کد خبر: 875905
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
مؤمني‌شريف در افتتاح نمايشگاه «نسل‌كشي مذهبي در ميانمار» عنوان كرد
محسن مؤمني شريف در جریان افتتاح نمایشگاه نسل‌کشی مذهبی در میانمار تعداد آثار باکیفیت از هنرمندان سراسر جهان در این نمایشگاه را نشان‌دهنده توجه هنرمندان به انسانیت دانست.
   فرزين ماندگار
محسن مؤمني شريف در جریان افتتاح نمایشگاه نسل‌کشی مذهبی در میانمار تعداد آثار باکیفیت از هنرمندان سراسر جهان در این نمایشگاه را نشان‌دهنده توجه هنرمندان به انسانیت دانست.
نمايشگاه بين‌المللي پوستر با عنوان «نسل‌كشي مذهبي در ميانمار» و اثر نگارگري «پرهاي آسمان» با موضوع «شهيد حججي» كاري از مهدي فرخي با حضور محسن مؤمني شريف ، دكتر مهدي چمران و جمعي از اهالي هنر و رسانه در حوزه هنري افتتاح شد. محسن مؤمني شريف، رئيس حوزه هنري، با حضور در اين نمايشگاه گفت: نفس برگزاري اين نوع نمايشگاه‌ها و هر نوع هنري كه در آن هنرمند به عنوان يك انسان مسئول نسبت به اتفاقي كه براي هم‌نوع خود در هركجا رخ مي‌دهد، بي‌شك مثبت و ارزشمند است. به‌ويژه مردم مظلوم و مسلمان ميانمار كه مورد ستم‌هاي جهاني واقع شدند. طبيعي است كه ما بايد به چنين وقايعي واكنش نشان دهيم، زيرا ظلم‌ها و بلاهايي كه بر سر مردم مسلمان ميانمار روا داشته‌اند در سكوت خبري رسانه‌هاي مدعي حقوق بشر جهان باقي مانده و با عدم واكنش از سوي مقامات كشورهاي ديگر و نهادهاي حقوق بشري مثل سازمان ملل مواجه شده است. مؤمني ضمن اشاره به ارسال آثار با موضوع «نسل‌كشي مذهبي در ميانمار» از ۱۸كشور دنيا به حوزه هنري افزود: تعداد آثار دريافتي مركز هنرهاي تجسمي حوزه هنري پس از اعلام فراخوان نسبت به ارائه پوستر و آثار گرافيكي در مورد ميانمار چندين برابر آثار موجود در نمايشگاه افتتاح شده امروز است. ما پس از اعلام فراخوان، آثار با كيفيت و قابل توجهي از هنرمندان كشور خود و از جمله ۱۸كشور ديگر دنيا دريافت كرديم. به همين جهت تنها تعدادي از آثار را در معرض ديد قرار داديم و مابقي آنها را در قالب كتابي به همراه اين آثار منتشر خواهيم كرد. رئيس حوزه هنري در همين راستا گفت: اين تعداد آثار با كيفيت و تأثيرگذار از سوي هنرمندان جهان نشان از نازك‌انديشي و توجه به انسانيت از سوي آنهاست. هنرمندان برخلاف بسياري از سياستمداران دنيا نمي‌توانند بي‌توجه به وقايع دنيا باشند و نگاهي سياسي به آن داشته باشند. اميدوارم هنرمندان جهان خصوصاً چهره‌هاي شاخص هنري دنيا در چنين مواردي با هم هماهنگ باشند و به وظيفه انساني خود عمل كنند.
وي درخصوص ارسال كتاب مذكور به عنوان سفير فرهنگي در حوزه مظلوميت مردم مسلمان ميانمار بيان كرد: در نظر داريم تا كتاب آثار نمايشگاه بين‌المللي پوستر «نسل‌كشي مذهبي در ميانمار» را علاوه بر سفارت‌هاي كشور خودمان در جهان به بيشتر نقاط دنيا به‌ويژه كشورهايي كه نسبت به اين موضوع بي‌اعتنا بودند، سفارت‌هاي كشور ميانمار و همچنين براي رهبر اين كشور از طريق ديپلمات‌هاي ايران ارسال كنيم،اما مهم‌تر از آن ارتباط و همبستگي هنرمندان جهان است. هنرمندان مي‌توانند با امكانات و توانايي‌هايي كه در اختيار دارند پيام مظلوميت هر مردمي را به گوش جامعه جهاني برسانند. در ادامه افتتاح اين نمايشگاه اثر نگارگري «پرهاي آسمان» از مهدي فرخي نيز رونمايي شد. اين اثر در باره مقام ملكوتي شهيد محسن حججي است و در ابعاد 100 در 70 سانتيمتر با تكنيك اكريليك آماده شده است. مركز هنرهاي تجسمي حوزه هنري با رونمايي از اين تابلو هفتمين نمايشگاه نقاشي، طراحي و نگارگري با موضوع «شهيد حججي» را افتتاح كرد.
فرخي در چند خط با عنوان «پرهاي آسمان» براي اثر خود اينگونه نوشته است:«آسمان و زمين را فرزنداني از اين مرز و بوم به هم پيوند زدند كه در اين تلاقي، سرنوشت به پيروزي رقم خورد؛ سرنوشتي با معاني بلندي چون آزادگي و سرافرازي، كه به آساني نمي‌توان از آن گذشت. ايران در خود سربازاني با قلب‌هاي تپنده و ارواحي آسماني، ايستاده در تلاطم روزگاران را دارد.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار