کد خبر: 876396
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۳
محتواي سخنان ترامپ آميخته‌اي از نظرات صهيونيست‌ها، آل‌سعود، منافقين و تجديدنظرطلبان مستقر در امريكا (نام بردن ترامپ از انقلاب سبز) بود...
دکتر عبد‌الله گنجی
محتواي سخنان ترامپ آميخته‌اي از نظرات صهيونيست‌ها، آل‌سعود، منافقين و تجديدنظرطلبان مستقر در امريكا (نام بردن ترامپ از انقلاب سبز) بود. از قضا پس از سخنان وي فقط آل‌سعود، صهيونيست‌ها و مريم قجر از آن استقبال كردند. گويي همه چيز به نفع انقلاب اسلامي رقم مي‌خورد و گويي ترامپ مأمور اثبات سخنان رهبران انقلاب اسلامي است. گويي ترامپ مأمور بازگرداندن روحاني به ريل انقلابي‌‌گري است و گويي ترامپ مأمور توليد سرمايه اجتماعي مضاعف براي سپاه است.

اما منطق حاكم برسخنان ترامپ هيچ كس را در ايران قانع نكرد. علت اين است كه دست او در منطق خالي است. او خواست، خود را در كنار ملت ايران نشان دهد، اما با واژه «خليج‌عربي»، «ملت تروريست» و «منع ورود ايرانیان به امريكا» ايران را عليه امريكا يكپارچه كرد. راستي چرا ترامپ قدرت اقناع‌گري ندارد؟ بدون ترديد منطق محكم نظام جمهوري اسلامي در پايبندي به تعهدات بين‌المللي، مبارزه با تروريسم و مردمي بودن، آن سه عامل اصلي است. 

1- او سپاه را متهم به «بي‌ثبات‌سازي منطقه» و حمايت از تروريسم كرد، اما ملت ايران با هر سليقه‌اي مي‌داند كه سپاه جز مبارزه با داعش در منطقه كاري نمي‌كند و اين مبارزه دقيقاً همان چيزي است كه غرب مدعي آن است. اينكه مبارزه سپاه با تروريسم بي‌ثبات‌سازي تفسير ‌شود، اما پرورش تروريسم توسط امريكا امري در جهت منافع ملي،  اولين عامل ناتوان‌كننده ترامپ در اقناع‌سازي است.

2- ترامپ براي اولين بار بعد از 16 سال ايران را متهم به همسويي با عاملان 11 سپتامبر كرد. مضحك‌تر از اين ادعا پيدا نمي‌شود زيرا اگر كوچك‌ترين اثري از ايران در اين حادثه بود، اسلاف وي صدها بار آن را برجسته كرده بودند. علاوه بر آن ايران جزو اولين كشورهايي بود كه حادثه 11 سپتامبر را محكوم كرد.

3- ترامپ، حماس و حزب‌الله را در كنار القاعده و طالبان گذاشت؛ حال آنكه در ذهن مردم ايران حماس و حزب‌الله تاكنون كسي را ترور نكرده‌اند و از سرزمين مادري خود دفاع كرده‌اند. اصولاً وقتي ترامپ مي‌گويد حزب‌الله تروريست است، ايرانيان مصداقي براي آن در ذهن ندارند و نمي‌شناسند.

4- ترامپ از فتنه 1388 به عنوان «انقلاب سبز» نام برد كه ناخودآگاه همان «انقلاب رنگي» را لو داد و اين نشان مي‌دهد كه لابي صهيونيسم و اپوزيسيون توأمان در متن صحبت ترامپ مؤثر بوده‌اند و اين خود سندي از همراهي امريكا با فتنه 1388 است.

5- عدم‌شناخت تاريخي ترامپ از وقوع و اصالت انقلاب اسلامي باعث شد كه بگويد: «انقلاب 1979 - 1357 - مردم مغرور ايران را به بند كشيد» حال آنكه انقلاب اسلامي از جهت تنوع قشري اصيل‌ترين انقلاب جهان است و علت انقلابشان نيز همان غروري است كه نمي‌‌خواستند زير بار كاپيتولاسيون و وابستگي بروند؛ همان غروري كه امام آن را مقدس ناميدند. ايشان به شدت نياز به آشنايي با انديشه و تفكر شيعه خصوصاً قله آن يعني عاشورا دارد وگرنه در شناخت ايران از طريق منافقين و صهيونيست‌ها دچار اشتباه محاسباتي خواهد شد.

6-ترامپ جمهوري اسلامي را متهم به تاراج ثروت ملت كرد. به او مشاوره داده‌اند كه ايرانيان اكنون مشكل معيشت دارند و اين گزاره مؤثر است، اما ملت ايران مي‌داند كه رهبران انقلاب اسلامي دور از زخارف دنيا زندگي كرده‌اند و حتي رؤساي جمهور ما از سطح زندگي معمولي برخوردارند.

7- فهم ترامپ از سپاه يك سازمان نظامي كلاسيك است. نگذاشتند او بفهمد كه سپاه از چفت و بست بي‌نظير مردمي - عاطفي در كشور برخوردار و جوهره مجاهدت آن ترسيم‌كننده چهره تاريخي آن است. او نمي‌فهمد در زماني كه زندگي به سمت لذت‌گرايي مفرط پيش مي‌رود، صدها سپاهي از خود گذشتند و در مبارزه با تروريسم جان دادند. ترامپ عاجز‌تر از آن است كه بتواند مبارزان واقعي را با تروريسم در ليست واحد قرار دهد و ملت ما از نسبت نظامشان با تروريسم كاملاً آگاهند.

8-وقتي هيچ نهاد بين‌المللي اعم از آژانس بين‌المللي انرژي اتمي، اروپايي‌ها، شوراي امنيت و حتي صهيونيست‌ها پايبندي ايران به تعهدات خود را رد نكرده‌ا‌ند، ترامپ نمي‌تواند منطق اقناع‌گري را به نمايش گذارد و اينچنين ملت ايران چرايي لفاظي وي را با همه وجود درك مي‌كنند و به حرف‌هاي امام و رهبري بر‌مي‌گردند كه امريكا به چيزي كمتر از دست برداشتن ما از هويت‌مان نمي‌انديشد.

ترامپ نتوانست هيچ وجداني را با خود همراه كند. او احمق‌تر از آن است كه نخبگان امريكا فكر مي‌‌كنند. ترامپ مأمور رشد شناختي ملت ايران نسبت به امريكاست. ترامپ مأمور پايان دادن به ترديد‌هاي خوشبينانه عده‌اي در ايران است. ترامپ مأمور ايجاد وحدت حداكثري در ايران است. اين فرد احمق، يكپارچه تهديد نيست كه فرصت‌هاي زيادي را در دسترس قرار‌ مي‌دهد همانگونه كه اسلاف وي (بوش پسر) صدام را برداشتند، اما در كمال ناباوري ديدند كه دوستان انقلاب اسلامي جايگزين وي شدند و دست خالي با 4 هزار و 500 كشته عراق را ترك كردند.
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
داود سجادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
0
0
واقعا برای داشمندان و اساتید دانشگاهای امریکا زشت است که یک کازینو دار وقمار باز رئیس جمهور امریکا گردد که یک صفحه مطلب را نمیتواند یاد بگیرد یا حفظ کند.
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
0
0
جناب گنجی " بیان کردید چرا؟ ترامپ نمی تواند کسی را اقناع کند " برای اینکه یک احمق و مترسکی بیش نیست " جهت نمایش ار طرف لابی های صیهونیست ها انتخاب شد " تا این بار به جای تلویزیون " در کاخ سفید شو اجرا کند " مناسب بود چون
منطقی غیر از چاپیدن اموال غیر در سر ندارد " فرصتی خوبی
برایش ایجاد کردند " تا مهارتش را در چاپیدن کشورهای عربی به
اثبات برساند " اما ایرانی جماعت تروریست می شود " چون اهل باج دادن به دیکتاتورها نیست " در مقابل فشار انان ایستادگی می کند " ترامپ در برابر انقلاب ایران " رهبری " سپاه " ارتش و مردمی که از کشور " رهبر و نیروی نظام خود حمایت می کنند " کم اورده و احساس حقارت کرده " که اینگونه لجن پراکنی کرده " که لیاقت خودش و نتانیاهو می باشد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
0
0
ترامپ وحشی را رام خواهیم کرد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار