کد خبر: 875946
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۱
رئيس سازمان سينمايي حوزه هنري:
رئيس سازمان سينمايي حوزه هنري در نشست سراسري مديران امور سينمايي اين نهاد، از علاقه‌مندي حوزه هنري به اكران فيلم خارجي سخن گفت. 
 محمد حمزه‌زاده درباره مسائل اكران و سينماداري حوزه هنري گفت: يكي از وظايف دولت اين است كه در كنار ساير برنامه‌هايش به موضوع صنعت و اقتصاد سينما توجه كند. هر كسب و كاري در اتاق بازرگاني يا مراكزي از اين دست نماينده دارد، اما سينما از اين امكان محروم است. 
وي ادامه داد: هر فيلمي كه توليد مي‌شود از نظر محتوا از مجاري مختلف بررسي مي‌شود، اما در كنار توجه به بهداشت محتوا بايد به اين موضوع توجه كرد كه يك فيلم از نظر اقتصادي و جذب مخاطب چه جايگاهي دارد. حمزه‌زاده گفت: حمايت از توليد ملي اولويت اول، دوم و سوم ماست. همان حساسيتي كه براي نمايش فيلم ايراني داريم، براي انتخاب و نمايش فيلم خارجي هم داريم، اما به اكران فيلم خارجي به عنوان يك گزينه فكر مي‌كنيم. 
رئيس سازمان سينمايي حوزه هنري ادامه داد: نمي‌توان همه بار را بر دوش سينماداران گذاشت و به بخش سالن‌داري و تأمين هزينه‌هاي آن بي‌توجه بود. حمزه‌زاده گفت: به نظر مي‌رسد طرح موضوع آزادي، كرامت هنرمندان و احترام به اين قشر بيشتر سياسي و انتخاباتي است. كرامت هنرمند زماني محقق مي‌شود كه اثر او ديده شود و در مواجهه با مخاطب قرار بگيرد. 
وي در بخش ديگري از صحبت‌هايش به تنوع اكران اشاره كرد: ميزي كه براي جذب مخاطب چيده مي‌شود بايد متنوع باشد. در بخش توليد و اكران بايد اين موضوع را در نظر گرفت. نشست سراسري مديران امور سينمايي حوزه هنري تا جمعه 21 مهرماه در شهر سنندج ادامه دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار