کد خبر: 876326
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۳
واکنش جامعه ورزش کشورمان به ادعاهاي مضحک رئيس‌جمهور ايالت متحده درباره ايران
ورزشي‌ها هم ساکت نماندند و مانند تمامي اقشار ديگر و چهره‌هاي مشهور ورزشي از مدير گرفته تا مدال‌آوران جهاني و ...
سعید احمدیان

ورزشي‌ها هم ساکت نماندند و  مانند تمامي اقشار ديگر و چهره‌هاي مشهور ورزشي از مدير گرفته تا مدال‌آوران جهاني و المپيک کشورمان هم هر کدام به نحوي به سخنراني وقيحانه و پر از ادعاهاي واهي ترامپ، رئيس‌جمهور امريکا واکنش نشان دادند تا ايراني‌ها متحد‌تر از هميشه پيام مشترکي را به کاخ‌سفيد بفرستند؛ پيامي در محکوم کردن ادعاهاي رئيس‌جمهور امريکا که انگار جز توهين و مشتي خزعبلات در دايره کلامي سخنراني‌هايش چيز ديگري يافت نمي‌شود. 
   
واليبال، خنثي‌کننده سياه‌نمايي غربي‌ها
يکي از مهم‌ترين واکنش‌هاي ورزشي‌ها به ادعاهاي مضحک ترامپ مربوط به محمدرضا داورزني بود و معاون توسعه قهرماني وزارت ورزش در مصاحبه‌اي پاسخ محکمي به ياوه‌گويي‌هاي رئيس‌جمهور امريکا داد. صحبت‌هاي داورزني از آنجا اهميت بيشتري پيدا مي‌کند که وي به عنوان رئيس سابق فدراسيون واليبال و سرپرست فعلي فدراسيون با قرار گرفتن واليبال ايران در بين قدرت‌هاي دنيا در سال‌هاي اخير، علاوه بر ابعاد ورزشي، نقش زيادي در خنثي کردن جوسازي و سياه‌نمايي غربي‌ها عليه ايران داشته‌ است. كشورمان از طريق واليبال توانسته چهره واقعي ايران را به دنيا نشان دهد و بر اتهامات غرب خط بطلان بكشد، به خصوص که واليباليست‌هاي مطرح دنيا با تيم‌هاي ملي کشورشان در شش سال اخير به بهانه بازي‌هاي ليگ جهاني بارها به تهران آمده‌اند و از نزديک با واقعيت‌هايي که برخلاف سياه‌نمايي رسانه‌هاي غربي است، روبه‌رو شده‌اند، مسئله‌اي که سبب شده تا با اعتراف به قضاوت اشتباهشان نسبت به ايران، اشاره كنند که در بازگشت به کشورهايشان، سفير چهره واقعي ايران خواهند بود. 

با توجه به نقش بالاي واليبال در بخش ورزش در شناساندن واقعيت ايران به دنيا، ديروز محمدرضا داورزني هم در مصاحبه‌اي با پايگاه خبري وزارت ورزش و جوانان با اشاره به ميزباني‌هاي مختلف بين‌المللي کشورمان در سال گذشته، معتقد است كه اين ميزباني‌ها توانسته چهره واقعي ايران را به دنيا نشان دهد: «صهيونيست‌ها و امريکايي‌ها بر طبل ناامني در ايران و منطقه مي‌کوبند، ولي وقتي ميزباني‌هاي ورزشي را به اين خوبي برگزار مي‌کنيم، اين بهترين ابزار تبليغاتي ما در تمام دنياست. ما سال گذشته در بدترين شرايط امنيتي که در کشورهاي همسايه داشتيم ميزبان رويدادهاي مهم جهاني، نه در تهران بلکه در مرزها بوديم که جام جهاني کشتي آزاد و فرنگي از جمله آنها بود. به دليل همين ميزباني‌ها از حدود 60 کشور دنيا از جمله امريکا، کانادا، انگليس و اکثر کشورهاي اروپايي مهمان داشتيم. اينها شرايط ميزباني و امنيتي ايران را مي‌بينند و وقتي به کشور خود باز‌مي‌گردند از مهمان‌نوازي و امنيت ايران ابراز رضايت مي‌كنند و اين پيام را به ملت خود منعکس مي‌کنند.»

داورزني در ادامه اظهار داشت: «طبيعي است مردم امريکا وقتي صحبت‌هاي سرمربي تيم ملي واليبال امريکا را با حرف‌هاي بي‌ربط رئيس‌جمهور اين کشور مقايسه مي‌کنند به حقيقت پي ببرند. بنابراين چهره واقعي مردم ايران را او ترسيم مي‌کند نه ترامپ. مردم دنيا خودشان پيام مظلوميت مردم ايران را مي‌شنوند و در اين خصوص قضاوت مي‌کنند.»
  
با تحريم هم ورزش ايران موفق بود
معاون توسعه ورزش قهرماني وزارت ورزش معتقد است که حضور ورزشکاران خارجي در ايران بهترين حربه براي انتقال پيام صلح ايران به جهانيان است: « چه ابزاري بهتر از ورزش و ميزباني‌هاي ورزشي براي انتقال پيام صلح ملت ما به تمام دنيا و خنثي کردن تبليغات منفي عليه ايران وجود دارد، دست دولت و ملت همواره براي صلح به سمت تمام دنيا دراز است.»
داورزني رفتار و صحبت‌هاي ترامپ را ادامه دشمني‌هاي قبلي دولتمردان امريکايي عنوان کرد و گفت كه با وجود تحريم‌ها ورزش کشورمان توانسته موفق‌تر در ميادين جهاني و المپيک ظاهر شود: «تمام کشورهاي 1+5 غير از امريکا فهميده‌اند که ايران پايبند به تمام تعهدات خود در برجام است. ترامپ به خوبي مي‌داند سپاه چه جايگاهي بين ملت ما و مردم مظلوم دنيا دارد و همين عامل اقتدار کشور، آنها را ناراحت مي‌کند. سازماندهي مدافعان حرم و کمک به مردم مظلوم عراق و سوريه با سپاه است و هر جا هر مظلومي فريادي سر دهد بچه‌هاي ما به تبعيت از امام حسين(ع) به آنها پاسخ مي‌دهند. کشوري که در 40 سال گذشته مورد سخت‌ترين تحريم‌ها بوده، ورزش‌هاي آن در تمام رده‌هاي فوتبال، واليبال، کشتي، ووشو و غيره جهاني مي‌شود و اين توانمندي خاري بر دشمنان ايران است.»
  
ترامپ بخواند
علاوه بر صحبت‌هاي داورزني، شايد بازخواني صحبت‌هاي سرمربي و کاپيتان تيم ملي امريکا درباره کشورمان به خوبي واهي بودن ادعاهاي ترامپ را آن هم از زبان يک امريکايي مشخص کند. ديويد لي، کاپيتان تيم ملي امريکا که سال 94 براي بازي با ايران در ليگ جهاني به تهران آمده بود، گفته است: «مردم ايران خونگرم و ميهمان‌نواز هستند. ما هر جا که رفتيم به ما محبت کردند. هيچ توهيني در خلال سرود ملي کشورمان به ما نشد. همه سکوت کردند و بعد برايمان دست زدند. با ما عکس گرفتند و هيچ مشکلي نداشتيم. چقدر همه گوشي‌هاي آيفون دارند. نکند کارخانه آيفون اينجا در تهران است. چقدر هم‌ آي‌پد دارند، هرچند اينجا سرعت اينترنت زياد خوب نيست و من براي اسکايپ کردن خيلي به مشکل مي‌خوردم. البته ما در گفت‌وگو با رسانه‌هاي امريكايي از ايران تعريف کرديم و آنها هم در آنجا باورشان نمي‌شد.»
جان اسپرا، سرمربي تيم ملي امريکا هم در جريان حضور در ايران گفته بود: «ايران مردمي بسيار ميهمان‌نواز دارد و ما از بودن در ايران لذت برديم. ما تنها يک روز فرصت داشتيم تا تهران را ببينيم و در اين روز به برج ميلاد رفتيم و ناهار را در يک مکان کوهستاني خورديم. رسانه‌ها چهره خوبي از ايران در امريکا نشان نمي‌دهند، ولي من اميدوارم بتوانم مهرباني مردم ايران را به کمک همين رسانه‌ها به مردم امريکا نشان دهم. دوست دارم اگر فرصتي باشد دوباره به ايران بيايم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار