کد خبر: 876017
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۶
مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل:
مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: حدود 7 درسد جمعیت استان اردبیل بی سواد هستند که این آمار براساس آخرین سرشماری سال 95 است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، احمد ناصری در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی در اردبیل اظهار کرد: وضعیت سواد آموزی استان اردبیل در گروه سنی 10 تا 49 سال براساس سرشماری سال 95 مشخص شده به طوری که از کل جمعیت یک میلیون و 270 هزار نفری استان 771 هزار و 582 نفر در گروه سنی 10 تا 49 سال در اردبیل باسواد بوده و جمعیت بی سواد استان نیز 56 هزار و 838 نفر است.

وی با یادآوری اینکه بیش از 93 درسد جمعیت استان اردبیل باسواد هستند و همچنان روند سوادآموزی در بین زنان و مردان باقوت ادامه دارد خاطرنشان کرد: 36هزار نفر از جمعیت بی سواد را زنان و 18 هزار و 991 نفر را نیز مردان تشکیل می دهند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به اینکه در شهرهای مختلف این تناسب و وضعیت شکل متفاوتی دارد بیان داشت: در شهرستان اردبیل نرخ باسوادی 95/4 درصد، در خلخال 94 درصد و در نمین نیز 93/5 درصد به عنوان دارندگان سه رتبه برتر استانی هستند که حتی میانگین این شهرستان ها از میانگین باسوادی کشور نیز بالاتر است.

ناصری با یادآوری اینکه در سال گذشته براساس سهم ابلاغی 10 هزار و 500 نفر تحت پوشش باسوادی قرار گرفته اند تصریح کرد: ما حتی یک درصد بیشتر از سهم ابلاغی توانستیم برنامه سوادآموزی را تحقق ببخشیم.

وی گفت: در سال 96 سهم ابلاغی ما 9 هزار و 200 نفر است که از بین آنها در سه دوره سوادآموزی، تحکیم و انتقال تلاش می کنیم تا به اهداف مورد نظر خود دست پیدا کنیم که تاکنون بیش از 6 هزار نفر ثبت نام و مراحل پذیرش سوادآموزی را انجام دادیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل سیاست نهضت سوادآموزی را در ارتقای توان نوآموزان اعلام کرد و افزود: یکی از برنامه های ما انسداد مبادی بی سوادی و همچنین ثبت نام اولیای بی سواد دانش آموزان بوده که تا 100 درصد این برنامه ها در استان اردبیل تحقق یافته است.

ناصری بیان کرد: ما عمدتا در سنین بالای 10 سال با مشکلاتی روبرو هستیم که سعی داریم با توانمندسازی نیروهای شاغل در قالب موسسات غیردولتی و برگزاری 126 ساعت دوره آموزشی برای افراد دخیل در این حوزه توسط جهاد دانشگاهی بتوانیم آنها را با نحوه آموزش های نوین سوادآموزی آشنا کنیم.

وی به توسعه کمی و کیفی مراکز یادگیری نیز اشاره و خاطرنشان کرد: مراکز یادگیری محله ای ما از دو مرکز در حال حاضر به 5 مرکز ارتقا یافته است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل کیفیت گرایی را با تقویت نظارت و ارزشیابی دقیق بسیار ضروری و حیاتی خواند و اضافه کرد: چالش استان نبود تقاضای آموزش از سوی افراد بی سواد و همچنین مشکل مربوط به بازگشت به بی سوادی است که با همکاری سازمان نهضت سوادآموزی سعی داریم تا این چالش ها، دغدغه ها و نگرانی ها را برطرف کنیم.

ناصری به برگزاری مرتب جلسات پشتیبانی سواد آموزی اشاره کرد و گفت: با همت و تلاش و همراهی استاندار اردبیل و مدیران اجرایی سعی می کنیم تا بتوانیم به اهداف مورد نظر در بخش سوادآموزی در میان مدت و بلند مدت دست یابیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر