کد خبر: 876368
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۸
دبير ستاد همكاري‌هاي حوزه علميه و آموزش‌و‌پرورش:
دبير ستاد همكاري‌هاي حوزه علميه و آموزش‌و‌پرورش به نقش حوزه‌هاي علميه در سند ملي تحول بنيادين آموزش‌و‌پرورش اشاره كرد و گفت: رويكرد سند ملي تحول بنيادين آموزش‌و‌پرورش، تربيتي و آن هم از نوع تربيت اسلامي است كه شامل مفاهيم اساسي و فلسفه تربيت اسلامي و راهكارها در خصوص برنامه‌هايي كه زيرمجموعه تربيت اسلامي قرار مي‌گيرد، است كه اين امر نيز نياز به صاحب‌نظران علوم اسلامي دارد. 
حجت‌الاسلام والمسلمين سيد‌مجتبي ملكي با تأكيد بر اينكه ارزيابي مستدلي نمي‌توان از ميزان موفقيت اين سند داشت، ادامه داد: كند بودن حركت اجراي سند عوامل متعددي دارد كه از عوامل مهم فراهم نبودن زيرساخت‌ها است، در واقع اين زيرساخت‌ها هنوز در آموزش‌و‌پرورش و ساير دستگاه‌هاي اجرايي تحقق نيافته است. 
دبير‌ ستاد همكاري‌هاي حوزه علميه و آموزش‌و‌پرورش اظهار داشت: وقتي از سند تحول بنيادين سخن به ميان مي‌آيد، بسياري از افراد ذهنيت ناقصي از اين سند دارند و تصور مي‌كنند اين سند تنها براي آموزش‌و‌پرورش است و ديگر دستگاه‌ها وظيفه‌اي در قبال آن ندارند در حالي كه همه عوامل مؤثر در تعليم و تربيت بايد در اجراي سند اداي وظيفه كنند.  وي تصريح كرد: يكي از برنامه‌ها و فعاليت‌ها، تأمين روحاني مستقر در مدارس است كه اولويت در اين طرح با مدارس شبانه‌روزي و استعدادهاي درخشان است. در اين مسير، يك روحاني آموزش ديده، علاقه‌مند و مستعد و توانمند كه دوره‌هاي آموزشي را در حوزه‌هاي علميه و مراكز حوزوي مانند سازمان تبليغات و دفتر تبليغات اسلامي پيموده به مدارس آموزش‌و‌‌پرورش اعزام مي‌شود و از صبح تا پايان ساعت كار واحد آموزشي به اجراي برنامه‌هاي تربيتي مي‌پردازد.  ملكي با تأكيد بر ضرورت اجراي هر‌چه بهتر اين سند تصريح كرد: رهبري در فرمايش‌هايي كه در ديدار با فرهنگيان داشتند، فرمودند سند تحول همانند نسخه پزشكي است كه پزشك براي بيمار مي‌نويسد؛ بايد رفت دارو را تهيه كرد و مصرف دارو را نيز اجرا كرد، صرف تدوين سند اتفاقي نمي‌افتد. در اين زمينه ابتدا بايد زير‌نظام‌هاي سند را تدوين كنيم  و براي هر يك از راهكارها برنامه‌هاي مناسب را تأمين كنيم؛ اين برنامه‌ها نياز به همه بخش‌هاي دولتي دارد، اگر همه به ميدان بيايند مي‌توانيم سند را تحقق بخشيم. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار