کد خبر: 876427
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۱
مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان
مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت : تاکنون 708 تن از دانش‌ آموختگان دانشگاهی این استان در سامانه کارورزی ثبت نام کرده اند.
اسماعیل غنیان افزود : براساس ظرفیت های اعلام شده، سهمیه استان برای ثبت نام در سامانه کارورزی یک هزار و 900 دانش‌ آموخته دانشگاهی است.
وی با بیان این که استقبال واحدهای پذیرنده استان سمنان تاکنون چشمگیر و مناسب نبوده است، اظهارداشت : تاکنون تعداد واحدهای پذیرنده در این طرح به 207 واحد هم نرسیده و باید تلاش کرد تا شمار این واحدها افزایش یابد.
غنیان افزایش میزان اشتغال‌پذیری نیروی کار و دانش‌آموختگان دانشگاهی را از دستاوردهای طرح کارورزی برشمرد و گفت : در این طرح تاکید بر پیوند میان کارورز و محیط کار است و کارورزان باید در طول دوره کارورزی آموزش‌های لازم را فراگرفته و با محیط واقعی کسب و کار آشنا شوند.
وی یادآور شد : همه بنگاه های اقتصادی فعال در بخش خصوصی یا تعاونی که دارای مجوز از دستگاه‌های اجرایی هستند می توانند نسبت به جذب کارورز اقدام کنند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان، راه اندازی سامانه کارورزی برای رفع مشکل بیکاری دانش‌آموختگان دانشگاهی را از ابتکارات دولت تدبیر و امید ذکر و اضافه کرد: دانش‌آموختگان دانشگاهی که از زمان دریافت مدرک تحصیلی آنها سه سال بیشتر نگذشته باشد می توانند در سامانه کارورزی ثبت نام کنند.
غنیان بیان داشت : این طرح فقط شامل دانش‌آموختگان دانشگاهی بیکار متقاضی است و بر اساس دستورالعمل اجرایی آیین نامه نظام هماهنگ طرح کارورزی دانش‌آموختگان دانشگاهی، مهم ترین اهداف طرح کارورزی افزایش قابلیت جذب و اشتغال دانش‌آموختگان از طریق انتقال مهارت، تجربه در محیط کار، فراهم کردن زمینه انتقال دانش از دانش‌آموخته به بنگاه اقتصادی، ایجاد انگیزه کارآفرینی و کسب و کار در دانش‌آموختگان و ارتقای اخلاق و صلاحیت حرفه‌ای دانش‌آموختگان است.
وی تصریح کرد : داشتن حداکثر 27 سال سن برای مقطع تحصیلی کاردانی، 30 سال برای مقطع تحصیلی کارشناسی و 33 سال برای مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری از جمله شرایط متقاضیان کارورزی است.
غنیان گفت : نداشتن سابقه شرکت در دوره کارورزی و دارا بودن کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت وظیفه عمومی، دیگر شرایط لازم برای ثبت نام کارجویان در این سامانه است، در مورد دانش‌آموختگان دانشگاهی بیکاری که دوره خدمت نظام وظیفه را گذرانده‌اند طول دوره خدمت نظام وظیفه به حداکثر سن این بند اضافه می‌شود.
65 درصد جمعیت استان سمنان مشمول قانون کار و تامین اجتماعی است و سهم اشتغال استان در بخش خدمات حدود 48 درصد، در بخش صنعت و معدن حدود 37 درصد و در کشاورزی حدود 15 درصد است.
استان سمنان بیش از 700 هزار نفر جمعیت و هزار و 700 واحد صنعتی و تولیدی دارای پروانه بهره برداری است.
استان سمنان بیش از 700 هزار نفر جمعیت دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر