کد خبر: 876044
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶
هفته نهم لیگ برتر فوتبال ایران با انجام دو دیدار آغاز شد که در حساس ترین بازی پرسپولیس در اهواز استقلال خوزستان را ۳ بر یک شکست داد و پیکان هم گسترش فولاد تبریز را با یک گل شکست داد تا به رده سوم جدول لیگ صعود کند.
بازی پرسپولیس و استقلال خوزستان که در ورزشگاه غدیر اهواز برگزار شد شاگردان برانکو با ترکیب بوژیدار رادوشوویچ، حسین ماهینی (کاپیتان)، محمد انصاری، شجاع خلیل‌زاده، صادق محرمی، محسن ربیع‌خواه، کمال کامیابی‌نیا، محسن مسلمان، سیامک نعمتی، گادوین منشا و علی علیپور به میدان رفتند.
در نیمه اول در همان دقایق نخست نفوذ کریمی بازیکن استقلال خوزستان از میان مدافعان پرسپولیس نزدیک بود گل اول را به ثمر برساند که این بازیکن در حالی که با  راوشویج تک به تک شده بود نتوانست بهترین موقعیت را  تبدیل به گل کند.چند دقیقه بهد در دقیقه ۶ این بار نوبت پرسپولیس بود که توسط منشا توپی را وارد دروازه حریف کند .ضربه محکم و فنی منشا از پشت خط جریمه با فاصله کمی به بیرون رفت.
حملات پرسپولیس ادامه داشت تا اینکه منشا با دروازه بان حریف تک به تک شد اما نتوانست بازهم از این موقعیت استفاده کند و در برگشت این علیپور بود که با یک ضربه پای راست دروازه را باز کرد تا اولین گل بازی به ثمر برسد.
دقیقه ۱۷ باز هم علیپور توانست دروازه حریف را باز کند. ارسال مسلمان داخل محوطه جریمه باعث شد علیپور با دروازه‌بان حریف تک به تک شود و با یک شوت زیبا دروازه را برای دومین بار باز کند.دقیقه ۲۴ ارسال بلند مسلمان در گوشه محوطه جریمه به کمال کامیابی نیا رسید که این بازیکن با یک ضربه سر توپ را به محوطه جریمه فرستاد تا شجاع خلیل‌زاده با یک بغل پا گل سوم پرسپولیس را به ثمر برساند.در حالی که پرسپولیس ۳ گل از حریف پیش بود و با خیالی آسوده تر بازی را دنبال می کرد اما اشتباه مدافعان پرسپولیس رضا کرملاچعب با رادوشویچ تک به تک کرد و این بازیکن هم به راحتی دروازه پرسپولیس را باز کرد. چهار دقیقه بعد دقیقه ۳۹  ارسال توپ به درون محوطه جریمه استقلال خوزستان باعث شد توپ از دروازه‌بان حریف عبور کند و در ادامه کولی بالی با خطا روی سیامک نعمتی اجازه نداد این بازیکن دروازه را باز کند. در ادامه داور بازی محمدحسین زاهدی‌فرد با اعلام پنالتی کولی بالی را اخراج کرد. هر چند در این صحنه منشا خوب کار نکرد و پنالتی پرسپولیس را از دست داد.نیمه اول با همین نتیجه ۳ بر یک به پایان رسید. در نیمه دوم از مهمترین اتفاقات رمین موقعیت تک به تک محسن مسلمان بود که در دقیقه ۷۰ بوجود آمد که ضربه پای چپ این بازیکن از بالای دروازه به بیرون رفت.دقیقه ۸۵ هم صادق محرمی درون محوطه جریمه استقلال خوزستان پاس خوبی را برای بشار رسن ارسال کرد اما ضربه سر این بازیکن به تیرک دروازه برخورد کرد. در نهایت در نیمه دوم هیچ توپی از خط دروازه عبور نکرد و بازی با همان نتیجه 3 بر یک خاتمه یافت.
پرسپولیس با این برد 17 امتیازی شد و به رده دوم جدول بازگشت. شاگردان برانکو یک بازی عقب افتاده هم دارند که در صورت پیروزی در آن بازی می‌توانند شرایط خود را در جدول بهتر هم بکنند.
سرخپوشان سه‌شنبه این هفته در مسقط بازی برگشت خود را مقابل الهلال برگزار می‌کنند و با توجه به شکست 4 بر صفر در بازی رفت کار سختی برای صعود به فینال لیگ قهرمانان آسیا دارد.

برانکو: مقابل الهلال می‌توانیم به بازی برگردیم، اگر غایبان برسند
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس می‌گوید تیمش با وجود نگرانی که داشت برای برد به مصاف استقلال خوزستان آمده بود.برانکو ایوانکوویچ پس از پیروزی تیمش برابر استقلال خوزستان، گفت: احترام خاصی برای بازی امروز قائل بودیم چون بازی با استقلال خوزستان که رقیب سخت ما است مخصوصا در اهواز سخت بود. ما امروز بدون پنج بازیکن اصلی‌مان که چهار تای آنها ملی‌پوش بودند این بازی را انجام دادیم. البته این بازی در آستانه بازی با الهلال انجام شد و به هر حال بازیکنانم آن شکست سنگین برابر تیم عربستانی را هنوز فراموش نکرده‌اند. به همین خاطر با نگرانی خاصی بازی را آغاز کردیم اما واقعا برای برد به میدان آمده بودیم. بازی را خیلی خوب شروع کردیم اما گلی را که نباید می‌خوردیم خوردیم که این موضوع آنها را امیدوار کرد اما به دنبال گل چهارم بودیم که متاسفانه منشا نتوانست پنالتی را گل کند. اگر این توپ گل می‌شد ادامه کار برای ما راحت‌تر می‌شد. نیمه دوم با عدم اطمینان شروع کردیم، شاید به نوعی یک ترس بود که آنها به بازی برگردند ولی خوشبختانه بازی را به صورت روتین تمام کردیم. به هر دو تیم برای این نمایش قشنگ تبریک می‌گویم. خوزستان فوتبال با پتانسیلی دارد. زمانی که من در تیم ملی بودم پنج شش بازیکن هم از اینجا به تیم ملی دعوت می‌کردیم البته درباره پیروزی تیم نوجوانان برابر تیم ملی آلمان هم باید بگویم که یک موفقیت بزرگ به دست آمده است با این حال درباره فوتبال خوزستان نمی‌توانم اظهارنظری داشته باشم چرا که من در اینجا نیستم اما درباره مشکلات مالی باشگاه‌ها می‌توانم بگویم که اکثر باشگاه‌ها با مشکلات مالی مواجه هستند. مطمئن باشید عبدالله ویسی هم مربی کاربلد و با دانشی است که می‌تواند تیم استقلال خوزستان را به یک ثبات برساند.هفته آینده یک بازی سخت در انتظارمان است. این یک افتخار بزرگ است که در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا بازی می‌کنیم اما متاسفانه بازی دور رفت را با نتیجه ۴ بر صفر باختیم ولی تا جایی که امید است تلاش می‌کنیم تا صعود کنیم. همانطور که دیدید امروز تا دقیقه ۳۰، سه گل زدیم یعنی این نشان می‌دهد که می‌توانیم به بازی برگردیم اما نیاز داریم که غایبان بازی رفت به این بازی برسند.

ویسی: گل‌های اول و دوم پرسپولیس ما را غافلگیر کرد
عبدالله ویسی سرمربی تیم فوتبال استقلال خوزستان معتقد است تیمش شرایط خوبی را پشت سر نمی‌گذارد اما امیدوار است در هفته‌های بعدی بتواند نتایج اخیر را جبران کند. بازی خوبی بود. متاسفانه نتیجه خوبی نگرفتیم. پرسپولیس توانست از نمایش راضی‌کننده‌اش نتیجه بگیرد و بتواند سه امتیاز این دیدار را کسب کند.با خوردن زود هنگام گل‌های اول و دوم غافلگیر شدیم و خیلی دیر به خودمان آمدیم. ما بازنده بازی شدیم اما می‌توانستیم با نتیجه سنگین‌تری شکست بخوریم اما در نیمه دوم عملکرد بهتری داشتیم. اوضاع می‌توانست برای ما بدتر شود. در هفته‌های اخیر نتایج خوبی کسب نکردیم و تیم شرایط خوبی پشت سر نمی‌گذارد. امیدوارم بتوانیم هفته‌های بعدی جبران کنیم.ما بازیکنان جوانی داریم اما شک نکنید که با تمریناتی که انجام می‌دهیم به لیگ بر می‌گردیم.

حواشی بازی:
- رضا کرملاچعب بازیکن تیم استقلال خوزستان که وعده داده بود اگر به پرسپولیس گل بزند خوشحالی نمی‌کند پس از اینکه دروازه سرخ پوشان را باز کرد به وعده خود عمل کرده و شادی نکرد.
 -بعد از گل استقلال خوزستان یک هوادار این تیم که شماره یازده را به تن داشت به داخل زمین پرید و بعد از دویدن دور زمین و بوسیدن پای کرملاکعب توسط ماموران نیروی انتظامی دستگیر شد.
-موسی کولی‌بالی بازیکن تیم استقلال خوزستان پس از اخراج در حالی که مشغول بیرون رفتن از زمین بود بطری آبی به سمت نیمکت نشینان پرسپولیس پرتاب کرد که این موضوع با اعتراض محمود خوردبین همراه شد.
-یکی از هواداران پرسپولیس از روی سکو سقوط کرد و از ناحیه گردن دچار مصدومیت شد. این هوادار که قصد عبور از فنس‌ها برای رفتن به سمت دیگر ورزشگاه را داشت از بالای فنس سقوط کرد .

صعود موقت پیکان به رده دوم با برتری برابر گسترش فولاد
تیم فوتبال پیکان با برتری برابر شاگردان فیروز کریمی موقتا به رده دوم صعود کرد.در نخستین دیدار هفته نهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران تیم‌های فوتبال پیکان و گسترش فولاد تبریز از ساعت ۱۶ در ورزشگاه شهدای شهر قدس به مصاف هم رفتند که این دیدار  در پایان با برتری یک گله شاگردان مجید جلالی همراه بود تا نخستین شکست فیروز کریمی با تیم جدیدش رقم بخورد.تک گل این دیدار را سید مهران موسوی در دقیقه ۷۵ وارد دروازه دخسوس کرد. پیکان با این پیروزی ۱۷ امتیازی شد و به رده سوم جدول صعود کرد. گسترش فولاد نیز با ۷ امتیاز در رده آخر جدول رده‌بندی باقی‌ماند.

وحید صابری
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار