کد خبر: 876410
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۸
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک خبر داد:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: 80 میلیارد ریال تجهیزات دندانپزشکی در قالب برنامه نظام تحول سلامت به حوزه زیرساختی سلامت استان مرکزی تزریق شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: 80 میلیارد ریال تجهیزات دندانپزشکی در قالب برنامه نظام تحول سلامت به حوزه زیرساختی سلامت استان مرکزی تزریق شد.

دکتر حسن طاهراحمدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در آیین افتتاح اتوبوس سیار داندانپزشکی در گفت و گو با ایرنا افزود: دربرنامه نظام تحول سلامت بیش از 100 یونیت دندانپزشکی تهیه شده که در شهرستانها، روستاها و در دانشکده دندانپزشکی استان نصب شده است و به مردم خدمات می دهد.
وی بیان کرد: بیش از 30 متخصص دندانپزشکی در دانشکده علوم پزشکی در قالب برنامه های آموزشی، درمانی فعالیت می کنند.
دکتر طاهراحمدی اظهار کرد: 109 طرح عمرانی در حوزه خانه پزشک، درمانگاه و سایر مباحث زیرساختی در دست انجام است که در نیمه نخست امسال 50 مورد از این طرح ها بهره برداری شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: 50 درصد از اعتبارات این طرح ها باید توسط استانداری، 35 درصد از طریق وزراتخانه و 15 درصد از سوی خیران جذب و تامین می شد که سهم استانی محقق نشده است.
دکتر طاهراحمدی خاطرنشان کرد: تحقق این اعتبارات در استان توسط فرمانداران در برنامه توزیع منابع در نظر گرفته شده است.
وی افزود: سعی بر این است با تامین اعتبارات مالی طرح های باقی مانده در سال جاری مورد بهره برداری قرار گیرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی در خصوص بیماری های دهان و دندان در استان مرکزی تصریح کرد: خدمات دندانپزشکی از قیمت بالایی برخوردار است و سعی بر این است که کلینیکی در مرکز شهر افتتاح شود تا بیمارانی که توانایی مالی ندارند و نمی توانند به بخش خصوصی مراجعه کنند از خدمات این کلینیک دولتی بهره مند شوند.
معاونت دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در این آیین گفت: 2 میلیارد و 800 میلیون ریال در راستای خرید این اتوبوس هزینه شده است و این کلینیک سیار موظف است در سال 200 روز کاری را انجام وظیفه کند.
محمدصادق رجایی افزود: بخشی از سرمایه اصلی این کلینیک سیار توسط دولت تامین شده است و دانشگاه علوم پزشکی نیز 400 میلیون ریال برای وسایل مصرفی اولیه آن هزینه کرده است.
وی تصریح کرد: برنامه کاری این کلینیک سیار در شهرستان هایی مانند شازند، دلیجان، خنداب و غیره در نظر گرفته شده و تعداد معاینات بیماران به نوع و مدت زمان خدمات بیمار بستگی دارد.
معاونت دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار کرد: هدف از راه اندازی این کلینیک سیار دندانپزشکی ارتقای سلامت دهان و دندان است که در استان مرکزی نیز با توجه به مباحث جمعیتی و بررسی نیازها این کلینیک افتتاح شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار