کد خبر: 875977
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۹
دادستان كل كشور با اشاره به تخريب‌كنندگان سپاه و قوه قضائيه:
حجت‌الاسلام و‌المسلمين منتظري دادستان كل كشور در مراسم سالروز تأسيس سازمان بازرسي كل كشور با بيان اينكه نظام بانكي ما دچار مشكل است...
نیره ساری

حجت‌الاسلام و‌المسلمين منتظري دادستان كل كشور در مراسم سالروز تأسيس سازمان بازرسي كل كشور با بيان اينكه نظام بانكي ما دچار مشكل است و دليل آن وام‌هاي كلان و سود‌هاي زياد است، اظهار كرد: در حال حاضر بيش از 12 تا 13 پرونده انتظامي در حوزه انتظامي بانك مركزي داريم و اين مشكل به يك چاه بي‌انتها تبديل شده است. 
وي گفت: بايد با فساد مقابله كرد و بخشي از فساد طبيعي است؛ همه در راه راست حركت نمي‌كنند، اما اينكه فساد به اينگونه باشد، درست نيست. دستگاه قضا مي‌‎خواهد با فساد مقابله كند با مسائلي مواجه مي‌شود كه با هيچ عقلي سازگار نيست. 
منتظري اظهار كرد: هرگاه قوه‌قضائيه مي‌خواهد با يك جرياني مقابله كند، مي‌گويند سياسي عمل مي‌كند، هر زماني كه قوه‌قضائيه مي‌خواهد در هر كاري وارد شود يك مُهر سياسي زير آن مي‌زنند. 

حجت‌الاسلام و‌المسلمين منتظري تصريح كرد: در يك واگذاري، يك اختلاس كلان شد كه در زمان ورود به پرونده قوه‌قضائيه به برخي مهره‌ها مي‌رسد، بعد مي‌گويند:  قوه‌قضائيه سياسي عمل مي‌كند. قوه‌قضائيه يك جناح است كه مي‌خواهد جناح مقابل را زمين بزند.»  اين حرف‌ها درست نيست.  
   
برخورد با تخلفات زياد انتخاباتي را برخورد سياسي مي‌نامند
دادستان كل كشور ادامه داد: در زمان انتخابات با تخلفات زيادي روبه‌رو بوديم كه بنده در بطن آنها بودم، حال كه خواستيم برخورد كنيم، گفتند كه برخورد سياسي است. در بحث مسائل مالي قوه‌قضائيه ورود مي‌كند و به يك مهره‌هايي مي‌رسد كه وابستگي‌هايي دارد، مي‌گويند قوه‌قضائيه برخورد سياسي مي‌كند. آخر بي‌انصاف‌ها اين چه حرفي است مي‌زنيد؟
وي افزود: اگر منشور اميرالمؤمنين (ع) را در بخش‌هاي مختلف اجرايي، قضايي، قانون‌گذاري و حتي نيروي مسلح حاكم كنيم، قطعاً زندگي ما خيلي بهتر از اين خواهد بود. در ارتباط با به‌كارگيري كارگزاران، حضرت علي (ع) به مالك دستور مي‌دهند، كارگزاران را با آزمون و امتحان به كارگير و آنها را بر اساس تمايلات شخصي به كار نگيرد. پستي كه امروز به من و شما داده شده از رؤساي قوا گرفته تا وزرا و رؤساي ادارات، امانت است. وي تأكيد كرد: قطعاً و مسلماً يكي از عوامل آسايش مردم، داشتن سيستم اداري سالم است. اين مسئله هم در قوه مجريه، قوه‌‌قضائيه و مقننه صدق دارد. چند درصد از مردم از دستگاه‌هاي حاكميت رضايت دارند؟ نمي‌گويم صددرصد بايد رضايت داشته باشند، چون مقدور نيست. 50 درصد نارضايتي به دستگاه‌هاي قضايي طبيعي است، چون وقتي كسي در دادگاه‌ها محكوم مي‌شود خود را ناراضي نشان مي‌دهد، اما اين مقدار نارضايتي در دستگاه اجرايي يعني در جايي مشكلي وجود دارد. در كشور ما حاكميت اسلام و قرآن است و پسنديده نيست كار مردم را در ادارات به فردا بيندازند و اين خيانت به مردم است. 
   
پرداخت تسهيلات به نورچشمي‌ها است
حجت‌الاسلام و‌المسلمين منتظري با بيان اينكه سيستم بانكي ما سيستم ناسالمي است و دليل آن اين همه اختلاس‌ها و سو‌ءبرداشت‌ها و پرداخت تسهيلات به نورچشمي‌هاست، تصريح كرد: اگر سيستم بانكي ما درست بود، نبايد شاهد چنين وضعي مي‌بوديم. 
وي بيان كرد: در خصوصي‌سازي با اموال بيت‌المال چه كردند؟ از شركت آذراب و هپكو گرفته تا پتروشيمي كرمانشاه كه بايد يك فكري كرد. امروز بايد از نظارت سيستماتيك بيشتر استفاده كرد. قطعاً مقدور نيست كه در كنار هر پروژه‌اي از يك يا دو ناظر استفاده كنيم و بايد از فناوري‌هاي نوين در بخش‌هاي مختلف بانكي و گمركي استفاده كرد. 
حجت‌الاسلام و‌المسلمين منتظري تأكيد كرد: قوه‌قضائيه هم كه مي‌خواهد به پرونده‌هاي مهم و مهره‌هايي كه به برخي جاها اتصال دارند ورود كند، يك آقاي بزرگواري مي‌گويد قوه‌قضائيه بيكار است كه احضار مي‌كند و آقاي بزرگوار ديگري مي‌گويد قوه‌قضائيه برخورد سياسي مي‌كند. 

دادستان كل كشور افزود: در انتخابات تخلفات بسياري داشتيم و برخي مقامات در امر انتخابات تخلف صريح داشتند و حالا كه پرونده تشكيل شده و مي‌خواهيم برخورد كنيم مي‌گويند برخورد شما سياسي است. اين مسئله هم شامل دولت سابق و هم دولت فعلي است. در بحث مسائل مالي قوه‌قضائيه ورود مي‌كند و به يك مهره‌هايي مي‌رسد كه وابستگي‌هايي دارد، مي‌گويند قوه‌قضائيه برخورد سياسي مي‌كند. آخر بي‌انصاف‌ها اين چه حرفي است مي‌زنيد؟
   
از محتويات پرونده اطلاعي ندارند و اظهارنظر ماهوي مي‌كنند
دادستان كل كشور گفت: اينكه نماينده‌اي هر روز تريبوني پيدا كند و قوه‌قضائيه را بكوبد به نفع كيست؟ همين نماينده اگر پرونده‌اي داشت به قوه‌قضائيه مراجعه مي‌كرد يا نمي‌كرد؟ ديديم كه مراجعه كرد. بنابراين اجازه بدهيد قوه‌قضائيه با آرامش به پرونده‌ها رسيدگي كند. اقتدار قوه‌قضائيه بايد حفظ شود و اگر ايرادي داريد، منطقي، عقلي و حقوقي مطرح كنيد. آدم دلش از اينجا مي‌سوزد كه اصلاً اطلاعي از محتويات پرونده ندارد و اظهارنظر ماهوي مي‌كند. تو كه از محتويات پرونده اطلاع نداري چرا اظهارنظر مي‌كني و به خودت اجازه مي‌دهي يك تيري بيندازي و اين ممكن است به سينه قوه‌قضائيه بخورد؟ فكر مي‌كنيد قوه‌قضائيه تضعيف شود به نفع مردم است؟ والله اينطور نيست. 

وي افزود: هيچ دستگاهي به اندازه قوه‌قضائيه در درون خود عوامل نظارتي ندارد و اگر يك قاضي مشكلي داشته باشد، برخورد مي‌شود. شما ببينيد در همين سال 95 چه تعداد قاضي منفصل شد. اينها را نمي‌بينند و اينگونه به قوه‌قضائيه هجمه مي‌كنند و اظهار دلسوزي هم مي‌كنند. از سوي ديگر كشورهاي استكباري از اين مسائل استفاده و نظام را تضعيف مي‌كنند. 
   
كرم‌صفتان به جايي نمي‌رسند
حجت‌الاسلام و‌المسلمين منتظري با بيان اينكه سپاه پاسداران از ديگر نهادهايي است كه دشمن به دنبال تضعيف آن است، گفت: سپاه پاسداران از ميان مردم برخاسته و ايثارهاي فراواني در عرصه‌هاي مختلف داشته است. اگر حضور سپاه قدس در عراق و سوريه نبود، مي‌توانستند دماغ داعش را به خاك بمالند؟ و اين همه پيشرفت داشته باشند؟ سردارسليماني، نمادي از سپاه در دفع تروريست در منطقه است و بعد مي‌خواهند اينها را در گروه‌هاي تروريستي قرار دهند، واقعاً خنده‌دار است. حركت دشمن حساب شده است
دادستان كل كشور تأكيد كرد: همين امروز تيتر برخي روزنامه‌ها را ديدم كه موجب تأسف است آن هم در روزي كه دشمن به دنبال تروريست معرفي كردن سپاه است. اين جز عامل دشمن بودن است؟ فكر مي‌كنيد اگر سپاه و قوه‌قضائيه تضعيف شود نان‌تان در روغن است؟
وي ادامه داد: تا يك زماني نظام به افرادي كه كرم‌صفتانه كار مي‌كنند مهلت مي‌دهد، قبل‌تر از اينها كساني آمدند كه به جايي نرسيدند و اينها هم به‌جايي نمي‌رسند و بايد بدانند كه به جايي هم نخواهند رسيد. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار