کد خبر: 875849
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۹
رئیس پلیس راه استان اردبیل خبر داد:
رئیس پلیس راه استان اردبیل از اجرای طرح های آموزشی در قالب انضباط ترافیکی به دهیاران به منظور کاهش تصادفات جاده ای به ویژه در روستاها خبر داد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، سیدحجت فتاحی در همایش راهوران محله با حضور مسئولان نظامی و انتظامی و دهیاران در فرمانداری اردبیل اظهار کرد: ارتقای ایمنی تردد در محورهای مواصلاتی از مهمترین مولفه های پلیس استان اردبیل است که این ضرورت در راه های روستایی بیشتر احساس می شود.

وی با تاکید بر اینکه استفاده از ظرفیت دهیاران و راهوران در این زمینه بسیار مهم و قابل توجه است بیان کرد: راهوران محله و دهیایست که این ضرورت در راه های روستایی بیشتر احساس می شود.

وی با تاکید بر اینکه استفاده از ظرفیت دهیاران و راهوران در این زمینه بسیار مهم و قابل توجه است بیان کرد: راهوران محله و دهیاران سفیران ایمنی جاده ها هستند که به عنوان نیروهای حاکمیتی در محل زندگی خود می توانند به نحو احسن در ارتقای ایمنی و تردد امن نقش موثری ایفا کنند.

رئیس پلیس راه  استان اردبیل با اشاره به اینکه نقش فرمانداران و بخشداران در ارتقای ایمنی در محورهای روستایی نباید فراموش شود خاطرنشان کرد: در حال حاضر استان اردبیل رتبه دوم کشوری را در کاهش تصادفات راه های روستایی به خود اختصاص داده است.

فتاحی با تاکید بر اینکه این رقم برای ما قابل قبول نیست و تا رسیدن به استانداردهای جهانی کاهش تصادفات جاده ای جای تلاش بسیاری داریم بیان کرد: شعار امسال هفته ناجا پلیس برای امنیت و امنیت برای همه انتخاب شده است تا همه در سایه این شعار خود را مکلف به ایجاد نظم و امنیت در تمام ارکان زندگی بکنیم.

وی هدف از اجرای همایش راهوران محله و دهیاران را ارتقای سطح آموزش و فرهنگ ترافیک، ارتقای ایمنی و نظم و انضباط در راه های روستایی، آموزش موضوعات ترافیکی به ویژه در بین دانش آموزان با همکاری آموزش و پرورش، نظارت راهداران روستایی از نظر تجهیزات راهداری و ... اعلام کرد.

رئیس پلیس راه استان اردبیل به وضعیت جاده های استان اردبیل و مسافت راه های برون شهری استان اردبیل به تفکیک نوع راه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در استان اردبیل 131 کیلومتر بزرگراه، 716 کیلومتر راه اصلی، 702 کیلومتر راه فرعی، و 4 هزار و 738 کیلومتر راه روستایی داریم که نظارت و کنترل همه این راه ها با جدیت توسط پلیس راه استان اردبیل پیگیری می شود.

فتاحی آمار تصادفات در 6 ماهه اول امسال را نیز یادآور شد و بیان داشت: در کل محورهای مواصلاتی استان اردبیل در سال 75 فقره تصادف فوتی داشتیم که این رقم در سال جاری با 9 درصد کاهش به 68 فقره رسیده است.

وی با اشاره به اینکه به دلیل نبود راه ریلی و دریایی در استان اردبیل 95 درصد ترددها از طریق جاده ها و تنها 5 درصد آن از طریق حمل و نقل هوایی انجام می شود تصریح کرد: از ابتدای سال 93 تا پایان سال 95 روند مطلوبی را در کاهش تصادفات شاهد بودیم.

رئیس پلیس راه استان اردبیل همچنین وضعیت تصادفات محورهای فرعی و روستایی در استان را نیز یادآور شد و افزود: در 6 ماهه اول سال جاری 24 فقره تصادف فوتی را در محورهای روستایی و فرعی استان شاهد بودیم که این رقم در مدت مشابه سال قبل 39 نفر بود که در این زمینه نیز با کاهش 33 درصدی مواجه هستیم.

فتاحی با بیان اینکه ما وضعیت مناسبی را در تصادفات محورهای فرعی و روستایی نداریم اضافه کرد: هر چند در مقایسه با سال های گذشته کاهش را در این حوزه شاهد بودیم اما این آمار مورد قبول نیست و باید با آموزش های همگانی نسبت به کاهش آن اقدام شود.

وی آموزش دانش آموزان مدارس حاشیه راه ها با مشارکت حمل و نقل و راهداری استان، ایمن سازی جاده های فرعی و روستایی، آموزش موتورسیکلت سواران اب حضور در مساجد روستاهای پرترافیک با لحاظ فراوانی تصادفات و اهدای کلاه ایمنی رایگان و ... را از جمله این آموزش ها در راستای کاهش تصافات را راه های فرعی و روستایی اعلام کرد.

رئیس پلیس راه استان اردبیل آموزش دهیاران را در این زمینه بسیار موثر اعلام کرد و گفت: عدول از مقررات حمل بار، عدم استفاده از حفاظ ایمنی بار توسط نیسان ها و وانت بارها، عدم رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی از سوی هادیان احشام به هنگام عبور دادن احشام از جاده ها و ... مواردی است که دهیاران به آنها باید توجه ویژه ای داشته باشند.

فتاحی همچنین تردد ادوات کشاورزی فاقد سیستم روشنایی در جاده های روستایی را یکی دیگر از موارد افزایش تصادفات فوتی اعلام کرد و بیان داشت: عواقب عدم استفاده از کلاه ایمنی باید به موتورسیکلت سواران گوشزد شود تا کمتر شاهد حوادث ناگوار در این جاده ها باشیم.

وی استفاده کلاه ایمنی را کم هزینه ترین روش برای جلوگیری از حوادث جاده ای دانست و اظهار داشت: مجموعه پلیس راه استان اردبیل انتظار دارند تا این قوانین و مقررات در اولویت آموزش های دهیاران قرار گیرد.

فتاحی از فرمانداران و بخشداران خواست؛ در ارزیابی های سالانه و 6 ماهه عملکرد دهیاران روستاها و رتبه بندی آنها، بحث ارتقای سطح فرهنگ عمومی ترافیک و کاهش سوانح و تلفات محورهای روستایی جزو آیتم های ارزیابی قرار گیرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر