کد خبر: 876438
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۷
رئیس شورای شهر سنندج:
رئیس شورای شهر سنندج گفت: متاسفانه ساختار آموزشی ایران در محیطی بسته است چون به هر میزان تنوع محیطی در ساختار آموزشی بیشتر باشد، امکان خلاقیت و شکوفایی دانش آموزان بیشتر خواهد شد.

به گزارش جوان از کردستان، جلال شریعتی در مراسم افتتاح شانزدهمین نمایشگاه سیار موزه ملی علوم و فناوری ایران که در محل مجموعه ورزشی دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار کرد: بازدید دانش‌آموزان از این نمایشگاه و دیدن آثار علمی به صورت طبیعی موجب ایجاد خلاقیت و روحیه تحقیق، تفحص و برانگیختن علاقه آنها به فعالیت در زمینه‌های علمی و آموزشی است.

وی با بیان اینکه متاسفانه آموزش در ایران در محیط بسته ارائه می‌شود، افزود: هر چه تنوع محیطی در ساختار آموزشی بیشتر باشد، امکان خلاقیت و شکوفایی دانش‌آموزان بیشتر خواهد شد.

رئیس شورای شهر سنندج عنوان کرد: امیدواریم در آینده نزدیک با تامین امکانات لازم در راستای آموزش‌های کافی علوم و دانش مختلف، کشور ما هم به کشوری توسعه یافته تبدیل شود.

شریعتی در ادامه تصریح کرد: موزه علوم و فناوری ایران با توجه به رسالتی که در زمینه گسترش علم و ترویج آن در جامعه دارد بازدید دانش‌آموزان، دانشجویان و عامه مردم از این مکان آموزشی و علمی در راستای آشنایی با میراث علمی کشور و معرفی فناوری‌ها ضرورت دارد.

در ادامه این مراسم، رئیس بنیاد نخبگان استان کردستان نیز اظهار کرد: در نمایشگاه‌های علم و فناوری، در کشورهای پیشرفته از لحاظ علمی، آموزشی و سرگرمی خیلی اهمیت می‌دهند و با استقبال گرم و بازدید پر شور مردم روبه رو است، که امیدواریم این امر در استان ما هم نهادینه شود.

رحمت صادقی در ادامه با بیان اینکه استان کردستان از لحاظ پیشینه تاریخی غنی و دارای تجهیزات متنوع کشاورزی و دست نوشته‌های معتبر است، بیان کرد: امیدواریم در استان کردستان بتوانیم همچین موزه‌ای شامل تجهیزات و فناوری‌های بومی، محلی استان را در آینده ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه، ما نیاز به تفکر علمی داریم، عنوان کرد: متاسفانه عدم تاب‌آوری و کمبود انگیزه در قشر تحصیل‌کرده هویدا است، با برگزاری این نمایشگاه‌ها و معرفی آثار دانشمندان، دستاوردهای علمی گذشتگان را که با زحمت و تلاش کسب شده است، در اذهان ماندگار و با نگهداری تاریخ و گذشته استان خود در معرض دید نسل‌های بعدی گذاشته می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر