کد خبر: 875991
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
رئيس‌جمهور امريکا امروز مي‌خواهد درباره برجام با مردم ايران سخن بگويد
رئيس‌جمهور امريكا امروز همزمان با چالش‌ آي‌كيو با وزير خارجه‌اش كه ترامپ را «كودن» ناميده است و چالش بانوي اولي «ايوانا» و «ملانيا» - زنان سابق و فعلي‌اش - مي‌خواهد درباره چالش برجام هم با مردم ايران صحبت كند.
رئيس‌جمهور امريكا امروز همزمان با چالش‌ آي‌كيو با وزير خارجه‌اش كه ترامپ را «كودن» ناميده است و چالش بانوي اولي «ايوانا» و «ملانيا» - زنان سابق و فعلي‌اش - مي‌خواهد درباره چالش برجام هم با مردم ايران صحبت كند.
او با وزير خارجه‌اش يك چالش ديگر هم درباره شيوه برخورد با برجام دارد. تيلرسون از حفظ برجام سخن مي‌گويد و ترامپ ظاهراً چيزي غير از آن را دنبال مي‌كند. از طرفي هيلاري كلينتون رقيب ترامپ در انتخابات امريكا ديروز او را خطرناك‌ترين رئيس‌جمهور تاريخ امريكا توصيف كرد. ترامپ با «كيم اون» رهبر كره شمالي هم هر روز بگومگويي دارد. در ايران عده‌اي ترامپ را يك ديوانه احمق مي‌دانند كه آرزوهاي برجامي‌شان را به هم زده است اما عده‌اي ديگر معتقدند ترامپ ديوانه نيست و بسيار حساب‌شده عمل مي‌كند.

در واقع قوه عاقله‌اي كه پشت سر رؤساي جمهور امريكا قرار دارد، نقشه مؤثري براي بي‌اثر كردن همه قول‌هايي كه امريكا در برجام داد، كشيده است و ترامپ قرار است اين نقشه را اجرا كند. (در اينجا لازم است به خاطر بياوريد سخن ظريف را كه گفت: «امضاي كري تضمين است.»)

مردم ايران امروز بايد پاي تلويزيون‌ها بنشينند تا ببينند رئيس‌جمهور امريكا با آن همه چالش كودني و ديوانگي و زنانگي و كره‌اي و برجامي، چه حرفي با آنها دارد. واضح است كه او قرار نيست بگويد: «برجام سند خوب و مفيد و يك توافق برد ـ برد بود و امريكا به همه تعهداتش در برجام به عنوان يك سند بين‌المللي پايبند خواهد ماند و از شما ملت ايران به خاطر همه آن سختي‌هايي كه بابت تحريم‌ها تحمل كرده‌ايد و مي‌كنيد، عذرخواهي مي‌كنم.» و واضح‌تر اينكه هر سخني كه ترامپ غير از اين بگويد، يعني قول بي قول!

امريكا اصولاً به چيزي به نام «بين‌الملل» و جامعه جهاني اعتقادي ندارد و خودش را همه جهان مي‌داند و هيچ «ديگران»ي را به حساب نمي‌آورد كه پايبند تعهد خود به آنها باشد. امريكا امروز حاضر است كه ژست پايبندي به برجام را از طرف سه متحد اروپايي خود تحمل كند و حتي تهديدات ظريف را كه «با خروج امريكا از برجام، مخالفان روحاني در ايران قدرت مي‌گيرند» ناديده انگارد اما تصميمي بگيرد كه حيات نباتي  برجام را تضمين كند. 

در ايران اما در چهار سالگي برجام كه شامل دو سال مذاكره و دو سال فخرفروشي با آن مي‌شود، حالا قرار است مستمع سخنراني پرطمطراق رئيس‌جمهور منفور امريكا باشيم كه پيش‌بيني مي‌شود كمترين اقدام او شوت برجام به سوي «كنگره ضد برجام» امريكا است تا كنگره دو ماه فرصت داشته باشد براي تضعيف هر چه بيشتر برجام وارد عمل شود. فرانسه ديروز اعلام كرد «اگر رفتار ايران با NPT همخوان نباشد، تحريم‌هاي قبل از برجام را احيا مي‌كنيم» و در انگليس زمزمه‌هايي براي حفظ «برجام بدون امريكا» شنيده مي‌شود. فاكس‌نيوز نيز در ساعات پاياني ديشب اعلام كرد سندي 52 صفحه‌اي از منافقين دريافت كرده كه نشان از تلاش ايران براي ساخت بمب اتمي است! يعني آتش شليك ترامپ به برجام هم از سوي تنها جايي كه انتظارش مي‌رفت، تهيه شد! 

به اين ترتيب به نظر مي‌رسد ترامپ امروز و در روزهاي آينده بر «اعتماد  دولت ايران به امريكا» و بر «برجام آنگونه كه مي‌پنداشتيم» صلاهًْ ميت خواهد خواند و دولت دوازدهم را به چالش چهار سال مذاكره براي حفظ برجام آنگونه كه مي‌پنداشتند دعوت خواهد كرد. 
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
United Kingdom
|
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
0
0
به احتمال زیاد برخی از اصلاح طلبان امشب را احیا بگیرند و دست به دعا شوند!! تا شاید کارگر افتد و ترامپ از مواضع خود کوتاه بیاید...ولی نمی دانند که با این کار در واقع "دین را وارد سیاست می کنند".
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
0
0
عم انگیز است " از اینکه فرانسه ایران را تهدید می کنند " ایران با فرانسه قرارداد امضائ می کند " در اخرین خبر " اقای احوندی برای ساخت بزرگراه در اصفهان با فرانسه قرارداد می بندد " این عملکردها " یعنی باج دادن به فرانسه ست ؟ تا دست از سر تهدید ایران بردارند " واقعا چه برجامی تهیه شد " به فرانسه و انگلیس و المان هم نقش تهدید کنندگان اصلی " برای برگشت تحریم ها به کشور " اضافه کردیم.
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
0
0
آ مریکا قسط داردتحریم هارابرگرداندتاچهارسال دیگه یک نفرمثل روحانی پیداشودوبگودمن اگررئیس جمهور بشم مشکل راباکدخدا حل میکنم دباره روزازنو روزی ازنو
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار