کد خبر: 876027
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱
آیت‌الله مکارم شیرازی:
یکی از مراجع تقلید گفت: سال گذشته چند میلیون نفر عمدتا برای گردشگری به خارج سفر کرده‌اند و عجب این است که بعضی‌ها نسبت به مسافرت 86 هزار نفر برای انجام مراسم معنوی حج ایراد می‌کنند ولی آن چند میلیون گردشگر را نمی‌بینند و این جای تأسف است.

به گزارش جوان آنلاين از قم به نقل از روابط عمومی دفتر آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی، این مرجع تقلید در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و محمدی رئیس سازمان حج و زیارت اظهار کرد: من به سهم خود از شما دو بزرگوار و از کسانی که با شما همکاری داشتند واقعاً تشکر می‌کنم که این حج به صورت آبرومندانه‌ای انجام شد و تقریبا هیچ مشکلی وجود نداشت. قبلا مردم از ما سؤال می‌کردند آیا وظیفه داریم امسال به حج برویم یا نه؟ می‌گفتیم توکل بر خدا کنید و بروید ان‌شاءالله هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد.

وی بیان کرد: به راستی ما انتظار نداشتیم حج به این خوبی برگزار شود ولی هنگامی که نخستین گروه وارد مدینه شدند و ما سؤال کردیم رفتار سعودی‌ها چگونه بود و معلوم شد بسیار محترمانه بوده است گفتیم این طلیعۀ کار به‌حمدالله نشان می‌دهد سال بسیار خوبی خواهیم داشت.

این مرجع تقلید تأکید کرد: کسانی که دستشان در کار نیست نمی‌دانند مدیریت یک گروه 86 هزار نفری که تا روز آخر مردد هستند که به این سفر می‌روند یا نمی‌روند چقدر کار مشکلی است، ولی لطف خداوند در مرحلۀ اول و مدیریت خوب این نگرانی‌ها را برطرف ساخت و از جمله مزایای آن این بود عده ای که در نوبت‌های بسیار دور بودند و آرزوی این سفر را داشتند، به آرزوی خودشان رسیدند.

مکارم شیرازی افزود: تصور ما این است که دولت عربستان به اینجا رسیده که در برابر ایران پیروی از برنامه‌های آمریکا به جایی نمی‌رسد باید راه دیگری را انتخاب کند و امیدواریم در مسائل سیاسی نیز شبیه حج عمل شود.

وی خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها و همفکرانشان می‌خواهند دائماً بین دولت‌های اسلامی اختلاف و زد و خورد باشد و کشورهای آنها تجزیه و یا ویران شود. به یقین مسلمانان باید بیدار باشند و تسلیم خواسته‌های آنها نشوند.

این مرجع تقلید اظهار امیدواری کرد که مسأله عمره نیز حل شود و مردم بتوانند به این سفر خوب معنوی و تاریخی بروند.

آیت الله مکارم شیرازی افزود: با نهایت تأسف شنیدیم که سال گذشته چند میلیون نفر عمدتا برای گردشگری به خارج سفر کرده‌اند و عجب این است که بعضی‌ها نسبت به مسافرت 86 هزار نفر برای انجام مراسم معنوی حج ایراد می‌کنند ولی آن چند میلیون گردشگر را نمی بینند و این جای تأسف است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار