کد خبر: 875857
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۵
مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اردبیل خبر داد:
مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اردبیل گفت: 380 سوژه ناب با محوریت 8 سال دفاع مقدس گردآوری کردیم تا در چیدمان مرکز فرهنگی دفاع مقدس مورد استفاده قرار گیرد.
به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، علی واحد در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اردبیل اظهار کرد: پیشرفت عملیاتی این پروژه 35 درصد است و این مجموعه در 4/5 هکتار زمین با زیربنای 6 هزار و 250 مترمربع در حال احداث است.

وی با بیان اینکه تاکنون برای این پروژه 4 میلیارد تومان اختصاص یافته است تصریح کرد: برای تکمیل این پروژه که در ضلع شمالغرب شورابیل به عنوان یک پروژه فرهنگی و ارزشی در حال اجراست 10 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اردبیل به چهار محور چیدمان این مرکز فرهنگی اشاره کرد و گفت: 380 سوژه نمایشی برای مرکز فرهنگی دفاع مقدس و چیدمان آن در نظر گرفتیم و تلاش بر این است تا در بهترین شرایط این مرکز فرهنگی را با الگو گرفتن از مراکز استان ها به شکل شایسته راه اندازی کنیم.

واحد از رفع تمام معارضین در عملیاتی شدن این پروژه خبر داد و بیان کرد: با تلاش دو ساله توانستیم در کنار رفع معارض با انتخاب یک پیمانکار علاقمند روند اجرای پروژه را سرعت دهیم و با اختصاص اعتبار استانی و همچنین ملی که در سفر اخیر رئیس بنیاد حفظ آثار قول تزریق آن داده شد بتوانیم در دو سال آینده مرکز فرهنگی دفاع مقدس را افتتاح کنیم.

وی با قدردانی از حمایت استاندار اردبیل از ساخت این مجموعه فاخر در قلب گردشگری اردبیل خاطرنشان کرد: با اختصاص یک میلیارد و 400 میلیون تومان اعتبار به صورت استانی و تخصیص دو درصد اعتبارات فرهنگی دستگاه های مختلف به یقین تا پایان امسال بخشی از این پروژه تکمیل و تجهیز خواهد شد.

واحد از اعلام آمادگی دانشگاه ها و مراکز علمی استان اردبیل در کمک به فرآیند پژوهشی و تحقیقاتی حوزه دفاع مقدس خبر داد و گفت: این تعامل و همکاری های مشترک می تواند به غنای مجموعه فاخر مرکز فرهنگی دفاع مقدس بینجامد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر