست كه گاهي مغايرت‌هاي جدي در اين منابع آموزش مربي اخلاق به سبك سازمان ملل با آموزه‌هاي ديني ما وجود دارد. عيني‌ترين مصداق اين ماجرا موضوع خودكشي بيمار است كه با آموزه‌هاي ديني مغايرت دارد. 
 
تربيت 30 سرشاخه براي نفوذ 
طبق توضيحاتي كه در اطلاعيه دفتر سازمان ملل در ايران آمده دوره تربيت مربي اخلاق در ايران رايگان است. 30 نفري كه قرار است در اين دوره به سبك سازمان ملل مربي اخلاق شوند، بايد جزو قشر فرهيخته و صاحب‌كرسي تدريس دانشگاهي باشند. معلوم نيست اين 30 نفر چه كساني هستند، اما شرط سازمان ملل براي اين افراد به معناي تربيت 30 سرشاخه براي تكثير اخلاق به سبك ملل متحد است‌؛ سرشاخه هايي كه مي‌توانند به شكل هرمي و با عنايت به قدرت نفوذ در دانشگاه و در بين نسل جوان شبكه‌اي سازمان يافته را براي تغيير در جامعه ايران از طريق تغيير در نگاه قشر نخبه جوان رقم بزنند.  اصلي‌ترين سؤال در اين ميان چرايي دلسوزي سازمان ملل براي تربيت مربي اخلاق در ايران است؟ 
بديهي است اگر بنا به برگزاري دوره تربيت مربي اخلاق باشد بايد تربيت اين مربيان براساس آموزه‌ها و ارزش‌هاي جاري در جامعه‌اي باشد كه قرار است مربيان در آن جامعه به ترويج اخلاق بپردازند، در‌حالي‌كه اعلاميه حقوق بشر از چنين امري ناتوان مانده و عملاً ناكارآمدي خود را به اثبات رسانده است. با تمام اينها مسئولان وزارت امورخارجه و وزارت علوم با استناد به چه فايده‌اي مجوز برگزاري چنين دوره‌اي را داده‌اند؟ دوره‌اي كه اگر سازمان ملل برايش اطلاعيه صادر نمي‌كرد در سكوت مطلق برگزار مي‌شد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
یک شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
0
0
اینها جای تاسف است. چه باید کرد؟ بهتر است افراد صاحب فکر اسلامی مثل آقای ازغدی در این باره و موارد مشابه نظر بدهند شاید رییس محیط زیست به فرهنگ این ملت رحم کند.
کارگرزاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
0
0
واقعا چرا علما خاموشند؟! چرا اعضای خبرگان رهبری سکوت کرده اند؟! چرا اساتید متعهد وانقلابی حرفی نمیزنند؟! چرا نمایندگان ارزشی مجلس ساکتند ؟! همه نشسته اید تا بازهم مقام عظمای ولایت یک تنه وارد میدان شوند؟! وضعیت سینما وفیلمهای سیاه را نمی بینید؟! وضعیت نفوذ و زمینه سازی آنرا نمیبینید چرا اقدام نمیکنید؟؟؟!!!
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
0
0
40سال با مبانی شرعی وقرانی به جامعه اخلاق اسلامی ارائه شد.بنظر نگارنده اخلاق جاری در کشور شرعی و قرانی؟
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
0
0
حتما می خواهند کلاس تربیت مربی اخلاق را در محیط زیست برگزار کنند " چون از نظر اخلاقی مردم کشورمان در حفظ محیط ریست بسیار بی اعتنا و مخرب هستند " از شکارچی نامردی که گوزن باردار را با تیر می کشد " و فرارمی کند " از اینکه اب های زیر زمینی کشور " بی مدیریت صحیح از دست می رود " از اینکه درختان سر به فلک کشیده را " برای ساختمان سازی " با اره به جانشان می افتند " شاید هم کلاس برای حیوانات ست " مانند ان بچه خرس " که بی شناخت از قلمروی حقوقی خود " وارد مرز ممنوعه شد " تا عده ای با چماق و سرنگ بیهوشی " به جای مهار کردن و برگرداندن به فضای اصلی " او را کشتند.
علی نائبی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۱
0
0
یک زندگی با فردی متعهد انگیزه کارکردن و ادامه زندگی و امیدواری بهبودشرایط باعث دلگرمی و خوشبینی به زندگی درست میشود و این مساله باعث ناامیدی شیاطین و انسانهای بدخواه خواهد شد مسلما
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار