کد خبر: 875945
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۱
صدمه زدن به تالار وحدت ادامه دارد
 تالار وحدت بي‌شك تنها سالن استاندارد و آكوستيك براي برگزاري كنسرت‌هاي موسيقي است؛‌سالني كه در عين ظرفيت‌ محدودش، همواره به دليل داشتن كيفيت بالا، انتخاب نخست بزرگان عرصه موسيقي است. البته تالار وحدت اساساً براي اُپرا ساخته شده است. شايد به همين دليل است كه در اين تالار اجراهاي تئاتر هم برگزار مي‌شود. 

تالار وحدت قدمتش به نيم قرن مي‌رسد و متأسفانه در اين چند دهه گذشته هم سالني با چنين كيفيتي در ايران ساخته نشده است. پس لزوم نگهداري و حفظ اين سالن با توجه به قدمتش، صدچندان مي‌شود. اما متأسفانه در سال‌هاي گذشته ديده‌شده كه در نگهداري و حفظ تالار وحدت سهل‌انگاري‌هايي شده است. سال گذشته بود كه در مراسم رونمايي از محصول جديد يكي از شركت‌هاي ماشين‌سازي، خودرويي را روي صحنه آوردند كه موجب اعتراض اهالي فرهنگ و هنر به اين مسئله شد. اين كار و كارهاي مشابه بي‌شك صدماتي سنگين بر تالار وحدت و امكاناتش تحميل مي‌كند. در اقدامي ديگر كه در سال جاري شكل گرفته‌است، مسئولان تالار وحدت در تركيب صندلي‌هاي تالار دست برده‌اند. صندلي‌هاي اين تالار شكلي ويژه‌ دارند و قدمتشان به همان نيم قرن مي‌رسد. مسئولان تالار وحدت در اقدامي عجيب رديف نخست صندلي‌هاي تالار را برداشتند و صندلي‌هايي مُبله و راحتي گذاشتند تا مسئولان و دعوت‌شدگان به هر مراسمي كه در رديف نخست مي‌نشينند، مبادا خاطرشان آزرده شود.

اين درست است كه تالار وحدت صندلي‌هاي چندان راحتي ندارد و راحتي اين صندلي‌ها به پاي صندلي‌هاي سالني مانند مركز همايش‌هاي برج ميلاد نمي‌رسد، اما دست بُردن در تركيب صندلي‌هاي اين تالار به كليت ساختمان تالار وحدت صدمه وارد مي‌كند. از طرفي وقتي مخاطبان هر اجراي هنري بليت مي‌خرند و روي صندلي‌هايي عادي مي‌نشينند، چرا مسئولان و مديرانِ دعوت‌شده بايد روي مُبل‌هاي راحتي بنشينند. تالار وحدت تنها يك سالن براي كسب درآمد نيست كه مسئولان بنياد رودكي آن را به هر شكلي كه بخواهند درآورند. خودِ اين تالار اثري ملي و هنري است كه كوچك‌ترين تغيير در آن بايد براساس نياز و البته كارشناسي شده باشد، اما متأسفانه شاهديم كه صندلي‌هاي رديف نخست اين تالار بدون هيچ نيازِ جدي و تنها براي خوشايندِ مسئولاني كه براي برنامه‌ها دعوت مي‌شوند، مُبله شده‌اند. شايد زمان آن فرا رسيده‌است كه سازوكاري انديشيده شود تا هر مديري كه آمد نتواند به دلخواهش در اثري ملي مانند تالار وحدت دست ببرد و در جزئياتش تغيير ايجاد كندكه اگر اينگونه شود تا چند سال ديگر از اين تالار خرابه‌اي بيش باقي نخواهد ماند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار