کد خبر: 875856
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۶
سرپرست استانداری اردبیل:
سرپرست استانداری اردبیل گفت: دستگاه های دولتی از محل 2 درصد اعتبارات فرهنگی خود باید به ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس در استان اردبیل کمک کنند.
به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، اقبال عباسی در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در اردبیل اظهار کرد: ساخت این پروژه باید با تزریق اعتبارات مورد نیاز سرعت گیرد که در این زمینه همه نهادها باید در حد وسع و توان خود به تکمیل و راه اندازی این پروژه کمک کنند.

وی افزود: در کنار جذب اعتبارات استانی و ملی برای این پروژه از سرجمع اعتبارات استان با هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی یک میلیارد و 400 میلیون تومان تخصیص می یابد تا مرکز فرهنگی دفاع مقدس اردبیل به موقع اجرایی شود.

سرپرست استانداری اردبیل به حل مشکل معارض در این پروژه و ضرورت اخذ سند برای مجموعه فرهنگی دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در چند سال اخیر با پیگیری و تلاشی گسترده سعی کرده تا نسبت به حل معارض اقدام کند اما همچنان باید این مجموعه و سایر نهادها در اخذ سند معتبر کمک و همکاری کنند.

عباسی در ادامه به چیدمان و محتوای مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان اردبیل و گردآوری آثار شهدا، جانبازان و ایثارگران اشاره کرد و بیان داشت: بالاتر از شکل ظاهری و بنای این ساختمان غنای این مجموعه برای ما دارای اهمیت است و با روندی که در پیش گرفته شده امیدواریم ظرف چند سال آینده شاهد بهره برداری از این مجموعه فرهنگی باشیم.

وی با تاکید بر اینکه موانع سند این مرکز فرهنگی باید هر چه سریعتر برداشته شود تصریح کرد: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اردبیل برای به ثمر رساندن این پروژه فرهنگی نهایت تلاش خود را به کار بسته و با حداقل ترین امکانات در حال حاضر شاهد 35 درصد پیشرفت فیزیکی این پروژه هستیم.

سرپرست استانداری اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود شهدا را وارثان جبهه حق و حقیقت اعلام کرد و گفت: امروز وظیفه ما در رساندن پیام دفاع مقدس وظیفه زینبی است چنانچه اگر حضرت زینبت (س) در دشت کربلا و بعد از شهادت برادر بزرگوارشان علم برنداشته و در مقابل کفر به پا نمی خواستند امروز آثاری از کربلا و قیام امام حسین(ع) باقی نمی ماند.

عباسی گفت: در جامعه امروز جوانان ما نیز به آموزه های و اندرزهای دفاع مقدس نیاز دارند و هر چه بیشتر و بهتر بتوانیم این منویات را به جوانان انتقال دهیم به همان میزان آینده دینی و تربیت اسلامی آنان را تضمین کرده ایم.

سرپرست استانداری اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ساخت یادمان شهدای ادارات و دستگاه های اجرایی و طراحی آن با استفاده از تجربیات اساتید دانشگاه ها گفت: با طراحی این یادمان و نصب آنها در ورودی ادارات و دستگاه های اجرایی یاد و خاطره شهدای والامقام باید گرامی داشته شود.

وی با تاکید بر ایجاد کمیته ای ذیل مجموعه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خواستار ترویج آثار، وصایا و ... شهدا در بین جوانان و به ویژه دانشجویان و دانش آموزان شد.

سرپرست استانداری اردبیل همچنین با اشاره به اینکه شهدای ما باید در فضای مجازی نیز به صورت آگاهانه و هوشمندانه معرفی شوند بیان کرد: جا دارد تا با تولید محتوای غنی و ارزشمند در راستای معرفی شهدای دفاع مقدس در فضای مجازی یاد و خاطره آنان همواره در دل ها جاویدان بماند.

عباسی اضافه کرد: اگر این آثار به درستی در بین اقشار مختلف جامعه معرفی و شناسانده شود سالیان متمادی آثار و بقایای معنوی و فرهنگی دفاع مقدس در جامعه جاری و ساری خواهد بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر