کد خبر: 876167
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۵
تغيير بزرگ در برگزاري جشنواره سي‌و‌ششم
بعد از هشت دوره برگزاري جشنواره فيلم فجر در برج ميلاد با حضور نمايندگان رسانه‌ها و سينماگران و در حالي كه بعد از مخالفت‌هاي اوليه اين محل به عنوان «كاخ جشنواره» پذيرفته شده بود، حالا قرار است محل برگزاري جشنواره تغيير كند و برج ميلاد مركز برگزاري نباشد. همچنين قرار است محل حضور نمايندگان رسانه‌ها و سينماگران تغيير كند. 
مسعود نجفي، مدير روابط عمومي سي و ششمين جشنواره فيلم فجر به خبرگزاري صداوسيما گفته است: «سي و ششمين جشنواره فيلم فجر در محلي غير از برج ميلاد برگزار خواهد شد. پس از سال‌ها (از دوره بيست و هشتم به بعد) كه برج ميلاد محل برگزاري ادوار مختلف جشنواره فيلم فجر بود، امسال مهم‌ترين رويداد سينمايي كشور در محلي غير از برج ميلاد برگزار خواهد شد كه به زودي معرفي مي‌شود.»

او همچنين توضيح داده كه در سي و ششمين جشنواره فيلم فجر مكاني ويژه اهالي رسانه در نظر گرفته شده‌است و اين جايگاه از سينماي هنرمندان جدا خواهد بود. جشنواره فيلم فجر از سال 88 و در اولين سال مديريت جواد شمقدري بر معاونت امور سينمايي وزارت ارشاد به برج ميلاد منتقل شد. به دليل ظرفيت زياد مركز همايش‌هاي برج ميلاد و افزايش تعداد رسانه‌ها به تدريج اين محل به نمايش فيلم‌ها براي خبرنگاران، منتقدان، سينماگران و برپايي نشست‌هاي پرسش و پاسخ تبديل شد. در يكي دو سال اول انتقال به اين محل، دوري از مركز شهر با انتقادهاي اهل رسانه مواجه بود، اما به تدريج آنها و بدنه سينما اين محل را به عنوان آنچه «كاخ جشنواره» شهرت دارد، پذيرفتند، اما به تدريج مشكلات ديگري خود را نشان داد؛ حضور افراد غيرمرتبط، تماشاگران عادي با كارت مهمان و چهره‌هايي كه مشخص بود ارتباطي با سينما ندارند باعث شد عرصه براي رسانه‌ها تنگ شود و حتي براي ديدن برخي فيلم‌ها جاي كافي نباشد. در يكي دو سال گذشته، زمزمه‌هايي درباره جدا كردن رسانه‌ها از سينماگران به گوش مي‌رسيد كه اجرا نشد. اما ظاهراً امسال در راستاي كوچك كردن جشنواره و كاهش تعداد فيلم‌ها، نه‌تنها برج ميلاد مركز جشنواره نخواهد بود كه رسانه‌ها نيز به محلي جداگانه منتقل خواهند شد. جشنواره فجر تا قبل از سال 88 محلي را با عنوان «سينماي رسانه‌ها» در نظر مي‌گرفت و آنها در كنار هم فيلم مي‌ديدند. يكي از چالش‌هاي جداسازي در سال 96 آن است كه تعداد رسانه‌ها با دهه‌هاي 1370 و 80 قابل مقايسه نيست و از سوي ديگر تفاوت كار خبرنگاران و منتقدان مي‌تواند دردسرهایي جديد بسازد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار