کد خبر: 876534
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۶
انصاري‌فرد شنبه شب ستاره المپياکوس در ليگ يونان بود
شنبه شب فوتبال اروپا شاهد درخشش لژيونرهاي ايراني بود و در اين بين بازيکنان ايراني حاضر در ليگ يونان ستاره‌هاي تيم‌شان بودند.
ماني سعيدي

شنبه شب فوتبال اروپا شاهد درخشش لژيونرهاي ايراني بود و در اين بين بازيکنان ايراني حاضر در ليگ يونان ستاره‌هاي تيم‌شان بودند. 

رقابت‌هاي ليگ يونان در شرايطي شنبه شب پيگيري شد که نگاه هواداران ايراني به بازي حساس پانيونيوس و المپياکوس بود، مسابقه‌اي که حضور کريم انصاري‌فرد در ترکيب المپياکوس و مسعود شجاعي و احسان حاج‌صفي در تيم پانيونيوس جذابيت‌ها و حساسيت‌هاي اين مسابقه را براي هواداران فوتبال کشورمان بالا برده بود. اين مسابقه در پايان در حالي با حساب 4 بر 3 به سود المپياکوس به پايان رسيد که انصاري‌فرد ستاره اين مسابقه بود و توانست دو بار دروازه تيم سابقش را باز کند تا نقش زيادي در اين پيروزي خارج از خانه داشته باشد. مسعود شجاعي هم که بازوبند کاپيتاني پانيونيوس را بر بازو داشت، يکي از گل‌هاي خورده را از روي نقطه پنالتي جبران کرد، اما در جدال ايراني‌ها در يونان، شجاعي و حاج‌صفي بازنده بودند. 
   
مزد صبرش را گرفت
مهم‌ترين نکته بازي المپياکوس و پانيونيوس بازگشت دوباره کريم انصاري‌فرد به ترکيب اصلي بود. اواخر خرداد با انتخاب بسنيک هاسي به عنوان سرمربي جديد المپياکوس، اين مربي در موضع‌گيري شديد عليه انصاري‌فرد اعلام کرد که احتياجي به مهاجم ايراني تيمش ندارد. اين در حالي بود که شماره 17 ايراني المپياکوس فصل گذشته يکي از بازيکنان تأثيرگذار تيمش بود. سرمربي جديد اما  اعتقادي به انصاري‌فرد نداشت و حتي نام او را از ليست بازيکنان حاضر در ليگ قهرمانان اروپا خارج کرد. اين مسئله باعث رنج بردن انصاري‌فرد در تابستان گذشته شد. در پايان نقل و انتقالات زمستاني حتي صحبت‌هايي از رفتنش هم مطرح شد و پيشنهادي از سوي تيم قره‌باغ آذربايجان داشت، اما او در المپياکوس ماند. 

انصاري‌فرد که هفته اول يک گل و يک پاس گل داده بود در هفته دوم به‌عنوان بازيکن تعويضي وارد زمين شد، اما بعد از آن به طرز عجيبي در پنج مسابقه ليگ و يک بازي جام حذفي نيمكت‌نشين شد. سرانجام همانطور كه انتظار مي‌رفت با نتايج ضعيف المپياکوس اين باشگاه آتني، سوم مهر و پس از شکست در بازي هفته پنجم سوپرليگ يونان برابر آ.اک تصميم به قطع همکاري با بسنيک هاسي، سرمربي آلبانيايي گرفت تا دشمن شماره يک انصاري‌فرد ديگر روي نيمکت المپياکوس ننشيند. تاکيس لمونیس به عنوان سرمربي جديد انتخاب شد تا راه براي بازگشت ملي‌پوش ايراني المپياکوس دوباره باز شود و او مزد صبرش را بگيرد. شنبه شب بود که انصاري‌فرد سرانجام در ترکيب المپياکوس قرار گرفت و با زدن دو گل مقابل پانيونيوس به خوبي پاسخ اعتماد سرمربي جديد تيمش را داد. 
   
انصاري‌فرد: منتظر فرصت بودم
انصاري‌فرد پس از پايان ديدار تيم‌هاي المپياکوس و پانيونيوس در گفت‌وگو با سايت نوا اسپورت يونان از سختي‌هايي که در مدت دوري از ترکيب تيم بر وي گذشته بود، صحبت کرد: «مدت طولاني منتظر بودم و خدا را شکر مي‌کنم. منتظر فرصت بودم و دو ماه تلاش کردم. البته براي من بسيار سخت بود. من بيرون بودم و حتي از تمرينات گروهي هم فاصله گرفتم. سخت کار کردم و منتظر فرصتم بودم. خدا را شکر مي‌کنم. اين بازي فرصت خوبي براي من بود، چراكه در دو ماه اخير از راه تيم خارج شده بودم. خيلي سخت بود که بدون بازي در طول دو ماه اخير 90 دقيقه در ميدان حضور داشته باشم. از تاکيس لمونيس (سرمربي المپياکوس) قدرداني مي‌کنم که به من شانس بازي داد.»

انصاري‌فرد درباره عدم خوشحالي‌اش پس از به ثمر رساندن گل‌هايش برابر پانيونيوس هم اين‌طور توضيح داد: «همه مي‌دانند زماني که به يونان آمدم با تيم پانيونيوس قرارداد بستم. اين تيم به من امکان مبارزه و ظاهر شدن داد. بنابراين شادي و جشن پس از گل را رد کردم، زيرا اين کار بدي براي هواداران تيم پانيونيوس بود، چون من ارتباط خوبي با آنها دارم.» ملي‌پوش ايراني درباره بسنيک هاسي، سرمربي صربستاني و اخراجي المپياکوس که اعتقادي به او نداشت هم گفت: «نمي‌خواهم پاسخي به اين پرسش بدهم.»
  
حسرت عدم حضور مقابل بارسا
قرار نگرفتن نام انصاري‌فرد در ليست اروپايي المپياکوس در ليگ قهرمانان اروپا که در زمان سرمربي قبلي اين تيم رخ داد، باعث شده تا با وجود درخشش در ليگ يونان، سرمربي جديد اين تيم نتواند از مهاجم ايراني‌اش در اروپا استفاده کند. سايت راديو ورزش يونان در اين‌باره نوشت: «تيم المپياکوس با پيروزي 4 بر 3 برابر پانيونيوس به نتايج ضعيف خود پايان داد تا مهياي بازي بسيار مهم در ليگ قهرمانان اروپا برابر بارسلونا شود. در اين ميان چه کاري بايد با غيبت کريم انصاري‌فرد و پاپه آبو در نيوکمپ كرد، دو بازيکن ايراني و سنگالي المپياکوس که در بازي برابر پانيونيوس خوش درخشيدند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار