کد خبر: 876430
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۶
مشاور وزیر تعاون:
مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه نرخ بیکاری در فارغ‌التحصیلان دانشگاهی افزایش‌ یافته است، گفت: علت این امر آن است که عمده نیروهای ما پس از دانشگاه وارد بازار کار می‌شوند.

 علاءالدین ازوجی  در کارگروه تخصصی اشتغال استان سمنان که در سالن مدیریت بحران استانداری سمنان برگزار شد، با اشاره به مزایای طرح اشتغال فراگیر بیان کرد: این طرح با هدف ایجاد 970 هزار فرصت شغلی در سه محور مشخص شامل رسته‌های منتخب در سطح ملی، استانی و شهرستانی و مداخلات سیاستی که ذیل آن طرح گاج قرار دارد و اشتغال‌های حمایتی که مربوط به مشاغل روستایی بوده، طراحی‌ شده است.

وی به پروسه زمانی اجرای این طرح اشاره کرد و افزود: این طرح برای سال 96 تعبیه‌ شده و ممکن است برخی از اهداف آن در سال‌ 97 محقق شود.

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه تلاش بر این است تا همه برنامه‌های دنبال شده در این طرح عملیاتی ‌شود، ادامه داد: دولت منابعی را در این طرح به‌عنوان سود تسهیلات اختصاص داده و شبکه بانک مرکزی نیز اعتبار قابل‌توجهی را برای اجرای این طرح اختصاص داده که شیوه‌نامه آن این هفته از سوی وزارت کار ابلاغ و پس‌ از آن اجرایی خواهد شد.

ازوجی ادامه داد: بر اساس اجرای این طرح، 970‌ هزار شغل در برنامه است و برای طرح‌هایی که ذیل رسته‌های منتخب قرار دارد، 650 هزار فرصت شغلی پیش‌بینی‌ شده است.

وی ادامه داد: از تابستان سال گذشته تا امسال، 840 هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد و این امر منجر به این شده که نرخ بیکاری از 12.4 به 11.7 درصد برسد.

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه بخش عمده این شغل‌ها که محقق شد در بخش خدمات است، ادامه داد: بخش صنعت نقش اصلی در ایجاد شغل داشته و آمارها نشان می‌دهد وضع بخش صنعت بهبود یافته است.

ازوجی با بیان اینکه یکی از بحث‌های مهم این طرح فراگیر، اشتغال روستایی است، ادامه داد: منابع اجرای این طرح در بخش روستایی از طریق صندوق توسعه ملی است که با منابع بانکی تلفیق می‌شود و آیین‌نامه آن پس از تصویب برای اجرا به استان‌ها ابلاغ خواهد شد.

وی تصریح کرد: در کنار اشتغال فراگیر ذیل رسته‌های منتخب، اعزام نیرو به خارج ، مشوق نیروی کارفرمایی و ....به ایجاد اشتغال در سال 96 کمک خواهد کرد.

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه نرخ بیکاری در فارغ‌التحصیلان کارشناسی افزایش‌ یافته است، بیان کرد: علت این امر آن است که عمده نیروهای ما پس از دانشگاه وارد بازار کار می‌شوند.

ازوجی روی کلی طرح اشتغال فراگیر را معطوف به ایجاد شغل برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی دانست و تصریح کرد: ورودی بازار کار به‌عنوان عرضه جدید نیروی کار، فارغ‌التحصیلان هستند و برنامه طرح کارورزی، مشوق‌های بیمه و رسته‌های منتخب از این منظر قابل‌ توجه است که نیروهای فارغ‌التحصیل جذب این واحدها و از مزایای آن بهره‌مند شوند.

 وی افزود: پیش‌بینی ما این است که درصد زیادی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه زیرپوشش طرح اشتغال فراگیر قرار گیرند و ما نیز برای تحقق این روند تلاش خواهیم کرد.

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه وضع اقتصاد ایران نسبت به گذشته بهبود نسبی پیدا کرده است، ادامه داد: طی سال‌های گذشته، نزدیک به 800 هزار نیروی کار وارد بازار شدند.

ازوجی با بیان اینکه  افزایش نرخ مشارکت منجر به افزایش نرخ بیکاری شد، اضافه کرد: طی چهار سال گذشته، 677 هزار فرصت شغلی ایجاد شده است.

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برنامه اشتغال فراگیر را هدفمندسازی وضع موجود شغلی است دانست و خاطرنشان کرد: امید است با این طرح فضای کسب‌وکار بهبود یابد و رونق در تولید و اشتغال افزایش یابد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر