کد خبر: 876345
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
قزوه مطرح كرد
همه آنهايي كه آزادگي را از امام‌حسين(ع) درس گرفته‌اند، بايد به مسير اربعين تا قدس بيايند.
همه آنهايي كه آزادگي را از امام‌حسين(ع) درس گرفته‌اند، بايد به مسير اربعين تا قدس بيايند. 
‌ سي‌وهشتمين نشست «كبوتران مسجد دوردست» درباره بايدها و ملاحظات «بيت‌المقدس» به منظور بررسي چگونگي اجراي مناسب زمان و فضاي بومي طرح‌ها و برنامه‌هايي با نگرش مقاومتي اعم از فرهنگي، ادبي، هنري و ميداني در شكوه اربعين با حضور «حسين شيخ‌الاسلام» مشاور وزارت امور خارجه و «محمدباقر حكيم» محقق و كارشناس سياسي و فرهنگي عراق، «كوروش زارعي» و «عليرضا قزوه» برگزار شد. اين مراسم با قرائت شعر «چرا امام حسين (ع) شما ياور فلسطين نيست» از شاعر جبهه مقاومت «رضا اسماعيلي» با موضوع فلسطين و قدس آغاز شد. 

محمدباقر حكيم، محقق و كارشناس ارشد مسائل عراق اظهار داشت: مسئله فلسطين، مسئله مهمي است و مسئله اربعين هم مسئله مهمي است كه هر ساله پرشورتر برگزار مي‌شود. بين ۱۸ تا ۲۰ ميليون زائر اربعين با شور خاصی اين مراسم را انجام مي‌دهند، نياز است مسائل جهان اسلام به آنها گوشزد و ترويج شود تا تأثيرگذاري داشته باشد. 
وي وحدت و فلسطين را دو موضوع مهم دانست كه بايد با حساسيت به آن ورود پيدا کرد. حکیم تصريح كرد: وحدت و فلسطين همواره موضوعاتي بوده‌اند كه در مسير اربعين حساسيت دارند. من هر سال فقط به خاطر زيارت به اين سفر مي‌روم و نكاتي را از اين مسير ضبط مي‌كنم. همه اين مسير باعث نزديك‌شدن به خدا مي‌شود. 
اين كارشناس مسائل عراق خاطرنشان كرد: جمهوري اسلامي ايران و تفكر انقلابي ديدگاه تكفيري را حمايت نمي‌كند. حمايت از مردم فلسطين بايد به مردم عراق منتقل شود، اما بايد مواظب حساسيت‌هاي موجود باشيم. برجسته‌سازي مظلوميت مردم يمن در راهپيمايي اربعين مي‌تواند مهم و تأثيرگذار باشد. رژيم صهيونيستي به قدري كشتار، ظلم و جنايت در دنيا انجام داده است كه اگر بتوانيم در اين‌باره كار كنيم و همزمان در بحث مظلوميت مسلمانان صحبت كنيم، تأثيرگذار خواهيم بود. 

وي با تأكيد بر لزوم مخاطب‌شناسي در فعاليت‌هاي فرهنگي اربعين بيان كرد: صدام بين شيعه و نظام سياسي شكاف به وجود آورد. ۴۵۰ كرد را كشت كه منجر به شكاف قوميت بود. مشكلات امروز عراق نتيجه سياست‌هاي غلط صدام است. 
عليرضا قزوه، شاعر برجسته انقلاب اسلامي در ادامه اين نشست با بيان اينكه اتفاقات مهمي رخ‌داده‌است، اظهار داشت: باورم بر اين است كه اتفاقات خوبي در مسير اربعين رخ داده و اتفاق بهتري بايد انجام شود. 

وي گفت: يك اتفاق، اتفاق خوبي است كه در دهه اخير به نقطه اوج رسيده و آن مسير راهپيمايي اربعين است و اتفاق بعد بايد رخ دهد و آن حركت مسير كربلا تا قدس است و نبايد بگوييم اين يك حركت شيعي است تا به وحدت برسد. اين شاعر انقلابي عنوان كرد: سني، مسيحي و تمام اديان آسماني و حتي زرتشتيان و كساني كه آزادگي را از امام‌حسين(ع) درس گرفته‌اند بايد به مسير اربعين تا قدس بيايند. قزوه تصريح كرد: گذشته ادب فارسي قوم كرد و قوم تاجيك كه بزرگاني از آنها براي سيدالشهدا شعر دارند را بايد به رخ بكشانيم. 
مسير اربعين بايد با كمك پيروان پيامبران و ائمه(ع) به قدس ختم شود و در اين راه بايد موكب‌هاي حضرت مسيح را ببينيم. بايد اتفاقات آخرالزماني در اربعين ظهور پيدا كند. وي بيان كرد: همه پيامبران در مسير امام‌حسين(ع) هستند. در مسير اربعين بايد با وحدت، تمام اديان به پياده‌روي اربعين بيايند. امام‌حسين(ع) تنها براي شيعيان نيست. بايد اهل سنت را بياوريم. شاعران اهل سنت براي كربلا شعر گفته‌اند. اهل سنت با باورشان براي اهل‌بيت و امام‌حسين(ع) شعر گفته‌اند. 
حسين شيخ‌الاسلام نیز در ادامه اين نشست با بيان اينكه مراسم اربعين در تمام دنيا برگزار مي‌شود، اظهار داشت: سخنران مراسم اربعين در هندوستان رهبر هندي‌ها است و محور سخنراني‌هاي وی نيز ظلم‌ستيزي است. 
مشاور وزارت خارجه بيان كرد: درباره فلسطين مي‌توانيم سمبل‌هاي ديني و قرآني را مطرح كنيم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار