کد خبر: 875848
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۲
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل:
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: ترویج ساده زیستی در اجتماع و انعکاس آن در زندگی زوج های جوان بسترهای وقوع طلاق را از بین می برد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، حجت الاسلام مهدی ستوده در جلسه کمیته فرهنگی بانوان استان در راستای کاهش طلاق اظهار کرد: تنش های ایجاد شده در جامعه بر اثر طلاق تاثیرات جبران ناپذیری را به بار آورده می آورد که در دراز مدت تبعات ناشی از آن جبران ناپذیر است.

وی با تاکید بر اینکه دفاتر ثبت ازدواج و طلاق و حتی ثبت اسناد باید در راستای عوامل بروز طلاق توجیه شوند خاطرنشان کرد: طرح مهریه های بالا در بدو ورود زوجین به زندگی مشترک، ترویج تجملات و دوری از ساده زیستی و پائین آمدن آستانه تحمل سبب شده است تا روزانه شاهد ثبت چندین طلاق باشیم که پیامدهای نامیمونی را در جامعه سبب شده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با اشاره به اینکه ساده زیستی باید در عمل نشان داده شده و به آن صورت عینی و واقعی ببخشیم تصریح کرد: هر قدر جامعه سیره و سلوک زندگی انبیا و ساده زیستی آنان ترویج یافته و مرسوم شود به همان میزان آسیب های اجتماعی کمتری را شاهد خواهیم بود.

ستوده با یادآوری اینکه تعیین مهریه های بالا به عنوان یکی از آسیب های جدی اجتماعی امروز گریبان جامعه را گرفته است بیان کرد: دفاتر ثبت اسناد باید در این راستا و به صورت عملیاتی توجیه شوند.

وی به سبک زندگی و شیوه ازدواج امیرالمومنین علی (ع) اشاره کرد و افزود: آن حضرت با فروختن زره  و سپر خود اسباب اندک و ساده زندگی خود با دختر رسول گرامی اسلام را فراهم کردند و شایسته است جوانان امروز ما نیز با تاسی به این زندگی الهی و آسمانی پایه های زندگی خود را بنا بگذارند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با تاکید بر اینکه تامین اسباب زندگی بر عهده مرد است بیان کرد: متاسفانه در جامعه امروزی این عمل برعکس شده و به یک فرهنگ نامتعارف تبدیل شده است که باید مسئولان فرهنگی و عامه مردم استان به نحوی جلوی این تشریفات زاید را بگیرند.

ستوده در بخش دیگری از سخنان خود فعالیت فضای مجازی در حوزه خانواده را در افزایش میزان طلاق موثر اعلام کرد و گفت: در حال حاضر در استان اردبیل 170 هزار کانال فضای مجازی وجود دارد که اگر مدیریت این کانال ها از سوی متولیان فرهنگی نباید به دست فراموشی سپرده شود.

وی صدا و سیما را در ارائه راهکارهای پیشگیری از طلاق یکی از نهادهای مهم و تاثیرگذار دانست و اظهار داشت: صدا و سیما باید با تولید آثار فاخر و فیلم های ارزشمند به ویژه با موضوع خانواده وارد عمل شده و مدیریت فرهنگی جامعه را به دست گیرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل از متولیان رسانه ملی خواست با تولید آثار موثر و عظیم فرهنگی جلوی ورود کانال های بیگانه به جمع خانوادگی را گرفته و مانع از فروپاشی خانواده ها با پرداختن به ماهواره و مسایل حاشیه ای آن شوند.

ستوده با اشاره به اینکه تولید محتوای دینی و اسلامی و فرهنگی باید در راس امور صدا و سیما قرار گیرد خاطرنشان کرد: متاسفانه در حال حاضر در بعد تولید محتوای دینی و اعتقادی تلاش های موثری صورت نگرفته و شایسته است رسانه ملی با ورود آگاهانه و هوشمندانه به این حوزه سرمایه های اجتماعی و فرهنگی غنی را در جامعه تربیت کند.

وی تاکید کرد: هر چه قدر به غنای محصولات تولید شده در حوزه فرهنگ نزدیک شویم به همان میزان می توانیم ورود شبکه های ماهواره ای به محافل خانواده ها را گرفته و به تبع آن طلاق و تنش های خانوادگی کمتری را نیز شاهد خواهیم بود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در ادامه به تفکیک استقبال خانواده ها از شبکه های اجتماعی و ماهواره ای اشاره و خاطرنشان کرد: در حال حاضر استفاده از برنامه های رسانه ملی در بین 50 درصد افراد جامعه مشاهده می شود و در کنار آن 25 درصد افراد مشتاق به استفاده از کانال های ماهواره ای بوده و 25 درصد نیز در استفاده از کانال های داخلی و خارجی مشترک هستند.

ستوده از مسئولان صدا و سیمای استان اردبیل نیز خواست؛ در انتخاب مشاوران خانواده برای حضور در برنامه های فرهنگی دقت کرده و از افرادی با اشتهار و دارای درجه علمی بالا استفاده کنند.

وی در پایان آموزش خانواده ها و به ویژه جوانان و نوجوانان را در مساله کاهش طلاق بسیار مهم عنوان کرد و گفت: آموزش و پرورش به عنوان رکن اصلی جامعه باید وارد عمل شده و با برگزاری دوره های آموزشی افکار نوجوانان را برای حضور موفق در جامعه آماده کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر