کد خبر: 876532
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۴
ايران شانس اصلی ميزباني مرحله نهايي ليگ جهاني
ميزباني کشورمان در ليگ جهاني واليبال از جمله موفقيت‌هايي است که ورزش ايران در چند سال گذشته به آن دست يافته است.
ميزباني کشورمان در ليگ جهاني واليبال از جمله موفقيت‌هايي است که ورزش ايران در چند سال گذشته به آن دست يافته است. با اينکه رسانه‌هاي غربي براي پيشبرد پروژه ايران‌هراسي خود هزينه هنگفتي را متحمل شده‌اند و در راه رسيدن به اهدافشان عليه کشورمان از امپراتوري رسانه‌اي خود بهره مي‌برند، اما عملکرد خوب فدراسيون واليبال و همچنين تيم‌ملي و از همه مهم‌تر ميزباني بي‌عيب و نقص از تيم‌هاي خارجي تمام راه‌ها را روي مخالفان ايران در فدراسيون جهاني بسته است. 

تيم ملي واليبال ايران به يک پاي ثابت ليگ جهاني تبديل شده و حتي با تغيير نام اين رقابت‌ها نيز حضور تيم کشورمان تا هفت سال آينده تضمين شده است. از سال آينده رقابت‌هاي «ليگ ملت‌هاي واليبال» با حضور 16 تيم برگزار مي‌شود. در اين بين حضور 12 تيم از جمله ايران تا هفت سال ديگر قطعي خواهد بود. به غير از کشورمان برزيل، ايتاليا، امريکا، چين، صربستان، فرانسه، آرژانتين، لهستان، آلمان، ژاپن و روسيه هم تيم‌هاي ثابت ليگ ملت‌ها هستند. 
 
تلاش‌هاي 5 ساله
درخشش بلندقامتان کشورمان بعد از حضور خوليو ولاسکو در تيم ملي ابعاد جهاني پيدا کرد تا جايي که آوازه اين درخشش ترس و دلهره را به جان قدرت‌هاي واليبال جهان انداخته است. گرفتن امتياز ميزباني ليگ جهاني از جمله اقدامات مثبتي است که بايد آن را حاصل مديريت منطقي فدراسيون و نتايج خوب تيم ملي واليبال خواند. محمدرضا داورزني، سرپرست فدراسيون واليبال با اشاره به بررسي‌هاي دقيق فدراسيون جهاني، حضور تماشاگران را يکي از ملاک‌هاي FIVB دانست: «اين درخواست حدود پنج سال قبل به فدراسيون جهاني داده شده بود و يکي از معيارهاي بررسي فدراسيون جهاني براي اعطاي ميزباني مرحله نهايي، رويدادهاي آتي براي کشوري بود که درخواست ميزباني داده بود. مثلاً برزيل سال قبل از المپيک، مرحله نهايي ليگ جهاني را در همان سالني که ميزبان المپيک بود، برگزار کرد. فاکتور تماشاگر در اعطاي ميزباني مرحله نهايي ليگ جهاني واليبال براي FIVB بسيار مؤثر است. در کنار حضور پرشور تماشاگران، استانداردهاي سالن به لحاظ نور، صوت، کف سالن و امکانات جانبي براي فدراسيون جهاني مهم است. همچنين در جلسه شوراي ليگ جهاني امسال با نظر اکثريت عنوان «ليگ ملل» براي برگزاري اين مسابقات برگزيده شد.»
  
تأکيد بر نقش مردمي
داورزني هدف فدراسيون جهاني از تغيير نام ليگ جهاني به ليگ ملت‌هاي واليبال را افزايش نقش مردمي در اين رقابت‌ها عنوان کرد: «اينها نشان‌دهنده عزم FIVB براي توسعه واليبال به عنوان يک هدف غايي و تبديل آن به ورزش اول بين خانواده‌هاست. در المپيک‌ها واليبال به لحاظ حضور تماشاگر و بيننده تلويزيوني حرف اول را به‌زعم  IOC مي‌زند و فدراسيون جهاني هم به دنبال پررنگ‌تر کردن حضور کشورهاي مختلف و افزايش سهم آنها در اين رشته است، به همين دليل نام ليگ ملل را براي آن برگزيده تا نقش مردمي آن پررنگ‌تر باشد.»
  
پيشرفت چشمگير
معاون توسعه ورزش قهرماني و حرفه‌اي وزارت ورزش و جوانان با تأکيد بر اينکه تداوم موفقيت‌هاي واليبال، ايران را به يکي از کشورهاي پيشتاز اين رشته تبديل کرده است، اظهار داشت: «ايران به عنوان يک کشور پيشتاز در اين خصوص تحولات خوبي را ايجاد کرده و با رشد چشمگيري که در سطوح مختلف واليبال داشته، تبديل به يکي از قدرت‌هاي بزرگ دنيا از نوجوانان تا بزرگسالان شده است. حضور پرشور تماشاگران ايراني هم فدراسيون جهاني را مجاب کرده که ايران اولويت اول براي ميزباني مرحله نهايي ليگ ملل باشد. شش قدرت برتر دنيا مرحله نهايي ليگ جهاني را برگزار مي‌کنند، به همين دليل اين رقابت‌ها براي فدراسيون جهاني FIVB بسيار مهم است.» داورزني در ادامه همکاري جدي نهادهاي مختلف در مجاب کردن فدراسيون جهاني را بسيار مهم دانست: «به همکاري دوستان در نيروي انتظامي، وزارت کشور و ساير ارگان‌ها بسيار نياز داريم و اين فرصت بسيار خوبي است که پيام صلح و دوستي خود را از اين طريق به تمام دنيا برسانيم.»
   
ورزش، ميدان غيرقابل سانسور
امنيت حاکم بر کشورمان جاي هيچ بحث و گمانه‌زني براي خارجي‌ها باقي نگذاشته است. در شرايطي که تروريسم و ناامني در خاورميانه، اروپا و امريکا سايه افکنده، اما ايران هيچ دغدغه‌اي از بابت پذيرايي و ميزباني از تيم‌هاي خارجي ندارد. سرپرست فدراسيون واليبال با غيرقابل سانسور خواندن ورزش در دنيا، امنيت ايران در جهان را بي‌نظير عنوان کرد: «ميدان ورزش يک ميدان غيرقابل سانسور در دنياست. سياست وزارت ورزش و جوانان جذب ميزباني‌هاي مختلف در رشته‌هاي گوناگون است و وقتي فدراسيون جهاني يک رشته‌اي به اين نتيجه مي‌رسد که ميزباني رويدادي را به يک کشور بدهد، حتماً تمام بررسي‌هاي لازم را انجام داده است. ما سال گذشته در بدترين شرايط امنيتي که در کشورهاي همسايه داشتيم، ميزبان رويدادهاي مهم جهاني نه در تهران بلکه در مرزها بوديم که جام جهاني کشتي آزاد و فرنگي از جمله آنهاست. شطرنج قهرماني زنان جهان در تهران، واليبال اميدهاي آسيا در اردبيل و تور دوچرخه‌سواري آذربايجان هم نشان‌دهنده سياست وزارت ورزش و جوانان براي تشويق فدراسيون‌ها براي اخذ ميزباني‌هاي مهم است.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار