کد خبر: 876139
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
پسر نخبه‌اي كه در سن 18 سالگي مزاحم مادرش را در حادثه‌اي به قتل رسانده بود، براي مشخص شدن سن عقلي‌اش در زمان حادثه به پزشكي قانوني معرفي شد.
پسر نخبه‌اي كه در سن 18 سالگي مزاحم مادرش را در حادثه‌اي به قتل رسانده بود، براي مشخص شدن سن عقلي‌اش در زمان حادثه به پزشكي قانوني معرفي شد. 
به گزارش خبرنگار ما، نيمه‌شب پانزدهم مردادماه سال گذشته بود كه مأموران پليس شهرستان رباط‌كريم از درگيري خونيني در يكي از خيابان‌ها با خبر و راهي محل شدند. مأموران در محل حادثه با جسد خونين مرد 32 ساله‌اي به نام فرشيد روبه‌رو شدند كه با اصابت چاقو از پاي در آمده بود. بررسي‌ها حكايت از اين داشت لحظاتي قبل افشين در درگيري با پسر 18 ساله‌اي به نام نادر به قتل رسيده است. پس از شناسايي هويت نادر مشخص شد قاتل دانش‌آموز نخبه‌اي است كه در المپياد رياضي مقام كسب كرده است. بدين ترتيب مأموران نادر را به عنوان مظنون به قتل بازداشت كردند. متهم در نخستين بازجويي‌ها به قتل مرد جوان اعتراف كرد و مدعي شد مقتول را به خاطر اينكه مزاحم مادرش بوده به قتل رسانده است. 
وي در توضيح ماجرا گفت: چند سال قبل پدر و مادرم به دلايلي از هم جدا شدند. پس از اين جدايي من همراه مادرم در رباط‌كريم زندگي تازه‌ام را شروع كردم تا اينكه متوجه مزاحمت‌هاي مرد جواني براي مادرم شدم.

از آنجايي كه تعصب زيادي نسبت به مادرم داشتم چندين بار به مرد مزاحم هشدار دادم تا مزاحم مادرم نشود، اما او دست بردار نبود و ادعا مي‌كرد قصد ازدواج دارد. وي ادامه داد: مدتي گذشت تا اينكه فهميدم مادرم تمايلي به ازدواج با فرشيد ندارد به همين دليل دوباره به فرشيد هشدار دادم. مزاحمت‌هاي فرشيد آنقدر ادامه داشت تا اينكه من و مادرم در كلانتري از او شكايت كرديم، اما باز هم فايده‌اي نداشت. شب حادثه براي شركت در جشن تولد پدرم راهي اسلامشهر بودم كه فرشيد با من تماس گرفت و خواست شكايتم را پس بگيرم. او گفت اگر به او يك‌ميليون تومان بدهم مزاحم مادرم نمي‌شود كه خيلي عصباني شدم و تلفني با او مشاجره لفظي كردم تا اينكه براي صحبت حضوري با من قرار ملاقات گذاشت. نيمه شب از ترس چاقويي برداشتم و به سر قرار رفتم. وقتي به محل قرار رسيدم او از پشت درختچه‌هايي كه پنهان شده بود بيرون آمد و به من حمله كرد كه مادرم از راه رسيد و خواست به خانه برگردم، اما فرشيد آجري به سمت من پرتاب كرد و بعد دستش را به كمرش برد كه فكر كردم قصد دارد با چاقو مرا بزند به همين خاطر چاقويم را بيرون آوردم و در همين لحظه تعادلم را از دست دادم و به زمين خوردم و نمي‌دانم چطور چاقو به فرشيد اصابت كرد. وي در پايان گفت: من قصد قتل نداشتم و اين حادثه اتفاقي بود. 

متهم پس از تحقيقات تكميلي و بازسازي صحنه جرم در شعبه پنجم دادگاه كيفري يك استان تهران محاكمه شد و در آن جلسه خواهر و برادرهاي افشين كه ولي‌دم بودند، براي نادر درخواست قصاص دادند. در ادامه جلسه محاكمه وكيل مدافع متهم از هيئت قضايي درخواست كرد با توجه اينكه متهم هنگام ارتكاب جرم زير 18 سال داشته است مطابق ماده 91 قانون مجازات اسلامي جديد با وي رفتار شود و از قصاص معاف شود. پس از اين درخواست هيئت قضايي متهم را براي بررسي سن قانوني در زمان حادثه به پزشكي قانوني معرفي كرد. بدين ترتيب اگر كارشناسان پزشكي قانوني سن زمان حادثه متهم را زير 18 سال اعلام كنند، ماده 91 قانون مجازات اسلامي جديد شامل وي مي‌شود. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار