کد خبر: 876176
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۳
رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در واکنش به اظهارات اخیر همتای امریکایی خود، او را به مطالعه تاریخ، جغرافیا و ادب و همچنین حقوق و عرف بین‌الملل دعوت کرد.
رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در واکنش به اظهارات اخیر همتای امریکایی خود، او را به مطالعه تاریخ، جغرافیا و ادب و همچنین حقوق و عرف بین‌الملل دعوت کرد.
به گزارش ایسنا، دکتر حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران شامگاه جمعه در واکنش به سخنان ضد ایرانی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا اظهار داشت: اولاً در صحبت‌های ترامپ که در آن سیاست‌های امریکا درباره آن تبیین شد، جز فحاشی و مشتی از اتهامات واهی علیه ملت ایران حرف دیگری وجود نداشت.

وی گفت: من رئیس‌جمهور امریکا را دعوت می‌کنم که هم تاریخ را بهتر بخواند و هم جغرافیا را و هم او را به تعهدات بین‌المللی و به ادب و اخلاق و عرف جهانی و بین‌المللی دعوت می‌کنم؛ ظاهراً ایشان خبر ندارند که دولت امریکا دولت کودتا را در شصت و چند سال پیش در این کشور روی کار آورد و قدرتی بود که با پول و اعمال نفوذ و استفاده از مزدوران خود حکومت قانونی این سرزمین را سرنگون کرد.
رئیس‌جمهور گفت: ظاهراً ترامپ فراموش کرده‌ است که در طول مبارزات ملت ایران علیه دیکتاتوری و تلاش این ملت برای کسب استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی، در این سرزمین کشوری که بیش‌ترین حمایت را از دیکتاتوری وقت می‌کرد، امریکا بود. و این که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی امریکا چه اقداماتی را علیه ایران انجام داد و تلاش داشت که علیه انقلاب ایران در سال 59 کودتای پیشین خود را تکرار کند.
وی ادامه داد: در 8 سال دفاع مقدس، امریکا از متجاوز حمایت کرد و بیانیه‌ای که لازم بود امریکا در زمینه موشکباران و بمباران شیمیایی سردشت و حلبچه صادر کند و در برابر متجاوزان بایستد و از مظلومان حمایت کند، درست برعکس عمل کرد.
روحانی با بیان ا‌ینکه «ما باید تاریخ را دقیق‌تر و بهتر بخوانیم»، تصریح کرد: گویی آنها فراموش کرده‌اند که در 60 سال گذشته با ملت ایران چه کرده‌اند. در طول 40 سالی که از پیروزی انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد، با ملت ایران چگونه رفتار کرده‌اند.
رئیس دولت ایران ادامه داد: جغرافیا را نیز باید مطالعه کنید. چطور رئیس‌جمهوری اسم خلیج معروف، تاریخی و جهانی را یاد نگرفته است، همان خلیج فارسی را که متاسفانه ناوگان‌های امریکایی بی‌جهت و مداوم در این منطقه رفت و آمد می‌کنند. لااقل از نظامیان خود می‌پرسید که در نقشه‌‌هایی که در دست آنها هست، اسم این منطقه چگونه نوشته شده است؛ بنابراین لازم است که جغرافیا را نیز بیشتر مطالعه کنند.
روحانی با بیان اینکه «ظاهراً ایشان حقوق بین‌الملل را نیز دقیق نخوانده‌اند»، ادامه داد: برجام یک معاهده چندجانبه است، یک سند بین‌المللی است و مورد تأیید سازمان ملل قرار گرفته است و مگر یک رئیس‌جمهور می‌تواند به تنهایی این سند را لغو کند. او ظاهراً نمی‌داند که یک سند دوجانبه بین ایران و امریکا نیست که هرطور خواست بتواند رفتار کند.
وی افزود: ادب و اخلاق هم بسیار اهمیت دارد. حرف‌‌هایی ناصحیح، ناروا، دروغ و اتهامات بی‌اساسی را نسبت به ملت بزرگ ایران وارد کردند. ملت بزرگی که آن ایام که گوینده سخنان امشب به منطقه جنوب خلیج فارس آمده بود، در انتخابات شکوهمند و کم نظیری حضور پیدا کرد و دموکراسی توام با فرهنگ و ایمانش را در معرض جهانیان قرار داد.
روحانی با بیان اینکه «ایران همواره به تمام معاهدات و تعهدات بین‌المللی خود احترام گذاشته است»، تصریح کرد: آیا این دولت و ملت یاغی است یا دولتی که همواره در پی تجاوز و کودتا در منطقه و جهان بوده است؟!
روحانی افزود: سخنان امشب نشان داد که برجام مستحکم تر از ان چیزی است که این اقا در دوران رقابت‌های انتخاباتی فکر می‌کرد.امریکا امروز تنهاتر از همیشه در برابر برجام و توطئه‌هایش علیه ملت ایران است. با صراحت می‌گوییم در برابر تروریست ایستاده و خواهیم ایستاد.
 وی در خصوص اتهامات و سخنان ترامپ علیه سپاه گفت: آیا سپاه فاسد است یا دولت و نیروهای مسلحی که همواره در این منطقه علیه استقلال ملت‌‌ها مداخله و تلاش کرده‌اند. ایا دولت ایران دیکتاتور است که تمام ارکانش با انتخاب مردم است یا دولت‌هایی که تحت حمایت امریکا هستند و به صورت قبیله‌ای اداره می‌شوند و مردمش یکبار رنگ انتخابات را ندیده‌اند.
روحانی با اشاره به جنایات دولت امریکا علیه ملت ایران اظهار داشت: یادتان رفته شما مردم مظلوم یک هواپیما مسافربری را مورد حمله موشکی قرار دادید و بعد به متجاوزین این حادثه مدال و جایزه دادید؟ شما سکوهای نفتی ایران را مورد تجاوز قرار دادید همیشه در این منطقه تجاوز کردید. سلاح ما، موشک ما برای دفاع است. ما همیشه برای دفاع مصمم بودیم و امروز مصمم‌تریم. 
رئیس‌جمهور درباره پایبندی ایران به برجام گفت: ایران به تعهدات پایبند است تا زمانی که منافع اش تامین شود. ما نسبت به برجام به عنوان یک معاهده چندجانبه و بین المللی تا زمانی که حقوق ما رعایت شود، تا زمانی که منافع ما حفظ شود، با اژانس همکاری کردیم و با آژانس همکاری می‌کنیم. اما اگر روزی منافع ما تامین نشود، ایران لحظه‌ای درنگ نمی‌کند و به ان پاسخ می‌دهد.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه نسبت به برجام تا زمانیکه حقوق و منافع ما تامین می‌شود و تا زمانیکه از منافع برجام برخوردار هستیم به برجام احترام می‌کنیم، گفت: اما اگر روی منافع ما تامین نشود بدانند ایران لحظه‌ای درنگ نخواهد کرد و به آنها پاسخ خواهد داد.
روحانی تأکید کرد: آنچه از مقامات امریکا شنیده شد اتهامات واهی و فحاشی که در طول ۴۰ سال گذشته تکرار می‌کردند چیز دیگری نبود. ما غافلگیر نشدیم برای آنکه توقعی جز این از شما نداشته و نداریم. شما با این حرف هایتان ملت ما را متحد تر کردید. اساس انقلاب ما بر مبنای این بود که دین از سیاست جدا نیست و حلقه اتصال دین و سیاست مقام معظم رهبری است. فرامین رهبری فرامینی مطاع برای ملت ایران است. ملت ایران یکپارچه است و همه اقوام و مذاهب در برابر همه دشمنان ایستادگی خواهند کرد. شما از شعار ایران علیه خودتان ناراحت هستید. دست از سیاست‌های خصمانه تان علیه مردم ایران بردارید. شعار مردم ایران در برابر مردم امریکا نیست بلکه در برابر سیاست‌های غلط امریکاست.
رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: ملت ما در برابر توطئه‌گران ایستادگی می‌کند. هدف امریکا این است دنیا را نسبت به برجام متزلزل کند و جلوی رشد اقتصادی را بگیرد. به‌رغم اهداف شوم سیاستگذاران امریکایی مردم ما بیش از بیش تلاش خواهند کرد تا فرمان رهبری را برای اقتصاد مقاومتی اجرایی و عملیاتی کنند.

منبع: ایسنا
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
0
0
ایرانیان به دنیا ثابت کردند آمریکا برای هیچ کشوری وهیچ قطعنامه ای پایبند ومتعهد نیست.مرگ بر ترامپ.
احمد پالشی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
0
0
از اقای روحانی متشکرم بنظرم ما باید تمام جنایت های امریکا در کشور ما ومنطقه را دقیق با مستند های لازمه جمع اوری وبصورت کتاب و بروشور و هر نوع ابزار ارتباطی تهیه و به همه مراکز حقوقی و ملت های جهان ارسال کنیم تا این سیاستمداران امریکا را هم ملت و مردم جهان خوب بشناسند من برای ملت شریف امریکا قبطه می خورم که چنین نادانی بر انها حکومت می کند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
لبخند ژوکند
|
Germany
|
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
0
0
آقای رییس جمهور حقوقدان ! کدخدای ساختگی شما در صدد اخراجتان از دهکده برآمده.یادش بخیر قدم زدنهای هالیوودی در پاریس و لبخندهای ژوکند در جلسه های مداکرات !!! این است دستمرد هرآنکه گرگ را میش میپندارد.
خانم موگرینی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
0
0
خسته نباشی دلاور !!!!!! مواظب باشید خیلی به خوتان فشار نیارید!!!! یعنی تا حال به آمریکا امیدوار بودید . عجله نکنید و ناامید نباشید هنوز اروپا هست !!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
0
0
تازه به یاد اقتصاد مقاومتی که 5 سال قبل رهبر انقلاب فرمودند افتاده . خسته نباشی حسن خان .
اگر ترامپ حمله نکرده بود . حسن روحانی و کابینه درب و داغون و فشل او هنوز در خواب یا خودشان را به خواب زده بودند که با فریاد این ملت چرتشان پاره شد .
مهدی
|
Australia
|
۰۲:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
0
0
باسلام

بعداز 5 پنج سال تاز میگی مردم ما بیش از بیش تلاش خواهند کرد تا فرمان رهبری را برای اقتصاد مقاومتی اجرایی و عملیاتی کنند.پس شما ودولّت شما چی ؟
آقای روحانی حرف خوب را همه میزنند ولی عمل کو . خوب بود بجای ای صحبتها
یا درانتهای صحبتهای خودتان باگفتن مرگ برآمریکا خاتمه میدادید آخه معلوم شد
گفتن مرگ بر آمریکا تاثیر داشته که روح روان دولّت آمریکا را بهم ریخته .
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
0
0
آقای روحانی گفتند که به هیج وجه اجازه بازدید از مراکز نظامی ودفاعی کشور رانخواهند دادوگفتند توان دفاعی ما قابل مذاکره نیست وبرجام یک سند مهمور وامضاء شده است که بندی وتبصره ای به آن اضافه نخواهدشد.ایشان روی قولشان محکم واستوارهستند وهمین برای ما کافیست ودیگر آمریکا هیچ غلطی نمیتواندبکند.به شرط اینکه جناب رئیس جمهور مانع از ورود آمریکا به حوزه ای اقتدار دفاعی وموشکی مابشود
صالح
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
0
0
آقای روحانی کاری که باید انجام شود خواهد شد شما بروید به وضعیت اسفبار بیکاری و گرانی و فساد و دزدی و بی اعتمادی و طلاق و ... برسید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۸
0
0
اقای پالشی معنی غبطه را نمیداند واظهار فضل مینمایندیییییییی!!!!!!وبه همین سبک وسیاق هم از اقای روحانی تشکر میکنن که جای تعجب نیست ایشون فقط خواستن بگن اینترنتی روزنامه میخونن والّا جای تشکری دررفتار اقای روحانی نیست .
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار