کد خبر: 875932
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۵
رونمايي از شفر در آزادي
رقابت‌هاي ليگ برتر از امروز و با پايان اردو و ديدارهاي دوستانه تيم ملي بار ديگر از سرگرفته و بازي‌ها طي دو روز پنج‌شنبه و جمعه برگزار مي‌شود.
دنيا حيدري

رقابت‌هاي ليگ برتر از امروز و با پايان اردو و ديدارهاي دوستانه تيم ملي بار ديگر از سرگرفته و بازي‌ها طي دو روز پنج‌شنبه و جمعه برگزار مي‌شود.
اگرچه هفته نهم امروز ساعت 16 با مصاف پيكان و گسترش فولاد قعرنشين آغاز مي‌شود، اما مهم‌ترين ديدار روز نخست اين هفته را استقلالي‌هاي خوزستان در مصاف با پرسپوليس ميزباني مي‌كنند.

روزهاي سخت پرسپوليس تمام نشده، هفته نهم آغاز مي‌شود. برانكو از حاشيه‌هاي روحي و رواني اين روزهاي سرخپوشان رهايي نيافته كه تيمش را بايد ساعت 17 امروز براي رويارويي با رقيب سرسختي كه دو فصل قبل لحظه آخر جام قهرماني را از آن خود كرد و به خوزستان برد، روانه ميدان كند. ديدار با استقلالي‌هاي خوزستان جدا از جايگاه متفاوت امروز اين تيم در قعر جدول مي‌تواند يادآور رقابت سرسختانه دو تيم در ليگ پانزدهم و از جمله بازي‌هاي ديدني اين هفته باشد، اما مشكلات به شكلي پرسپوليس را احاطه كرده كه بعيد است برانكو يا حتي شاگردانش بتوانند لذتي از رويارويي دوباره با ويسي و يارانش ببرند.

مربي‌اي كه يك‌بار به بدترين شكل مچ او را خواباند و جام را از چنگش بيرون كشيد. سرمربي پرسپوليس حالا تمام دغدغه‌اش كم كردن فاصله‌اي است كه با صدر جدول دارد و كسب سه امتياز اين ديدار خارج از خانه كه شايد بتواند روحيه از دست رفته سرخپوشان را براي ديدار برگشت نيمه‌نهايي ليگ قهرمانان آسيا برابر الهلال عربستان احيا كند. آن هم در شرايطي كه نه مي‌‌تواند حسابي روي طارمي محروم باز كند و نه ملي‌پوشان خسته كه از بين آنها تنها بيرانوند را با خود به اهواز برده و نه حتي فرشاد احمدزاده‌اي كه حالا مصدوميتش قوز بالا قوز شده تا شرايط براي خودنمايي ميزبان در ورزشگاه خانگي مهيا شود. پرسپوليس كه با يك بازي كمتر اكنون در رده سوم جدول جا خوش كرده، براي نزديك شدن به صدر چاره‌اي جز پيروزي برابر ياران ويسي ندارد، تيمي كه بازيكنانش از انگيزه‌هاي بالاي خود براي شكست پرسپوليس و كنار زدن دوباره اين تیم مي‌گويند. هدفي كه ويسي پيش از اين يك‌بار آن را عملي كرده و حالا بايد ديد در اين شرايط نابه‌سامان سرخپوشان پايتخت بارديگر مي‌تواند به آن دست يابد و كار پروفسور و شاگردانش را سخت‌تر كند يا نه، هرچند كه طاهري در آخرين تمرين پرسپوليس در تهران و قبل از راهي شدن به اهواز حضور يافت و سعي كرد با صحبت‌ها و وعده‌هايش روحيه اين تيم را براي بازي فردا و سپس الهلال بالا ببرد، اما بدون شك برانكو امروز يكي از سخت‌ترين روزهاي خود برابر استقلال خوزستان و ويسي جوان را تجربه مي‌كند. خصوصاً كه نتايج دو هفته قبل اين تيم در ليگ ‌(باخت به پيكان و تساوي با سپاهان) هم پروفسور را به شدت تحت تأثير قرار داده و حالا همه از او و يارانش انتظار نتيجه‌اي متفاوت براي جبران ناكامي‌هاي گذشته را دارند.
    
رونمايي از شفر
رقابت‌هاي روز جمعه با ديدار همزمان پارس جنوبي جم، صدرنشين و شگفتي‌ساز اين فصل برابر تراكتورسازان تبريزي، سايپا - سپيدرود و سپاهان – سياه‌جامگان، همسايه‌هاي جدولي ساعت 16آغاز مي‌شود و در ادامه پديده، ديگر تيم مدعي ليگ با در دست داشتن جايگاه دوم جدول ساعت 16:30 به مصاف ذوب‌آهن اصفهان مي‌رود و نفت آبادان هم ساعت 17:15 با نفت تهران ديدار مي‌كند، تيمي كه مشكلاتش تمامي ندارد و بعد از تغييرات پرتعداد روي نيمكت و رفت و آمدهاي تكراري كريمي و درخشان، يك‌بار ديگر ماجراي مالكيت اين باشگاه داستان‌ساز شده و بار ديگر خطر كنار گذاشتن نفت تهران از ليگ قهرمانان آسيا را جدي‌تر كرده است.

 اما مهم‌ترين بازي فردا بي‌شك ديدار استقلال تهران و فولاد خوزستان است كه ساعت 15 در ورزشگاه آزادي انجام مي‌شود. اين ديدار در واقع رونمايي آبي‌پوشان از شفر، سرمربي جديد اين تيم است. مربي آلماني كه آمده تا ناكامي‌هاي منصوريان را جبران و استقلال را از ميانه‌هاي پايين جدول جدا كند و در بين مدعيان جاي دهد. استقلال طي هشت بازي قبلي تنها هشت امتياز به دست آورده و همين مسئله نارضايتي هواداران را به دنبال داشته و زمينه جدايي منصوريان را فراهم كرده است، اما بايد ديد با تغييرات صورت گرفته روي نيمكت اين تيم، آبي‌پوشان پايتخت در بازي فردا با استقبال هواداران خود در آزادي مواجه مي‌شوند و مي‌توانند با مرد آلماني گام نخست را در برابر فولاد خوزستاني كه با پورموسوي خوب نتيجه گرفته و با 14 امتياز رده پنجم جدول را در اختيار دارد و رؤياي جايگاهي به مراتب بهتر را در سرمي پروراند، محكم بردارند يا خير. 

شفر اما نه فقط بايد به فكر سه امتياز اين ديدار باشد ‌كه بايد به گونه‌اي تيمش را براي بازي فردا كوچ كند كه در دربي با معضل بازيكن مواجه نشود، چراكه استقلال هفته آينده بايد به مصاف پرسپوليس برود و دو اخطاره بودن سيد‌حسين حسيني، حسن بيت‌سعيد و لئوناردو پادوواني نگراني‌هايي را براي كادر فني آبي‌پوشان پايتخت به وجود آورده و تنها يك كارت زرد كافي است تا استقلال اين سه مهره را در دربي نداشته باشد. مهم‌تر از آن اينكه در بين اين سه بازيکن تنها حسيني است که در صورت سه اخطاره شدن جايش را به رحمتي مي‌دهد، اما نقش دو بازيكن ديگر به اندازه‌اي مهم است كه سرمربي تازه‌وارد آلمان را در نخستين ديداري كه روي نيمكت اين تيم مي‌نشيند، برابر فولاد دست به عصا خواهد كرد!
با این حال هر چند شفر فرصت زیادی برای کار با استقلال نداشته است، اما به نظر می رسد نمایش آبی ها مقابل فولاد می تواند چشم اندازی از حرکت استقلال در ادامه لیگ با حضور این مربی آلمانی ترسیم کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار