کد خبر: 876374
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۳
در اختتامیه جشنواره تلویزیونی مستند مطرح شد؛
مدیر شبکه مستند در اختتامیه جشنواره تلویزیونی مستند گفت: اصلی‌ترین فضایی که به بهتر دیده شدن آثار مستند کمک می‌کند تلویزیون است.
مراسم اختتامیه فصل دوم جشنواره تلویزیونی مستند با حضور سلیم غفوری مدیر شبکه مستند، محمد احسانی مدیر شبکه نسیم، محمدرضا اصلانی و تعدادی از مستندسازان و علاقه‌مندان عصر امروز در فرهنگسرای ابن‌سینا برگزار گردید.

در ابتدای این مراسم مدیر شبکه مستند صحبت کرد و گفت: جشنواره تلویزیونی مستند به هدف تعامل بیشتر بین این شبکه و مخاطبان و مستندسازان ایجاد شد. د رسالیان اخیر سینمای مستند توسعه کمی و کیفی خوبی پیدا کرده و مستندسازان تولیدات متنوعی در موضوعات مختلف عرضه کرده‌اند.

وی ادامه داد: اصلی‌ترین فضا که به بهتر دیده شدن آثار مستند کمک می‌کند، تلویزیون است. تلویزیون اصلی‌ترین جایگاه برای دیده شدن آثار مستند است. جشنواره تلویزیونی مستند با این هدفگذاری شکل گرفت تا به آثاری که دیده نشده‌اند و یا جایگاه نداشته‌اند کمک کند. بویژه مستندسازانی که خارج ازتهران هستند و تلاش داشتند تا آثارشان دیده شود.

سلیم غفوری بیان داشت: در فراخوان اول این جشنواره اقدامات موثری برای این سیاستگذاری به وجود آمد و تعامل بیشتری با مستندسازان ایجاد شد که امیدواریم در فصول بعد نیز این تعاملات ادامه داشته و گسترده‌تر شود. همانطور که می‌دانید مستند بنا دارد که آئینه واقعیت‌های جامعه باشد و حقایق را به تصویر بکشد ما در شبکه مستند تلاش کردیم تا با ایجاد تعامل و بیان واقعیات جامعه در موضوعات مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و... تا حدی به این موضوع کمک کنیم و آنچه که در جامعه است را به تصویر کشیده و به نقد آن در سطح جامعه بپردازیم. امیدوارم با کمک مستندسازان این روند ادامه پیدا کرده و جشنواره پربارتر ارائه شود.

سخنران بعدی این برنامه مهدی میرتیموری دبیر جشنواره تلویزیونی مستند بود.

او گفت: فصل دوم با 42 فیلم از 17 تیرماه تا 24 شهریور ماه در قالب 30 برنامه به روی آنتن رفت و 62 هزار و 571 نفر در نظرسنجی برنامه شرکت کردند که امروز از برگزیدگان داوری و مردمی تقدیر خواهیم کرد. علاوه بر این امروز فصل سوم جشنواره تلویزیونی مستند زا ساعت 20 شروع شده و 41 فیلم در قالب 30 برنامه از 22 مهرماه تا 22 آذرما به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

وی ادامه داد: جایگاه مستند تلویزیون است و در طول این 6 ماه 799 نفر در سامانه جشنواره شرکت کردند و از این تعداد 543 نفر ثبت اثر نموده‌اند. این 3 فصل به کمک این آثار شروع شده و فصل چهارم نیز با همین آثار ادامه پیدا خواهد کرد.

میرتیموری درباره تعامل بین مخاطبان و فیلم مستند گفت: هم در فصل اول و هم در فصل دوم آثاری را داشتیم که پس از پخش آن مردم تماس می‌گرفتند و یا پیامک می‌دادند که برای حل معضل آن فیلم کمک کنند و ما آنها را به کارگردان اثر متصل می‌کردیم. به نظرم مردم پای این کار بودند در حالی که در این 6 ماه هیچ مسئولی زنگ نزد و یا پیامک نداد که به نظرم این موضوع بسیار بد است. من قبلا فکر می‌کردم که چرا مسئولین ما مستند نمی‌بینند اما امروز می‌گویم که آنان شاید تلویزیون هم نمی‌بینند شاید بهتر باشد که در ابتدا یک جشنواره تلویزیونی بگذاریم تا مسئولان‌مان تلویزیون ببیند و سپس یک جشنواره مستند بگذاریم. به نظرم مردم فیلمها را دیدند و خودشان پای کار آمدند که اتفاق بسیار بزرگی بود امیدوارم این تعامل را در دو فصل آینده نیز داشته باشیم.

بخش دیگر این مراسم به تقدیر از محمدرضا اصلانی، مستندساز با سابقه کشور ا ختصاص داشت.

در این بخش از او تقدیر شد.

محمدرضا اصلانی پس از این مراسم تقدیر صحبت کرد و گفت: فیلم‌ساز پیشرو جهان است و من این کار را یک کار پیشرو و پیش‌رونده می‌دانم سینمای مستند ما احتیاج به این دارد که نه تنها واقعیت را بگوید بلکه آن را تعمیق نیز نماید. ما نیاز به تعمیق واقعیت داریم.این موضوع رسالت فیلمسازان مستند است و البته رسانه‌ها نیز به آنها کمک می‌کنند. جشنواره تلویزیونی مستند دارای ارزش فراوانی است و امیدواریم که فقط در یک حوزه  محدود نباشد و به آن بها داده شود.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار