کد خبر: 876372
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۲
دونالد ترامپ، رئيس‌جمهور ايالات متحده در سخنراني سراسر توهين و بي‌مبناي خود، ضمن متهم ساختن سپاه به حمايت از تروريسم، اظهار داشت: «من از وزارت خزانه‌داري امريكا مي‌خواهم كه تمام بخش‌هاي سپاه و همچنين مأموران و وابستگان به اين نهاد را تحريم كند.»
دکتر ید‌الله جوانی
دونالد ترامپ، رئيس‌جمهور ايالات متحده در سخنراني سراسر توهين و بي‌مبناي خود، ضمن متهم ساختن سپاه به حمايت از تروريسم، اظهار داشت: «من از وزارت خزانه‌داري امريكا مي‌خواهم كه تمام بخش‌هاي سپاه و همچنين مأموران و وابستگان به اين نهاد را تحريم كند.»
همچنين روز جمعه كاخ سفيد با انتشار بيانيه‌اي، راهبرد جامع امريكا در قبال ايران را اعلام كرد. مقابه با نفوذ منطقه‌اي ايران، قطع منابع مالي ايران و فشار بر متحدين امريكا جهت مقابله با سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و برنامه موشكي جمهوري اسلامي، ‌عناصر اصلي اين راهبرد مي‌باشد. آنچه در بيانيه كاخ سفيد و سخنراني ترامپ در خصوص ايران و سپاه آمده، ‌قابل پيش‌بيني بود. با تأمل بر محتواي بيانيه كاخ سفيد و سخنان رئيس‌جمهور امريكا، مشخص مي‌شود كه امريكايي‌ها بابت چه چيزي نگران هستند. نگراني اصلي امريكايي‌ها، از دست دادن نفوذشان در منطقه راهبردي غرب آسيا (خاورميانه) است. 
پايان يافتن نفوذ امريكايي‌ها در خاورميانه، معنايي جز خداحافظي امريكا از رهبري جهان و موقعيت يك ابرقدرت يا قدرت برتر ندارد. آقاي ترامپ با شعار برگرداندن امريكا به موقعيت قدرت اول جهان وارد كاخ سفيد شد. 

شرط لازم براي قدرت‌يابي امريكا در جهان، احياي سلطه از دست رفته اين كشور در منطقه راهبردي غرب آسيا مي‌باشد. نفوذ راهبردي ايران در مهم‌ترين كشورهاي منطقه مانند عراق، سوريه، لبنان و برخي ديگر كشورها، مانع اصلي سر راه قدرت‌يابي ايالات متحده است.
 اكنون اقتدار دفاعي ايران در منطقه،‌از نفوذ راهبردي جمهوري اسلامي صيانت مي‌كند. سپاه پاسداران از عوامل اصلي اقتدار دفاعي و نيروي اصلي موقعيت‌بخشي به ايران در منطقه است. به عبارت ديگر سپاه پاسداران در 15سال گذشته با كمك به ملت‌هاي منطقه و خصوصاً ملت‌هايي كه با خطر تروريسم و نفوذ رژيم صهيونيستي مواجه بودند، شكست‌‌هاي راهبردي را براي ايالات متحده رقم زد.

 اكنون محور مقاومت در منطقه سد محكمي در برابر نفوذ مجدد امريكا و رژيم صهيونيستي در اين منطقه مي‌باشد. سپاه پاسداران در محور مقاومت از جايگاه ويژه‌اي برخوردار بوده و بر همين اساس،‌ ‌امريكايي‌ها عامل اصلي اقتدار دفاعي جمهوري اسلامي و نيروي اصلي در محور مقاومت را نشانه‌روي كرده‌اند. 

امريكايي‌ها در سال‌هاي قبل هرگز تصور نمي‌كردند با يك قدرت نوظهوري چون ايران در منطقه و جهان مواجه شوند اما اكنون با اين واقعيت روبه‌رو شده‌اند؛ واقعيتي كه آقاي «جيمز جفري»، سفير سابق ايالات متحده در كشورهاي عراق، تركيه و آلباني، در نشست كميته امور خارجي مجلس نمايندگان امريكا اينچنين توصيف مي‌كند: «ايران با هم‌پيمانانش به زودي به قدرتي برتر در منطقه تبديل خواهد شد. امريكا بايد ايران را نخستين و مهم‌ترين اولويت خود قرار دهد.» 
در قانون تحريمي كاتسا و بيانيه كاخ سفيد و سخنان رئيس‌جمهور فاسد و شرور امريكا، اين اولويت ديده مي‌شود. امريكايي‌ها در نقشه راه مقابله با جمهوري اسلامي و ملت ايران، حساب ويژه‌اي روي سپاه پاسداران باز كرده‌اند. تمركز امريكايي‌ها بر سپاه پاسداران به خاطر نقش‌آفريني‌هاي سپاه در خنثي‌سازي توطئه‌ها در منطقه عليه ملت‌هاي منطقه است. يكي از مهم‌ترين اين توطئه‌ها، توطئه داعش و گروه‌هاي تكفيري ـ تروريستي بود. امريكايي‌ها تصور مي‌كردند از طريق جنگ‌هاي نيابتي و راه انداختن فتنه مذهبي، مي‌توانند با تضعيف جمهوري اسلامي و محور مقاومت بر منطقه مسلط شوند.

 اكنون پرونده داعش در حال بسته شدن است. پرونده داعش را سپاه پاسداران با كمك ملت‌هاي منطقه و دولت‌ها و مجموعه‌هاي همسو بست. پرونده داعش در حال بسته شدن است كه به قول خود آقاي ترامپ مؤسسش امريكا مي‌باشد. اكنون اين سپاه محبوب ملت‌هاي عراق، سوريه، لبنان، فلسطين، بحرين، غزه، يمن و ... مي‌باشد. امريكايي‌ها تا حدودي با بخش‌هايي از ظرفيت‌هاي آشكار سپاه آشنا هستند. 
همين ميزان مختصر آشنايي سبب شده آنان در ارزيابي‌هاي خود سپاه را تنها نيروي قدرتمندي ارزيابي كنند كه مي‌تواند به دوران امپراتوري و حضور آنان و ديگر كشورهاي سلطه‌گر غربي در جهان اسلام و به ويژه در منطقه راهبردي خاورميانه پايان دهد. براساس اين نگاه در يك گزارش تحليلي شوراي روابط خارجي امريكا چنين آمده است: «سپاه پاسداران در خط مقدم مقابله با امريكا قرار دارد و معتقد است كه ايالات متحده قدرت بي‌رمق و از پا درآمده‌اي در خاورميانه است. آنها پس از دستگيري ملوانان امريكايي در خليج فارس در ژانويه، جشن گرفتند و دريادار علي فدوي به امريكايي‌ها هشدار داد كه سپاه از قدرت و توانايي لازم براي مقابله با امريكا برخوردار است.»

اكنون امريكايي‌ها تصور مي‌كنند با متهم ساختن سپاه به حمايت از تروريسم و تحريم اين نهاد انقلابي، مي‌توانند قدرت و توانايي سپاه را دچار فرسايش نمايند. بايد گفت امريكايي‌ها سخت در اشتباه هستند و زماني متوجه اين اشتباه خود خواهند شد كه ديگر اين فهم از اشتباه محاسباتي، مشكلي را از آنان برطرف نمي‌كند. اين اشتباه امريكايي‌ها هم در امتداد اشتباهات آنان طي 38 سال در قبال انقلاب اسلامي و ملت مسلمان و انقلابي ايران است. طي اين سال‌ها، ملت ايران هر اشتباه و تهديد امريكا را به يك فرصت براي حركت به جلو تبديل كرد. سپاه پاسداران از ظرفيت‌هاي ناشناخته براي دشمن برخوردار است و با تكيه بر همين ظرفيت‌ها، تهديد تحريم و فشار ايالات متحده و متحدينش را به يك فرصت طلايي تبديل خواهد كرد. 

سپاه از اشتباهات و حماقت‌هاي دولتمردان بي‌كفايت امريكا نردبان ترقي و توسعه قدرت ساخته و مي‌سازد. آقاي ترامپ خوب است به اشتباهات اسلافش در لشكركشي به افغانستان و عراق و راه انداختن جنگ‌هاي نيابتي در منطقه با ايجاد گروهك‌هاي تروريستي چون داعش، توجه كرده و اندكي نسبت به پيامدهاي اين اشتباهات براي ملت امريكا تأمل نمايد. 
به طور قطع قضاوتي كه اكنون آقاي ترامپ نسبت به اشتباهات جورج بوش پسر و اوباما دارد، بدترين اين قضاوت را رؤساي جمهور آينده امريكا نسبت به حماقت‌ها و اشتباهات ترامپ خواهند داشت.  علت اين اشتباهات آن است كه امريكايي‌ها هنوز با گذشت قريب 40 سال از پيروزي انقلاب اسلامي در ايران، ملت ايران و خصوصاً جوانان ايراني را به درستي نشناخته‌اند. امريكا با ملتي روبه‌رو است كه اگر دولتمردانش خطايي فاحش در رويارويي داشته باشند، به طور قطع اين ملت كه هزاران هزار امثال شهيد حججي دارد، منطقه را به گورستان امريكايي‌هاي چكمه‌پوش تبديل خواهد كرد. آري امريكايي‌ها و دولتمردان بي‌كفايت امريكا همچون ترامپ، بدانند كه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در پرتو اتصالش به قدرت لايزال الهي، اقتدار دفاعي ايران را روز‌افزون كرده و در آينده با قدرتمندي بيشتر از منافع ملت ايران دفاع خواهد كرد. امريكايي‌ها آرزوي مهار قدرت دفاعي و اقتدار موشكي جمهوري اسلامي و تضعيف سپاه را به گور خواهند برد. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار