کد خبر: 876063
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۳
نمایشگاه بین المللی کتاب با حضور بیش از یک هزار ناشر داخلی و 100 ناشر خارجی از دوم تا هفتم آبان ماه در تبریز برگزار می‌شود.

محمد محمدپور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقي با اعلام خبر فوق و با اشاره به اهمیت کتاب در توسعه همه جانبه جوامع اظهار داشت: مطالعه و کتابخوانی یکی از شاخصه‌های توسعه فرهنگی است و وقتی توسعه فرهنگی شکل بگیرد مطمئناً می‌توان به توسعه جوامع در همه ابعاد آن امیدوار بود.

وی با اشاره به برنامه‌های جنبی نمایشگاه بین‌المللی کتاباجرای مسابقه‌های مختلف و اجرای موسیقی‌های آئینی، شب‌های شعر و ادب، اجرای برنامه‌های مختلف با محور اقتصاد مقاومتی، تولید، اشتغال و کارآفرینی معرفی جاذبه و ظرفیت‌های تبریز برای سال 2018 ، برگزاری نمایشگاه‌های مختلف هنری و ... را از دیگر برنامه‌های جنبی این نمایشگاه اعلام کرد.

اين مسئول از تقویت بخش بین‌الملل نمایشگاه کتاب خبر داد و اظهارداشت: با توجه به تاکیدات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و با توجه به قرار گرفتن در آستانه رویداد فرهنگی و تاریخی تبریز 2018 درصدد هستیم بخش بین‌الملل نمایشگاه کتاب تقویت شود و در این راستا با رایزنی‌های صورت گرفته با مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران از ناشران کشورهای همسایه از جمله جمهوری آذربایجان، روسیه،ترکیه، عراق و لبنان دعوت به‌عمل آمده است.

محمدپور با اشاره به توزیع بن‌کارت‌های خرید کتاب در نمایشگاه بین‌المللی گفت: سال گذشته برای حمایت از مصرف‌کنندگان و خریداران کتاب رقم بن‌کارت‌های حمایتی یک میلیارد و 200 میلیون تومان بود که برای نمایشگاه امسال این رقم به یک میلیارد و 500 میلیون تومان افزایش داده شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی رقم بن‌کارت‌ها را برای خریداران تا سطح فوق لیسانس و پایین‌تر را 100‌هزار تومان، دکترا و دروس خارج حوزه‌ها را 150هزار تومان اعلام کرد.

محمدپور علت تغییر زمان برگزاری نمایشگاه کتاب تبریز را اعتراضات مکرر کتاب‌فروشان استانی اعلام کرد و گفت: کتاب فروشان استانی به زمان برگزاری کتاب به دلیل همزمانی آن با آغاز بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها اعتراض کرده بودند در نتیجه برای حمایت از کتاب فروشان امسال زمان نمایشگاه به جای مهر به آبان ماه منتقل شده است و علاوه بر آن تأمین اعتبار هزینه‌های برگزاری نمایشگاه نیز در علت تغییر زمان آن بی‌اثر نبوده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار