کد خبر: 876377
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۷
در نشست خبری "همایش زعیم ذوفنون" مطرح شد
"رهبر معظم انقلاب علاوه بر اینکه یک رهبر سیاسی هستند، یک تئوریسین دقیق و عظیم در عرصه های مختلف محسوب می شوند که واجد دستگاه معرفتی کاملا منسجم و دقیقی هستند که نیازمند مطالعه و تامل است."
نشست خبری همایش " زعیم ذوفنون و رونمایی از کتاب منظومه فکری آیت الله العظمی خامنه ای" با محوریت پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و همکاری دانشگاه آزاد اسلامی، امروز(شنبه 22مهرماه) با حضور عباس زاده(دبیر همایش) دکتر نصیری(مدیرکل فرهنگی-اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی) در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار شد.

عباس زاده در ابتدای این نشست گفت: همایش زعیم ذوفنون اختصاص به بررسی ابعاد مختلف فکری مقام معظم رهبری دارد که به همین مناسبت از کتاب وزین و فاخر منظومه فکری حضرت آیت الله العظمی خامنه ای رونمایی خواهد شد. اهداف این همایش عباتند از: 1) شناخت شخصیت جامع مقام معظم رهبری به لحاظ فکری و علمی 2) معرفی منظومه کری رهبر معظم انقلاب.

وی با بیان محورهای همایش پیش رو گفت: این همایش شش محور دارد که عبارتند از بحث درخصوص نظریه دیپلماسی و روابط بین الملل از منظر رهبر انقلاب که دکتر علی اکبر ولایتی سخنران این محور خواهند بود، بحث دوم عبارت است از نظام و نظریه فرهنگی و ادبی رهبر معظم انقلاب که دکتر غلامعلی حداد عادل در این مورد به طرح بحث خواهند پرداخت، مبحث سوم درمورد جامعیت و ابداعات نظری رهبر انقلاب است که آیت الله رشاد درخصوص آن ایراد سخن خواهند کرد، محور چهارم بحث عبارت است از نظام و نظریه اقتصادی رهبر انقلاب که دکتر فرهاد رهبر درمورد آن سخن خواهند گفت، پنجمین محور بحث، عبارت است از نظام و نظریه دفاعی-امنیتی رهبر انقلاب که دکتر علی اکبر احمدیان درمورد آن سخن خواهند گفت و آخرین محور این همایش مختص طرح منظومه فکری رهبر انقلاب بطور کلی است که حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه درخصوص آن سخن خواهند گفت.

دبیر همایش زعیم ذوفنون گفت: نهادهای همکار در راستای برگزاری این همایش عبارت اند از دانشگاه آزاد اسلامی، موسسه تنظیم و نشر آثار رهبر انقلاب، مرکز مدیریت حوزه های علیمه تهران و فرهنگسرای گلستان. درکنار همایش، یک نمایشگاهی درمورد معرفی آثار مرتبط با اندیشه های رهبر معظم انقلاب خواهیم داشت که متعلق به انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و موسسه تنظیم و نشر آثار رهبر انقلاب است.

عباس زاده درباره فرآیند پژوهشی کتاب منظومه فکری آیت الله العظمی خامنه ای گفت: این کتاب محصول یک کار جمعی است که مدیریتش با حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه است و 23محقق به ایشان کمک کرده اند و این کتاب در دو مجلد و 1000نسخه توسط نشر پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به چاپ رسیده است. منبع اصلی این کتاب، مجموعه مکتوبات،منشورات و بیانیه های رهبر معظم انقلاب است و سعی کرده تا به دو پرسش کلیدی " 1) نظام فکری مطلوب در نزد رهبر انقلاب در سه عرصه بینشی، ارزشی و کنشی چیست؟ 2) اصول راهبری رسیدن به این نظام چه می باشد؟" پاسخ دهد.

در ادامه این نشست، نصیری، مدیرکل فرهنگی-اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان سابقه آشنایی دور و دراز خود با حجت الاسلام خسروپناه گفت:  آقای خسروپناه به حق یکی از رویشهای کم نظیر حوزه و دانشگاه است که نام ایشان در نزد عموم جامعه در اوائل دهه 70 و در بحبوحه شبهه پراکنی روشنفکران دینی و سکولار مطرح شد که در آن هنگام، با روشی مستدل و دقیق به آن شبهات پاسخ می دادند و اکنون می توان به وضوح دید که ایشان فیلسوف فقیه جهان اسلام هستند.

وی گفت: کتاب منظومه فکری آیت الله العظمی خامنه ای را می توان یک دائرة المعارف مناسب و جامعی در این عرصه محسوب کرد که با روش اجتهادی به نگارش درآمده است. در همایش پیش رو که روز دوشنبه در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی برگزار خواهد شد از این کتاب گرانسنگ و همچنین چاپ دوم آن که توسط دانشگاه آزاد اسلامی صورت پذیرفته است با حضور علمای حوزوی تهران، اساتید دانشگاه تهران و آزاد اسلامی و جمعی از فرهیختگان رونمایی می  شود البته ما امیدواریم که از این کتاب در تحقیقات دانشگاهی و مطالعات درسی دانشجویان استفاده شود.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار