کد خبر: 875921
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۴
پیام رهبر مسلمانان روسیه به کنفرانس «جامعه‌شناسی دین در جامعه پسا‌مدرن»:
راویل عین‌الدین در پیامی به هفتمین کنفرانس «جامعه‌شناسی دین در جامعه پسا‌مدرن» گفت: مسلمانان نه تنها با همدیگر همکاری می‌کنند، بلکه در همگرایی با دیگر فرهنگ‌ها نیز پیش قدم هستند زیرا صلح، سازش و نیکوکاری از سفارشات اسلام است.

هفتمین کنفرانس علمی بین‌المللی «جامعه‌شناسی دین در جامعه پسا‌مدرن: دین، آموزش، همگرایی بین‌المللی» در دانشگاه دولتی تحقیقات ملی بلگوراد برگزارشد.

این کنفرانس به همت وزارت آموزش و علوم فدراسیون روسیه، دانشگاه دولتی تحقیقات ملی بلگوراد(روسیه)، انستیتو علوم اجتماعی بلگراد(صربستان)، سازمان غیر تجاری انجمن اوراسیا و انجمن جامعه‌شناسان روسیه برگزار شد.

روش‌شناسی تحلیل جامعه‌شناسی دین در آموزش و تربیت اجتماعی، تحقیقات و پژوهش‌های تجربی در آموزش و تغییرات جامعه‌شناختی: سنت‌ها(پیشینه) و نوآوری، رویکردهای بین رشته‌ای نسبت به دین در محور آموزش و جامعه(جامعه‌شناسی، انسان‌شناسی، روان‌شناسی، آموزش، حقوق، فلسفه، الهیات و ...)، بازتاب و انعکاس مدیریتی- اجتماعی تجربه همکاری مراکز مذهبی و آموزشی و جامعه‌شناسی و بررسی ارزش‌های دینی- اخلاقی در آموزش و جامعه شناختی جوانان محور اصلی پژوهش و تحقیقات این کنفرانس بود.

روشن حضرت عباس‌اف معاون اول شورای مفتیات و اداره دینی مسلمانان روسیه، ایلدار علی‌یف رئیس دپارتمان بین‌المللی شورای مفتیات روسیه در این کنفرانس حضور داشتند و روشن حضرت عباس‌اف پیام راویل عین‌الدین رهبر دینی مسلمانان روسیه را قرائت کرد.

در بخشی از این پیام آمده است: ملت و افراد با زبان‌های گوناگون که به طور داوطلبانه اسلام را به عنوان پایه جهان‌بینی خود برگزیده‌اند گام‌های بسیار مهمی را در توسعه برنامه یکسان‌سازی و همگرایی اقتصادی و معنوی در سرزمین پهناور ما برداشته‌اند. مسلمانان نه تنها با همدیگر همکاری می‌کنند، بلکه در جهت تقریب و همگرایی با دیگر فرهنگ‌ها، ادیان و پیروان آنان نیز پیش قدم هستند؛ چرا که صلح، سازش و نیکوکاری از جمله سفارشات دین اسلام است و این دین پیروان خود را از نفاق، خصومت و انزوا برحذر می‌دارد.

*منبع:رایزنی فرهنگی ایران در روسیه

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار