کد خبر: 876150
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
اسماعیل احمدی
اسماعیل احمدی

این روزهای تاریخی که بار دیگر اثبات‌گر کلام ولایت در «‌بدبینی‌» به شیطان بزرگ هست و رئیس دولت امریکا در پی حرافی‌های بی‌اساس و صحبت‌پراکنی‌های فتنه‌انگیز علیه سپاه است، اتفاقی بی‌بدیل در کشور عزیزمان رقم خورد که برای اولین‌بار در تاریخ انقلاب انجام گرفت.
آری این نخستین‌بار بود که فرمانده کل ارتش در اردوی جهادی شرکت کرد که از چند منظر این بازدید و حضور دارای اهمیت است:

۱) خوانندگان محترم می‌دانند که دشمنان خارجی و پیاده نظام داخلی چند سالی است با بهره‌گیری از رسانه‌های دروغ‌پراکنی خود در پی اختلاف‌انگیزی میان ارتش مقتدر و سپاه سرافراز کشورمان هستند که اگرچه همواره ناکام مانده‌اند، اما حضور امیر سرلشکر موسوی در اردوی جهادی که از جمله فعالیت‌های اصلی سپاه و بسیج است، به گونه‌ای متفاوت و کاملاً مردمی و در عین حال عینی و عملی، این اتحاد را به رخ معاندان کشاند.
٢) حضور عالی‌‌ترین مقام ارتش در میان جهادگران بسیجی که اجتماع سازمان‌یافته‌ای از نیروهای جوان و مؤمن جبهه انقلاب است می‌تواند سرآغاز ارتباطی برنامه‌ریزی‌شده میان گروه‌های خودجوش فرهنگی و لایه‌های مختلف ارتش باشد تا در صورت برنامه‌ریزی بیش از پیش در تمامی عرصه‌ها عملیاتی شود.
٣) بازدید یکی از عالی‌‌ترین ژنرال‌های نظامی از زندگی روستاییان و آشنایی بدون واسطه با مشکلات و موانع و محرومیت‌های اهالی مناطق محروم، یقیناً می‌تواند ارتش را به عنوان نهادی نظامی در حوزه محرومیت‌زدایی وارد و پیوندی عملی را میان ارتش و ملت ایجاد کند.

اگرچه نکات متعدد دیگری نیز در سایه این بازدید وجود دارد که به جهت اختصار در نوشتار از بیان آنها صرف‌نظر می‌کنیم، اما باید به آخرین نکته این حضور غنی اشاره کرد و آن، هیئت همراه فرمانده کل ارتش بود. امیر موسوی که گویا عزم خود را جزم کرده تا الگوی اردوهای جهادی و خدمت‌رسانی را در میان ارتشیان سلحشور و شجاع عملی کند، در این سفر چند ساعته از تمام فعالیت‌های فرهنگی، پزشکی، هنری، عمرانی و ورزشی اردوی جبهه جهادی منتظران خورشید بازدید کرد. جمعی از امرای خود را از نیروی هوایی، زمینی، دریایی و قرارگاه خاتم شامل فرمانده یا جانشین و یکی دو نفر از معاونین مرتبط در نیروهای چهارگانه ارتش را نیز همراه خویش کرده بود تا هریک از ظن مأموریت‌ها و اقدامات و تخصص‌ها و کارکردهایشان با لمس حضوری محرومیت‌ها و نحوه خدمت‌رسانی جهادگران، رسالت جدید خویش را در این اقدام کشورساز احصا کنند، کما اینکه فرمانده کل ارتش به خادم جبهه جهادی وعده معرفی نماینده تام‌الاختیار خویش را به عنوان مسئول بخش اردوهای جهادی اعلام کرد تا تمامی مباحث اردوهای جهادی را از فرمانده کل و فرماندهان عالی نیرو‌‌ها پیگیری و اجرا کند.
به امید بازدید سایر مسئولان از اردوهای جهادی در اقصی نقاط ایران اسلامی
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
یک شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
0
0
امیر موسوی انسان متدین و خوشفکری است. خداوند وی را خیر دهد و حفظ کند و موفق بدارد. فعالیت های اینچنینی برای ارتش هم خوب خواهد بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار