کد خبر: 876498
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۵
دختر دانشجويي در آستانه ازدواج است كه درست روز عقد اتفاقي برايش رخ مي‌دهد؛ قصه فيلم از اينجا رقم مي‌خورد
  محمد مهدي نيك ضمير

دختر دانشجويي در آستانه ازدواج است كه درست روز عقد اتفاقي برايش رخ مي‌دهد؛ قصه فيلم از اينجا رقم مي‌خورد. ماجرا از اين قرار است كه در اين فيلم در ابتدا مخاطب فكر مي‌كند كه بازيگر خانم پيش از ازدواج با مرد ديگري رابطه داشته و از اين جهت است كه دچار برخي مشكلات است و نمي‌تواند شرط مادر شوهرش را براي آزمايش بپذيرد، اما در ادامه فيلم متوجه مي‌شويم كه آن فرد كسي نبوده جز پدر اين دختر!
اين داستان يكي از فيلم‌هاي هاليوودي يا يكي از فيلم‌ها و سريال‌هاي ماهواره‌اي نيست، بلكه داستان فيلم پر حاشيه «خانه دختر» است كه پس از سه سال وقفه براي پخش بالاخره توانست مجوز اكران روي پرده نقره‌اي را به دست آورد.
 «خانه دختر» فيلمي به كارگرداني شهرام شاه‌حسيني، نويسندگي پرويز شهبازي و تهيه‌كنندگي محمد شايسته و بازي حامد بهداد، باران كوثري، پگاه آهنگراني، محمدرضا هدايتي و نسيم ادبي و محصول سال ۹۳ است.
فيلم سينمايي «خانه دختر» در جشنواره سي و سوم به نمايش درآمد كه برخي از سكانس‌هاي فيلم با انتقاداتي همراه بود و چند نكته در فيلم باعث شد كه اين اثر چند ماهي را در صف اكران بماند تا بالاخره مسئولان سينمايي اعلام كردند كه تنها اين فيلم با اعمال اصلاحات مي‌تواند اكران شود.
«خانه دختر» را مي‌توان اولين ساخته بلند سينمايي شهرام شاه حسيني به حساب آورد؛ اگرچه شاه حسيني پيش از اين با فيلم‌هاي «كلاغ پر»، «زن‌ها فرشته‌اند» و «آقاي هفت رنگ» به سينماي ايران راه پيدا كرده است و حتي پيش‌تر از آن هم با فيلم كوتاه «به طعم خاك» توانست سيمرغ بلورين جشنواره فيلم فجر را در سال ۱۳۸۱ از آن خود كند.
علي جنتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي دولت يازدهم در پاسخ به علت توقيف فيلم سينمايي «خانه دختر» گفته بود: اين فيلم اشكالاتي داشت كه منجر به توقيف آن شده و به‌‌رغم اصلاحاتي كه داده شده بود آن را برطرف نكردند.
 من با توجه به اصلاحاتي كه داده بودند در آخرين مرحله، فيلم را دوباره ديدم، اما اصلاحات انجام نشده بود، به همين خاطر، ما به عقيده گذشته خود پا برجا هستيم و نمي‌توانيم به راحتي اجازه اكران اين فيلم را بدهيم.
مرداد ماه امسال ابراهيم داروغه‌زاده (معاون نظارت و ارزشيابي سازمان سينمايي) اعلام كرد: ۱۲ فيلم در كميته رفع توقيف فيلم‌ها بررسي شده‌اند. در خبري ديگر نيز اعلام شد از اين ۱۲ فيلم، پنج فيلم به نام‌هاي «خانه دختر»، «خانه پدري»، «عصباني نيستم»، «آشغال‌هاي دوست داشتني» و «پارادايس» مجوز نمايش گرفته‌اند كه بعد از انجام اصلاحات و كسب نظر شوراي پروانه نمايش، مجوز نمايش گرفته‌اند و مي‌توانند اكران شوند.
مرتضي شايسته (مدير هدايت فيلم و پخش فيلم خانه دختر) مي‌گويد: قرارداد اكران فيلم خانه دختر روز دوشنبه ۱۷ مهر ماه؛ در شوراي صنفي نمايش ثبت مي‌شود و تلاش داريم در ۲۰ سالن سينما فيلم اكران شود.
به گفته وي اصلاحاتي روي فيلم براي اكران انجام شده، اما تغيير بسياري رخ نداده است.
با اين اوصاف شايد فيلم «خانه دختر» را بتوان مرثيه‌اي براي افول اخلاق و ارزش‌ها در سينماي ايران دانست به خصوص اينكه شهرام شاه‌حسيني خود اعتراف مي‌كند فيلمي ساخته كه به خودش تعلق دارد و از آنجا كه گيشه برايش اهميت زيادي دارد اگر اين فيلم با اقبال مخاطب مواجه نشود و يك ميليارد تومان نفروشد در كار خود شكست خورده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار